wie geven jullie hier gelijk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

wie geven jullie hier gelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-02 21:08

Okey, zal ff de situatie voorleggen, en proberen kalm te blijven.

Ik moest vandaag een presentatie bij Engels houden (uiteraard in het Engels) ik moest dat samen met een klasgenoot doen A. genaamd (ga geen volledige namen gebriuken)

Dus 2 weken geleden hoorde we dat we dat vandaag moesten doen. Ik had er helemaal niet voor gekozen met haar samen te werken, maargoed het moest!
Dus ik vorige week dinsdags zo: zullen we vrijdag middag een de presentatie werken? Ja dat was goed en we zouden allebei info meenemen. Ik had dus wat kilo's extra meegezeuld aan boeken, verteld ze mij het 6e uur dat ze niet kan! Frusty We zouden er maandag na school wel aan werken!
Dus ik in het weekend (mentochtje voor afgezegt Frusty ) naar iemand toe die me super goed is in Engels (en ik niet) en samen een hele tijd er aan gewerkt...
Hele powerpoint presentatie er bij gemaakt...
maandags op school... die presentatie op diskette... dus ik naar J, (van de beemer, die had ik alvast geregeld) om de presentatie te testen. Nou was dat schuifje van de diskette! (HUH?) en hij pakte de diskette niet zei hij! Dus ik naar een andere pc, deed ie het wel! Clown
Maargoed, maandag middag,... ik zo: heb je informatie? Neej, we doen dat ,morgen wel, heb zo tennisles! Frusty
Dus ik maandag middag aan de powerpoint presentatie gewerkt.. me tekst nog wat verbeterd... tekst 1000x geoefend...
dinsdags na school... had ze nog niks! Frusty en ze deed dat wel ff van middag...
*ik heel de middag nog de presentatie verbeterd... om half 12 was ik eens klaar...*

Vandaag om half 9 (en we hadden meteen de presentatie) komt ze naar mij toe, met 3 blaadjes... ze had niks kunnen vinden! IKKE PISSED! Frusty Frusty Frusty Had ze 3 blaadjes een of andere aardrijkskundig gewawwel...
en een briefje van der ouders...
*type amerika in bij Google en je krijgt (meer als) 1000 pagina's over Amerika,... genoeg!*
Dus de lerares verschuifd het! (duidelijk gezegt dat ik het anders wel alleen deed, maar neej het moet met zijn 2e!)
VERSCHUIFT ZE HET NAAR ME VERJAARDAG! *dinsdag*
Boos!

en nu komt het nog...
Ik ga net zitten... (weet net 10 seconde dat al dat gestress voor niks is geweest! Boos! )
Kom die J, binnen, wat ik wel niet dacht! Om hem voor niks op en neer te laten komen lopen met al die spullen en of ik nie ff kon zeggen dat het niet doorging!
Dus ik zo: ja, ik hoor het net 10 seconden geleden
J: ach, l*l toch niet, voortaan zeg je dat gewoon! En je kunt voor wel bekijken met die beemer!
Boos! Ik voort nog pisseder!
Ik zo: ja, hallo, ik wete het ook pas net....
en toen liep hij kwaad weg!

Ik zat daar echt zo van Boos! Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty



OOO... wat was ik pissed!

Dus ik me moeder gebelt ... (toen ik uit school was) heel het verhaal verteld...
heeft ze me mentor (zonder dat ik het wist) dus gebelt en het hem voorgelegt en hij gaat nu die J dus aanspreken.

Maar wat vinden jullie?

En die A, zit nu tegen mij aan te zeveren dat ik haar moet helpen met der tekst!
Dat ze het dus ff vet bekijkt! Frusty

maar wat vinden jullie hiervan?

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 21:23

WAuw wat een verhaal!! l*llig joh!!! Boos!
dit pik jij niet hoor }>
jouw wraak zal zoet zijn!!

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 21:25

ik vind dit knap banketstaaf van degene met wie je samen moest!!! ik bedoel je kunt toch wel rekening houden met degene die zich er wel voor inzet!! en zou me volgens mij ook niks verbazen als ze de volgende x weer niks heeft! ik heb dit zelf ook vaak genoeg meegemaakt! en zelfs kwaad worden helpt dan niks! nah daar heb je toch helemaal nix aan????
en in zo'n geval zou ik ook zwaar pissed worden!
ik zou zeggen suc6 dr mee!
groetjes ragna

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 21:36

s
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 00:59

Aha, klinkt als op zijn minst een vervelend verhaal. Er is dus een heel belangrijk probleem met "commitment", ofwel je presentatiegenoot ontbreekt het aan interesse om dit klusje te klaren.

Hier wat techniekjes: probeer haar te vragen wat je denkt dat jullie moeten doen om deze klus te klaren. Dan weet je meteen wat ze ervan denkt. Als het antwoord is: "dat doen we wel ff", niet tevreden mee zijn, gewoon om duidelijkheid vragen.

