Paardenhandelaarster eist 450.000 euro van Alberto Stegeman

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Paardenhandelaarster eist 450.000 euro van Alberto Stegeman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 15:21

http://www.rtl.nl

In Undercover in Nederland (SBS6) liet Stegeman eind mei zien hoe een vrouw zieke paarden als kerngezonde paarden verkoopt. Stegeman: “Zij ontkende altijd dat zij een malafide paardenhandelaar was en dat heb ik met de verborgen camera willen aantonen.”

De vrouw in kwestie liet de uitzending via de rechter verbieden maar Stegeman tekende beroep aan en won, onder voorwaarden dat de vrouw alleen onherkenbaar in beeld zou komen. Zo niet, dan was hij in overtreding en zou hij een dwangsom van 150.000 euro per keer moeten betalen.

Nu, vier maanden later, zegt de paardenhandelaarster dat ze niet onherkenbaar genoeg in beeld is gebracht en daar heel veel ellende van heeft ondervonden. Ze beweert financieel, geestelijk én lichamelijk kapot te zijn gemaakt en dat zij en haar gezin daaronder hebben moeten lijden. De vrouw wil alle schade verhalen op Alberto.

Alberto Stegeman is vanavond in de uitzending bij RTL Boulevard om te reageren.

Meer info zal dan volgen!

Verwant artikel
[VN] Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter
[VN] SBS6 en Alberto Stegeman in hoger beroep om uitzending
[VN] Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden
[VN] Paardenhandelaarster eist 450.000 euro van Alberto Stegeman
Laatst bijgewerkt door Sammie op 29-09-10 16:01, in het totaal 2 keer bewerkt

supersambo

Re: Alberto Stegeman moet 450.000 euro betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:23

Nog een beetje onduidelijk dus of hij daadwerkelijk moet betalen of dat het alleen nog maar geeist wordt.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:24

Tja, mss had ze eerlijker de handel moeten doen? Dan was er nooit een uitzending geweest.
Dit was de bekende bokker? Die was hier toch al enigzins bekend. Alleen idd sneu voor haar gezin.

Celiien

pff van de zotte.. van mij mag iedereen weten dat zij dat was geweest hoor.. mensen moeten hier toch van worden weerhouden?
Als ze hier niet mee was begonnen, was er niks gebeurd geweest.. ze heeft zichzelf kapot gemaakt: KARMA!

MargrietJonk

Ja dat kan ik er nou ook niet uithalen. Moet ie naw wel of niet betale?

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:25

pfffff....

sjah, je moet ergens je geld vandaan halen, als je je eigen ruiten ingegooid hebt.
Toch jammer, dat de boktnaam dezelfde is, als de goedgekeurde hengst. Mensen die dan gaan zoeken komen heel snel bij deze handelaar uit.

Wat mij betreft had ze HERKENBAAR in beeld mogen komen. Zij zit fout, niet alberto...

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:26

nou sorry maar hoe onherkenbaar moet ze zijn dan.

ik had haar helemaal niet onherkenbaar gemaakt.
laat de wereld maar zien wie het is.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:26

Nou ja.... ach ze is zeker een andere weg ingeslagen om op een slinkse manier aan geld te komen! :Y)

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:28

Ik snap ook gewoon niet, dat zulke dingen kunnen.
Iemand doet anderen (paarden/mensen/wat dan ook) schade aan, daar moet je gewoon voor boeten.

En wil je niet met je hoofd op TV? Zodat iedereen kan zien wie je bent, en waar ze vooral geen handel mee moeten doen? Zodat je eerlijk aan het werk zal moeten, en niet over de hoofden van paarden en mensen?
Tja, dan had je je gewoon normaal moeten gedragen.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:28

danamuts schreef:
pfffff....

sjah, je moet ergens je geld vandaan halen, als je je eigen ruiten ingegooid hebt.
Toch jammer, dat de boktnaam dezelfde is, als de goedgekeurde hengst. Mensen die dan gaan zoeken komen heel snel bij deze handelaar uit.

Wat mij betreft had ze HERKENBAAR in beeld mogen komen. Zij zit fout, niet alberto...

Waar zie jij een naam van een goed gekeurde hengst? :?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:29

Tsssss, wat een mens joh! Dit heeft ze allemaal aan zichzelf te danken hoor en wat mij betreft had ze met haar kop herkenbaar mogen zijn. Zij doet iets wat niet door de beugel kan en dan nog janken ook. Zitten op de blaren moet ze!

Eist ze het of is het toegekend?

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:30

Tsja, eigen schuld.. Hoop niet dat zij het van Alberto wint.

