Geen vechten meer met Cerise, maar wel met mijn instelling..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Geen vechten meer met Cerise, maar wel met mijn instelling..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-02 19:04

Vanmorgen naar Cerise geweest, die buiten stond te grazen.
Eerst de stal gedaan en toen ik naar buiten kwam om haar uit de wei te halen... waar was ze... Oh! Ze lag in de wei Verward
Dus ik ook de wei in, ze hoorde me wel aankomen (oor ging mijn kant op, ook wiebelde haar oor wanneer ik riep) maar ze bleef uitgebreid liggen op haar zij.
Dus ik denk: ik ga erbij zitten. Zonnetje scheen, samen gezellig wat gebabbeld alsof ik bij tante Annie op de koffie was (dat is de buurvrouw van mijn moeder *LOL* )...
Toen stond ik op en zei "Tijd om te gaan!" en ze ging braaf omhoog en met me mee.

Op stal tijdens opzadelen en tijdens het rijden in de bak deed ze keurig haar best. Rechts om mijn been buigen gaat nog steeds niet super, maar als ze ook maar iets stelling naar rechts gaf, beloonde ik haar uitbundig met mijn stem.
Ze was in opperbeste stemming, en ik heb het zelfs zo kunnen houden door niet meteen te gaan overvragen, maar op het juiste moment te stoppen... Haha!

Zondag was het rijden één en al gevecht geweest, dit keer bestond het meer uit compromises!
Dus: ik verwachte dat ze wél voorwaarts zou blijven, reactie op mijn been, geen achteruit lopen na het halthouden...
Maar daar tegenover stond dat ik erg weinig aan de teugels zat, weinig eiste (vooral met mijn benen gereden).
Ik 'vroeg' haar hoofd naar beneden, dus niet teveel dwingen.
Werkt bij haar veel beter!

Ze kreeg terug op stal dan ook wortel en muesli als beloning, en mocht toen lekker de wei weer in. Even nog heerlijk geknuffeld, ineens was ik weer zo dolgelukkig...

Eind van de middag ben ik nog naar het ziekenhuis geweest.
Uitslag van de foto's van mijn longen.... zou de kanker weg gebleven zijn?
Ik had gerekend op een definieve uitslag, dat de longen gewoon 'schoon' zouden zijn.
Maar op de foto's kun je natuurlijk nooit helemaal zeker zien hoe of wat, en aan de zijkant van de linkerlong...

Kortom, ik moet nu een CT-scan laten maken binnen een paar weken.
Mijn arts zelf denkt dat het niets is, maar toch...
Ik vind dit dus helemaal niet leuk. Boos!
Het liefst heb ik zekerheid, maar als je eenmaal uitzaaiingen hebt gehad zoals ik, kun je nooit meer zeker zijn.
Ook niet omdat alle, maar dan ook alle soorten kanker in mijn familie (vaders kant) voorkomen. Frusty

Ik weet dat ik weer 'beter' ben.
Dat ik weer genieten kan.
Maar zoveel tijd van mijn leven heb ik
door ziekte en onbegrip
al vergooid
en helemaal voorbij
is het nooit... Verdrietig

Liefs, Twijfelmiep. Knipoog


Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 19:31

Wat fijn dat het zo goed gaat met Cerise, echt super! Lovers Party!! Party!! Party!! We moeten echt een keer tegen elkaar starten als wel zover zijn. Ben benieuwd! Pling

Wat balen van die CT scan! Maar je arts is er positief over, dus moet jij dat ook zijn hoor! Je voelt je op het moment toch hartstikke goed? Nou, dan is er zeker weten niks aan de hand! Hup, positief blijven!!

Liefs Joleen

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..


Olly

Berichten: 109
Geregistreerd: 29-07-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 19:56

Logisch dat je op zo'n moment wel eens twijfelt. Je bent over het algemeen zo ontzettend positief, maar bij zoiets komt er toch een stukje angst om de hoek kijken daar kun je gewoon niet omheen.
Laat het maar gewoon even zo, je kunt het maar beter niet wegstoppen.