Als je het dan niet met haar eens bent, leg haar voor wat jij denkt dat nodig is voor deze klus. Probeer haar ervan te overtuigen van de noodzaak van het geheel. Als ze het met je eens is, vraag dan waarom ze haar werk niet doet. Kan ze het niet, of heeft ze andere problemen. Wat moet er gebeuren om het voor elkaar te krijgen.

Als dat niet lukt, dan ben je dus weer terug naar verhaal 1. Ga dan terug naar je docent en leg voor wat het proces was. Vraag desnoods aan de leraar wie fout is: jij of zij. Als je teveel wil, dan zal je dat horen, als je klasgenoot te weinig wil, dan moet je aan de docent vragen om je klasgenoot ervan te overtuigen wat er moet gebeuren.

Zie dit allemaal als een dubbele taak: het overtuigen van een onwelwillende individu en het vervullen van en taak engels. Je zal in je hele leven nog heel veel mensen tegenkomen die niet mee willen werken aan essentiele zaken in je leven. Als je dit opgelost krijgt, dan kan je de hele wereld aan...

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 09:01

Mooi gesproken Joost. Kweet alleen niet of het op die leeftijd al werkt en of ze de geduld er voor kan opbrengen.

Ik kan me de irritatie goed voorstellen van je, Ethelate.
Als je maar niet vergeet dat jij het altijd goed hebt willen doen. Ik weet zeker dat die leraar al inziet dat de fout niet bji jou ligt. En met J komt ook alles wel goed.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 11:01

Jeetje wat dom van A. Ik denk dat ik met mijn leraar zou praten en het gewoon vertellen. Of een logboek maken. Waar jij dus in schrijft wat jij hebt gedaan en waar A. in schrijft wat zij heeft gedaan. Persoonlijk heb ik ook wel eens wat aan iemand anders over gelaten, maar dan verdeelden we het. Dat was een vriendin, zij deed ANW en ik wiskunde, hadden we mooi voor allebei een 8.5.
Maar daar heb jij natuurlijk niks aan, want volgens mij zijn jullie geen vriendinnen, of wel??? Haha!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 11:12

Dit probleem heb ik ook. Voor natuur moeten we een werkstuk over het weer maken incl. een weerinstrument. Ik ben ingedeeld met een meisje die werkelijk de kantjes ervan af loopt. Als ik zeg dat we eraan moeten werken, zegt ze dat ze geen tijd heeft. Heb dit nu dus al een paar keer aangehoord en ben vorige week naar de leraar gestapt. Hij zei dat ik het dan maar alleen moest doen en dat meisje dus ook.

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 15:04

Kinderachtig zeg! Boos!
Ga gewoon naar je Engels lerares en zeg dat je met iemand anders wil werken ??

angel
Berichten: 1564
Geregistreerd: 15-04-01
Woonplaats: ~~*APELDOORN*~~

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 15:17

ik zou naar je engels leraar(es) gaan dit hele verhaal vertellen en zeggen dat je er op staat dat je het alleen mag doen..
zo pakt die A jou cijfer mee terwijl ze geen hond heeft uitgevoerd harstikke gemeen!!! En ik zou ook zowiezo tegen die A zeggen dat je het echt een poedersuiker van haar vind en dat als jullie toch samen moeten doen en een 8 ofzo krijgt dat zij hem neit verdient!
XXXX

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 17:16

Krijgen jullie een gedeelt cijfer?
Zo nee.... laat haar haar gedeelte lekker zelf doen, jij hebt zelf ook alles in je eentje gedaan...
Ik heb helaas ervaring opgedaan met dit soort dingen.
Stap naar de leraar toe, leg de situatie uit.
Misschien kan hij jullie anders een individueel cijfer voor het werk dat jullie apart presenteren geven...

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-02 21:45

Ze zit nu steeds te vragen wanneer we aan die presenatie gaan werken,
Dus ik zo: IK HEB HET AF! }>

Ik ga der dus echt niet helpen!

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 13:03

Tuurlijk geven we jou gelijk wat een mens is dat zeg!! ik heb precies hetzelfde meegemaakt, ik had alles gemaakt ook met powerpoint, videoopnames etc. op het laatst vroeg de leeraar of we het samen gemaakt hadden. Tja ik ga voor de klas niet zeggen van uh nee ik heb alles gemaakt want dan heb je de hele klas op je, behalve 4 nederlandse meisjes stonden aan mijn kant. Nou na de les ben ik naar de leraar gegaan en heb het gezegd dat ik alles had gemaakt en dat ik het niet voor de klas wou zeggen, toen heb ik dus een 9 gekregen ipv een 8.

Ik denk dat je eens met de leraar moet gaan praten (na de les!) en het uitleggen, misschien dat het helpt?!