Goede invloeden van paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-01 23:03

Als ik na een dag werken Gaaaap thuiskom ,of ik ben chagerijnig of depresief en ik ga naar me paard, voel ik me daarna 10 keer beter, ook al doet hij irrtant, Extreme duivel Ik kan al helemaal blij worden als bram lekker rolt of steeds briest met rijden. Of als hij helemaal hittepetiterig op het gras afdribbelt als ik hem laat grazen.. Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen

Hebben jullie dat ook???

Groetjes ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne



Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 23:05


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 01:00

Zeker weten dat ik dat ook heb!
Paarden zijn echt goed!

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 07:44

Ja hoor Ymke! In Álgemeen is het ook al eens besproken, maar paarden werken echt therapeutisch!
Wanneer ik bij Warda ben valt alles van me af. Ik kan echt alles om me heen vergeten en dat is me nog nooit op een andere manier gelukt.
Wat zijn we toch een bofkonten allemaal he, met onze paardjes!

Groetjes, Ada

*~`✿ .¸`☆¸ღ ¸.•°*”˜ƸӜƷ˜”*°•.•.¸ღ¸☆´¸.✿`~*
*22-6-1992…. Kingstone my love....RIP…+7-7-2022

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 08:19

ja altijd!!!als ik aan het werk ben en ik ben effe sjachie dan ga ik altijd aan tink denken en dat ik haar die avond weer zie en dan wordt ik spontaan vrolijk!ik kan dus ook geen dag zonder haar!als ik 1 dag dat lieve snoetje niet zie ben ik echt depri.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 09:37

YeZZZZ klopt helemaal. Als ik chagerijnig of verdrietig ben knap ik helemaal op van knuffelen,poetsen en rijden van Barbiano Lovers Goede therapie paarden.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 10:52

Na, weetniet. Ik kan me een leven zonder paarden niet voorstellen, daar niet van Lachen ik kan me niet meer herinneren dat ik geen pony had.....
Maar als ik goed sjagerijnig ben en ik ga rijden, voelt mijn merrietje dat feilloos aan en dan loopt het dus voor geen meter en dan raak ik nog veel verder gefrustreerd.....maar het is wel zo dat ik nog veel verder gefrustreerd raak als ik níet kan rijden Haha! .....

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 11:17

Goede invloed van paarden klopt inderdaad. Als ik moe uit mijn werk kom knap ik altijd op bij mijn paard.

Daarentegen, als ik echt niet lekker in mijn vel zit hoef ik echt niet te gaan rijden, want dan verknal ik meer dan dat ik opbouw. Dat weet ik ondertussen van mezelf!

Groetjes Mieke

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 13:20

Ja, mijn boefies geven me altijd een beter gevoel! Zoals sommigen van jullie wel weten is mijn moeder 2 jaar geleden overleden en ik zou niet weten hoe ik dat ooit teboven was gekomen zonder mijn Isolda, Berber en Waldi. (en lieve vriend Marco natuurlijk)
Dieren zijn er altijd voor je, als je blij bent, maar het lijkt soms wel dat ze er juist voor je zijn als je verdrietig bent. Zijn ze extra knuffelig!
Waldi mijn hondje, voelt dat direct aan. Als ik verdrietig ben, wil ze altijd bij me slapen. En Isolda doet dan precies dat wat ik graag wil wat ze doet. Of knoerthard scheuren om af te reageren, of lekker rustig stappen aan de lange teugel om goed na te denken.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 09:12

Klopt als een bus Ymke.
Ik kan er ook iedere keer weer van op als ik mijn dag niet heb.
Je kunt je bij je paard geestelijk ontspannen door je lichamelijk in te spannen.

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 09:13

jah, paarden werken altijd zo goed op je!

Als ik op zaterdag niet naar de manege kan dan heb ik echt een rotweek voor de boeg!
Als ik gewoon weer een ouderwetse zaterdag de hele dag op de manege ben dan ben ik weer helemaal vrolijk de rest van de week!

xxx soraya

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 15:47

Ben ik het ook helemaal mee eens. Een ding doe ik wel altijd als ik een ongelooflijk ()*(-humeur heb ga ik niet rijden. Tenminste deed ik altijd bij mijn verzorgpaard. Het is bij mij zo als ik mijn hoofd ergens anders heb en ik ga rijden. Negen van de 10 keer gaat het niet goed naar mijn zin en dan ga ik het afreageren op het paard waardoor het een gevecht zou worden. Ben wel eens begonnen met rijden en als ik zo'n bui aanvoelde dat het niet goed ging, ging er een goede vriendin van mij op. Dan was ik blij dat hij toch lekker gewerkt heeft en niet mijn humeur erover heen krijg. Ben benieuwd hoe dat met mijn evt. toekomstig paardje gaat.

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl

Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 16:50

OH ja absoluut, echt als ik op de manege ben, bij Roodje dan vergeet ik echt alles! *LOL* Alle stress verdwijnt dan, echt fantastisch!
Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!
XXX Danielle

***Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard***

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 17:09

Altijd, als ik een keer ergens om moet huilen kunnen paarden me altijd opvrolijken. Ik praat altijd met ze, ze zeggen niks terug maar het lijkt of ze luisteren. Ik knuffel veel met ze, okal doen ze soms een beetje afstandelijk en eenkennig, op een of andere manier lijkt het alsof je zoveel rust uitstraald dat ze ineens vanzelf bij je komen.

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 17:30

heb t ook heel sterk. afgelopen jaar heb ik een best wel moeilijke periode gehad. en liep op school altijd zwaar sjago rond. echt als je mij op een maandag ochtend o school zag zitten was t steevast een hoofd waar je niet tegen aan wilde kijkien. thuis was ik of heel gestressed of niets boeide me. en als ik dan op de manege was glimde ik helemaal. dacht nergens aan en voelde me echt super. Daphne heeft dat vaak genoeg tegen me gezegd dat ik op de manege altijd vrolijk ben en op school dus niet. (daphne zit bij mij in de klas). nu ben ik op school ook wel steeds vrolijker. en bij ailin blijf ik glimmen van genieten. Daar haal ik gewoon zoveel energie vandaan.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, cariena1, chldsy, DeGelukkige4, douschka, fokfanaat, KaasSouffle_, Liaan, Lielle, Ninouschka, shadowstar, Vuri en 122 bezoekers