pc samenstellen, wat moet erin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 15:03

Citaat:
AMD zou ik niet direct doen, de topsnelheid is goed, maar je fluctuaties in de frequentie.

De wat? Verward
Wat een onzin.. Fluctuaties in frequentie? Verward Nooit van gehoord..

Anyway.. AMD is gewoon sneller dan Intel, 1.4Ghz AMD is sneller dan een 1.4Ghz Intel en een AMD van 300 euro is veel sneller dan een Intel van 300 euro.

Verder heeft een beetje moederbord een termische beveiliging en sluiten de meeste PC's je machine af als de processorventilator onder een bepaald toerental komt. Dat doorbranden is een uit z'n verband gerukt iets geworden..

Als je graag tegen je collega's (die niet weten waar ze het over hebben maar wel Intel gezien hebben op TV) wil vertellen dat je Intel hebt dan moet je voor Intel gaan Haha! Ook als je graag geld uitgeeft is Intel een leuke keuze Haha!

Verder is een DVD brander op het moment iets dat je niet eens hoeft te overwegen of het moet zijn dat je iets van 600 euro over hebt.. Zou ook niet weten waarom je DVD's zou willen branden Verward

Als je niet als een gek wil gamen is een Geforce2 MX meer dan voldoende.. Beetje zonde om dan tig honderd euro uit te geven aan een Videokaart..

Maar stel eens iets samen dan kraken wij het wel af Haha!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-02 15:27

Is het nog niet duidelijk dat ik er de ballen verstand van heb? Haha!

Ik weet alleen dat hij minimaal een jaar mee moet gaan (schuift door op de zaak, hier komt het nieuwe binnen Haha! ) en dat hij er tegen moet kunnen als ie eens in de 1 รก 2 dagen gereboot wordt, verder staat de pc hier 24/7 aan.

Ik heb standaard heel wat programma's aan staan (word, excel, photoshop, mediaplayer, IE en OE, msn en icq) games heb ik geen tijd voor...
Maar dat moet ook allemaal het liefst vlot werken.
Verder brand ik veel cd's en straks met een snelle internet verbinding worden films natuurlijk ook interessant...
Ik heb nu al regelmatig dat m'n HD van 40 gig propvol zit, dus 80 lijkt me wel wat Haha!

Verder heb ik wat randapparatuur (scanner, camera's, printers) maar daar heb ik nu een usb hub voor.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 15:29

BartVB schreef:
Citaat:
AMD zou ik niet direct doen, de topsnelheid is goed, maar je fluctuaties in de frequentie.

De wat? Verward
Wat een onzin.. Fluctuaties in frequentie? Verward Nooit van gehoord..

Anyway.. AMD is gewoon sneller dan Intel, 1.4Ghz AMD is sneller dan een 1.4Ghz Intel en een AMD van 300 euro is veel sneller dan een Intel van 300 euro.

Verder heeft een beetje moederbord een termische beveiliging en sluiten de meeste PC's je machine af als de processorventilator onder een bepaald toerental komt. Dat doorbranden is een uit z'n verband gerukt iets geworden..

Als je graag tegen je collega's (die niet weten waar ze het over hebben maar wel Intel gezien hebben op TV) wil vertellen dat je Intel hebt dan moet je voor Intel gaan Haha! Ook als je graag geld uitgeeft is Intel een leuke keuze Haha!

Verder is een DVD brander op het moment iets dat je niet eens hoeft te overwegen of het moet zijn dat je iets van 600 euro over hebt.. Zou ook niet weten waarom je DVD's zou willen branden Verward

Als je niet als een gek wil gamen is een Geforce2 MX meer dan voldoende.. Beetje zonde om dan tig honderd euro uit te geven aan een Videokaart..

Maar stel eens iets samen dan kraken wij het wel af Haha!