Koekje_

Re: Alberto Stegeman moet 450.000 euro betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:31

Moet ze nou wel of niet betalen? :+

Ik neem toch aan van niet.. Anders is het echt een omgekeerde wereld!

Marjo

Pfff.... Vind je het heel gek dat ze er slechter uit komt?
Moet je niet zo met dieren omgaan!!

En ze was onherkenbaar! Ik zou haar iig niet herkennen op straat

Ussiethree

gekkenhuis!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:32

Blijkbaar is zij en bokker en is haar boktnaam van een goedgekeurde hengst? Ik weet ook niet wie het is, eerlijk gezegd wel benieuwd naar???

Iemand PB?!

Maar inderdaad, ze had niet onherkenbaar maar HERKENBAAR op tv gemogen, dat zij dit die paarden aan doet. Dat is haar probleem en niet die van Alberto.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:32

Ja, ik kan geen medelijden met deze handelaar hebben.. Ik zou eerder zoiets zeggen als: Boontje komt om zijn loontje en Wie de billen brand moet op de blaren zitten? Of: Wie een kuil graaft voor een ander valt er zelf in?

Hoe het ook zij, hopelijk word haar eis ongegrond verklaard. Het zou wat zijn als ze ook nog even bijna een half miljoen cadeau krijgt..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:33

DaisyDarling schreef:
danamuts schreef:
pfffff....

Waar zie jij een naam van een goed gekeurde hengst? :?

In die uitzending stond de naam van haar hengst in beeld: Marialva.. Zo is ze ook bekend op bokt..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:34

ik heb wel even gepb't... deze titel is niet correct

Deze"mevrouw" heeft wel erg veel inkomsten verlies zeg.... zou de belastingdienst al weten dat ze 4.5 ton in een half jaar verlies heeft? Zou ze dat vorig jaar aan inkomsten hebben opgegeven????

Het lijkt me nou zo leuk als zo'n oplichster gepakt wordt door de belastingdienst omdat ze zo groots van de toren blaast!

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:34

Vossen met haren en streken enzo.

Ze komt van oorsprong hier ergens vandaan, maar is al héél lang geleden vertrokken, omdat de grond haar hier te heet onder de voeten werd. Ze was betrokken bij zadeldiefstallen op enkele pensionstallen hier in de buurt en had per ongeluk ff het zadel van de verkeerde meegepakt. Toen stond er een knokploeg bij haar aan de deur en kon ze kiezen: zadel terug of een gratis make-over voor zichzelf en haar huis. Zogenaamd wist ze van niks, maar binnen een dag was het zadel waarom het te doen was "opeens" :+ weer boven water.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:35

Ik denk dat ze het eist van het programma, kan me eigen niet voorstellen dat al een uitspraak is.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:35

pfff stom wijf zeg! :Y)

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:36

Walgelijk zeg..
Inderdaad een bokker, even via Google de naam gedaan (Alberto Stegeman + naam vd stal (die in berichten staat van betreffende bokster)..

Te triest voor woorden.. :n Dat zulke dingen worden 'toegestaan' in NL is echt schandalig.. Schadeclaim, ga weg, had ze maar niet van zulke belachelijke oplichterijen moeten doen..

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:36

EricPrast schreef:
Vossen met haren en streken enzo.

Ze komt van oorsprong hier ergens vandaan, maar is al héél lang geleden vertrokken, omdat de grond haar hier te heet onder de voeten werd. Ze was betrokken bij zadeldiefstallen op enkele pensionstallen hier in de buurt en had per ongeluk ff het zadel van de verkeerde meegepakt. Toen stond er een knokploeg bij haar aan de deur en kon ze kiezen: zadel terug of een gratis make-over voor zichzelf en haar huis. Zogenaamd wist ze van niks, maar binnen een dag was het zadel waarom het te doen was "opeens" :+ weer boven water.

die mensen mag ik wel :+ mogen anders wel vaker bij haar langskomen :Y)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:37

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd.

maar ja ik vind dat het best duidelijk mag worden als je je bezig houdt met vieze spelletjes. je doet er paarden en mensen een groot verdriet mee. Hou je je daar wel mee bezig dan moet je niet zeuren dat alberto even komt buurten.

Ik wil wel herkenbaar in beeld hoor. Heb toch niks verkeerds gedaan. Dan is het ook niet erg dat mensen me bijv. op tv zien. Op het moment dat je dat wel erg vindt om die reden, wordt het tijd dat je naar jezelf gaat kijken en niet naar een ander gaat wijzen