Ontspanning van het paard afhankelijk van zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-01 09:28

Gisteren heb ik verschillende Hulsebos zadels gepast. Het was zo opvallend, dat Tonko meer of minder gespannen was met bepaalde zadels erop! Als ik een zadel erop had met een zeer diepe en vaste zit, dus met dikke tot onder doorlopende wrongen, dan werd zij erg onrustig. Duidelijk te zien volgens Jan Hulsebos en andere "meekijkenden". Als ik een zadel erop had met een halve wrong, waarbij de knie "bloot" ligt, voor mensen met lange benen, werd zij veel rustiger en ontspannen. Ik denk dat dat komt doordat ik in de vaste zit meer spanning op haar overbreng doordat ik helemaal vast zit aan haar. Bij de halve wrong kon ik mijn been wat meer ontspannen. Tonko werd meteen een stuk relaxter, hoe duidelijk dat te zien was!

R.I.P. allerliefste Tonkie... 1987-2009


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 09:32

DAarom mag ik niet met mijn benen klemmen maar moet ik ze stil laten hangen. als je klemt met je knieen, dan belemmer je ook de vrijheid in de schouders. Bij overgangen terug is dat niet zo erg, dan is het juist een duidelijke hulp. Maar inderdaad, zadels kunnen een paard in meer of minder mate doen ontspannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 09:33

Ik denk ook dat ze reageert op hoe de druk van het zadel over haar rug verdeelt is. Bij een Hulsebos ligt de druk meestal wat meer naar achter zodat de schouder wat vrijer komt te liggen, dat kan ze een raar gevoel hebben gevonden. En natuurlijk reageert ze op hoe jij op haar rug zit. Als jij meer spant voelt ze dat meteen.
Ik ben wel benieuwd of je er 1 koopt en als je er dan 1 koopt hoe het bevalt bij Tonksie.

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-01 09:47

Nou Katrien, ik heb hem vanmorgen besteld!!!! Joepie de poepie!!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 09:54

Party!! Party!! GEFELICIBOKT Party!! Party!!
Nu nog even (best wel lang) wachten en dan is het zadel er! Ik hoop dat dit zadel wel goed blijft en dat je niet weer problemen krijgt zoals met je vorige zadel.

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-01 10:00

Hopelijk ben ik nu van de huidige problemen af ja... Ik ben niet van plan om WEER een nieuw zadel aan te schaffen. 1 Keer de mist ingaan vind ik wel genoeg...


Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 21:45

De paardenfysio zegt dat inderdaad ook ja, als wij de spieren in onze bovenbenen aanspannen kan een paard nooit lekker uit de schouder komen...toch erg hoeveel invloed dat heeft.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 55 bezoekers