Marije vraag maar aan de exeperts,Fluctuaties in frequentie bart zoek maar op in het woordenboek kom je er wel achter

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 15:32

Bart, zag laast een test met een AMD duurste van het duurste en de moederbord was doorgebrand,kijk marije heeft nu Pentium en dat bevalt goed,waarom zou ze dan om moet switschen naar AMD tell me Bart
Waarom is dat onzin om dat jij er nog nooit van gehoord hebt??

germie

Berichten: 25956
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 15:36

Mij is verteld dat AMD geen continue processor snelheid heeft, dus vandaar die fluctuaties. Sommige AMD's hebben de opgevene frequentie als max. frequentie. Het gemiddelde ligt dus lager.
Dus... ik ga toch nog maar voor Intel, iets duurder, maar wel beter.
Maar als je een Aldi-Pc koopt (en die direct aanpast) dan heb je een goede pc zonder al te veel geld uigegeven te hebben.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 15:39

germie schreef:
Mij is verteld dat AMD geen continue processor snelheid heeft, dus vandaar die fluctuaties. Sommige AMD's hebben de opgevene frequentie als max. frequentie. Het gemiddelde ligt dus lager.
Dus... ik ga toch nog maar voor Intel, iets duurder, maar wel beter.
Maar als je een Aldi-Pc koopt (en die direct aanpast) dan heb je een goede pc zonder al te veel geld uigegeven te hebben.

Precies met jou kan ik praten,! voor de gewone gebruiker is de aldi-pc zeer goed komt als beste uit de bus,wou eerst ook een aldi pc nemen maar dan moest ik lang wachten

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 15:41

Uit bart zijn uitspraak kun je merekn dat hij amd heeft,kijk ik geef meer geld uit voor iets wat zijn waarde heeft.
En waar nog nooit wat mee gebeurt is AMD zit een risico aan.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 15:47

BartVB schreef:
Koop iets met een Athlon, bespaar niet op RAM, zorg voor een fatsoenlijke monitor (LCD is zonde van het geld BTW).


Ik heb nog wel een nec 18.1'' voor je voor 1250 in de btw, mocht je intresse hebben!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 15:51

weten jullieeigelijk wat computer betekend en waar het vanaf is geleid?

Trouwens als je mocht kiezen tussen een skoda of een audi, wat kies je dan? Juist een Audi. Daarom zou ik ook voor een Itel gaan als ik het geld had liggen.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 15:53

Kijk prima,audi en skoda zijn bijna gelijk zelfde onderstel,maar het gaat het vertrouwen wat intel in die jaren heeft opgebouwd

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 15:55

Haha!
Inderdaad, ik heb een AMD systeem maar daar heb ik (als arme student) ook goed over nagedacht..

Anyway, een processor draait (IMHO) op een vaste frequentie, er zit een kwartskristal op je MB die 1 frequentie afgeeft, die frequentie wordt een paar keer vermenigvuldigd en daar draait je proc dan op. 't is niet zo dat dat soms ineens terugzakt (behalve bij b.v. Intels Speedstep spul voor Laptops).

Wel is het zo dat de nieuwe AMD Athlon XP een wat verwarrend getal achter de naam hebben staan. Een Athlon XP 1900 draait op 1.6Ghz. Dit heeft de marketing afdeling van Intel gedaan omdat het gros van de gebruikers alleen maar naar het aantal Gigahertz kijkt terwijl het aantal Ghz maar bar weinig zegt.. Maar 1.6 Ghz is 1.6Ghz... Of het moet zo zijn dat je me ff een linkje kan geven waar ze wat over die frequentie fluctuaties vertellen, kan zijn dat ik wat gemist heb, ben al een tijdje niet in de markt voor een nieuwe PC heb de nieuwste ontwikkelingen dus niet geweldig goed bijgehouden.

Maar goed, marije moet natuurlijk zelf weten wat ze koopt, ik zeg alleen dat ik het kopen van een Intel zonde van het geld vindt, that's all.. En dat er een moederbord doorbrand bij iemand met een duur MB kan altijd gebeuren, ook al heb je Intel. Er zijn miljoenen mensen met een PC dus je kan altijd wel iemand vinden met de problemen die je wil zien Haha! Bij mijn PC is het in iedergeval zo dat ie uitvalt als de processorventilator ophoudt.. ALs je je daar druk over maakt dan vraag je dat gewoon ff na in de winkel.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 15:57

Prima; je koopt dus Intel omdat dat zo leuk staat op de gemiddelde verjaardag? Tong uitsteken

*LOL*

Heb je typenr van die 18"?

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 15:58

ik heb ook als arme student nagedacht en een Intel genomen,het is ook de ervaring die je met AMD hebt gehad,kijk marije heeft nooit problemen met intel gehad en ze heeft het geld ervoor dus waarom zou ze dan AMD nemen,
Vertel me dan waarom AMD beter is dan Intel

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 16:00

OMG we belanden hier in een pentium vs AMD discussie, ik dacht dat het alleen op tweakers mocht Lips are sealed Knipoog

Maargoed, ik denk dat pentium heel leuk is voor de gemiddelde computer gebruiker en AMD gewoon voor de AMD-fans is.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 16:02

hehe precies,maar AMD vs Intel mag ook niet op tweakers

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 16:07

Ok, laatste dat ik er over kwijt wil...

AMD geeft gewoon meer prestaties voor minder geld tov Intel. It's that simple.. Haha!

Intel heeft meer marketing budget.
AMD heeft technisch gezien leukere producten (maar minder marketing). Daardoor komen er allerlei vage verhalen in de wereld over AMD en daardoor kopen veel mensen Intel (omdat ze dat op TV hebben gezien en omdat hun vrienden Intel ook kennen Knipoog).

Maar goed, ik ben blij met m'n AMD, anderen zijn blij met hun Intel Haha! Ieder z'n eigen feestje Tong uitsteken

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 16:11

Ik heb ook een AMD en het werkt goed
Hiervoor heb ik Intel gehad. Had ik in principe geen problemen mee. Alleen begin dit jaar is ie kapot geraakt. Ik had een week voordat ie er mee ophield geheugen bij geplaatst. Heb nog gedacht dat het daaraan lag. Waren namelijk twee kaartjes met een verschillende snelheid, 100 en 133 MHz. Windows herkende 'm wel en er leek niks aan de hand te zijn met het geheugen.
Maar goed, door verschillende mensen is mij dus een AMD aangeraden en het werkt goed.
Dat de computer ineens afsluit vanwege een hoog toerental heb ik nog niet gemerkt.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 16:11

We hebben hier in huis denk ik 7 a 8 Intels en 1 AMD die nu in puin ligt.
Tis gewoon zoals ik vaak zeg ervaring ermee

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-02 16:27

Kijk, ik heb er dus totaal geen verstand van. Het maakt mij niet uit of hij op een Intel of een AMD draait, al gaat het op een tros bananen, als ie het maar doet (en het liefst een beetje vlot ook) vind ik dat ook best Haha!

Het punt is, dat ik het verschil niet weet. En dan heb ik het nog niet eens over alle verschillende types...

Kijk, in principe kan ik mijn werk prima doen op de antieke laptop hier (ssst... laat m'n baas dit niet horen), maar omdat hij toch van de zaak is, mag het een beetje leuk worden.
Ik heb nu een P4 1,4 GHz staan die doorschuift en het is dus de bedoeling dat deze wat sneller wordt.

En er hoeft dus geen super dure video en geluidskaart in (ik brand alles en heb een goede dvd speler in dezelfde kamer staan) dus mag de rest wat duurder/sneller/beter zijn...

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 16:33

Dan zou voor ik een snelle Intel 2,56 gaan marije! Dubbel snel:P

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 16:40

Oh ja, nog een tip..

Pak nooit de duurste processor. Of ja, nooit. Het is wat kosten betreft niet echt efficient. De duurste processor is altijd _veel_ duurder dan de processor die daar net onder zit. Is om zoveel mogelijk te kunnen profiteren van mensen die perse het duurste en het snelste willen hebben.
Na 1 of 2 maanden is er meestal een paar honderd gulden van de prijs van die processor af omdat er dan weer een nieuw model is.. 't is dus niet echt kostenefficient om de snelste te pakken (zowel bij AMD als bij Intel Knipoog).

Maar goed, heb zelf toen wel de duurste gepakt omdat het toch PC-prive was en ik zo lang mogelijk met deze PC wil blijven werken. Maar rationeel gezien is het eigenlijk zonde van het geld Haha!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 16:41

Kijk ze krijgt het van de baas en als ze geld over heeft zou ik er een snelle indoen geluidskaartje kost denk ik 40 euro

Hendrik

Berichten: 234
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Loon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 20:21

Zo he, wat een meningen allemaal tussen AMD en INTEL! Naar mijn idee maken ze elkaar niet zoveel meer. Intel en AMD zijn allebei een goede keus. Als gebruiker merk je niet eens het verschil tussen deze twee.
En voor wat betreft het netwerk, zorg dat je er een netwerk kaartje in hebt zitten. maar dat zit tegenwoordig al op het moederbord.

succes ermee