Probeer lekker op tijd te gaan slapen, denk aan hoe lekker het ging met Cerise, en morgen ben je vast al weer in een andere stemming en kun je alles weer met vertrouwen tegemoet zien.
Veel sterkte!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 20:07

Kop op meid.... Denk aan Cerise, hoe je gedachten niet dwalen als je met haar bezig bent.
Waarschijnlijk zul je de twijfel nooit helemaal kwijtraken...maar ieder jaar brengt een paar procenten erbij.
Waarschijnlijk is het moeilijker om 'beter' te zijn omdat er de twijfel bestaat dat het misschien wederkeert of in andere vorm,
dan als je als 'ziek' gediagnoseerd wordt, dan heb je daarover zekerheid op dat moment (hoe vervelend ook). Geniet van je vrijheid....
Sterkte.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 20:14

Dorine,

Ik heb je berichten een beetje gevolgd op Bokt en wil alleen zeggen dat ik enorme bewondering en respect voor je heb. Ik ben blij voor je dat het met je paardje zo goed gaat en ookal ken ik je niet persoonlijk jij gaat het maken, ik zal aan je denken.

Groetjes en een hoefje van Gamble.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 20:16

Dorine, je kocht natuurlijk wel een Trakehner he? Comprissen sluiten hoort er dan gewoon bij Knipoog Doe nog maar eens vaker een lekker bakkie bij Cerise... Lachen

Heel veel sterkte in afwachting op je scan, zet hem op! Al die vitamine P die jij de laatste tijd gehad hebt moet meegeholpen hebben. You go girl(s)!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 21:28

s
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 22:36

Ik heb net op de tv het programma voor Bart de Graaf gekeken, nu lees ik jouw stukje. Dan schaam ik me, omdat ik voorzover ik weet volledig gezond, 's avonds soms niet meer de energie heb om naar mijn megaknollie te gaan, dat ik dan liever thuis achter de computer zit te bokken. Terwijl mijn megaatje ook graag aandacht wil, en is hij heel lief, alleen nu met rijden wat dwars.

M.a.w. Dorine wat moet jij sterk zijn om dit allemaal aan te kunnen, en zeker weten dat het goed gaat komen met jou dat je onbezorgd mag gaan genieten van Cerise natuurlijk samen met Peter.
Ik heb bewondering voor je en niet zo'n klein beetje ook!!!

Sprakeloos

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-02 22:57

Thanks allemaal! Lovers

Ik voel me al weer stukken beter.
Ja ik had ff een dipje, eigenlijk nog wel, want de angst blijft.
En daarbij ook een beetje de gedachte "Ik ben het nu zat om nog... ik wil verder gaan met leven en daar niet meer aan denken."
Maar dat kan nu eenmaal niet, voorzichtigheid blijft geboden.

Cerise en mijn man Peter maken me erg gelukkig, en zijn beiden op hun manier in staat om mij weer totaal op te peppen.
Omdat ik een man heb met ongeveer de humor van Toon Hermans zeg maar, liggen we altijd wel om kleine dingen in een deuk.

Die andere kant van Toon Hermans heb ik zelf: dat melancholieke, supergevoelige, sentimentele...
Vandaar dat ik op Bokt zoveel van me afschrijf, anders blijven al die gevoelens opgesloten in mijn zieltje zitten. Ik moet het uiten!

Zoveel woorden waardoor ik
mijn gevoelens heb gedeeld
ook deze keer dankzij jullie
is het de pijn
die heelt.

D. Lovers

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 23:41

Wat een wisselende gevoelens naar aanleiding van jouw berichtje. Eerst dacht ik: hé wat leuk, het ging goed met Cerise. En toen las ik de rest en schrok ik weer. Echt balen voor je!!

Ook jij mag twijfelen
hoeft niet altijd positief
niet altijd de sterkste
ook eens negatief
maar dan de volgende ochtend
als je Cerise weer ziet
vanzelf weer vrolijk
die twijfelmiep

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 07:12

Ik ga echt duimen voor je dat het niets is. En net als wat de rest zegt....blijf de eeuwige positieve Dorine hoor!
Succes met Cerise!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 09:05

Meid het komt allemaal goed, ik weet het zeker!

Je hebt al zoveel bereikt, met jezelf en Cerise. Het sluiten van compromissen hoort inderdaad bij het rijden van een trakhener of een volbloed. Goed dat je daar nu al achter komt, sommige mensen blijven doorknokken en daar schiet je bij dit soort paarden weinig mee op.

Kop op Dorine!! Ik wil binnenkort je eerste wedstrijdverslag lezen! Knipoog Knipoog Knipoog

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 12:56

tuurlijk is het niets! je hebt al genoeg elende gehad hoor! Nu mag je gewoon alleen nogmaar genieten van cerise hoor!maar zo te lezen doe je dat al genoeg Lovers

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 14:50

Kop op meid!niet bij de pakken neer gaan zitten dan wint de ziekte!
Geniet van de kleine dingen en leef elke dag opnieuw to the max!
Dat geld voor iedereen trouwens er zijn zoveel mooie positieve dingen blijf daar oog voor hebben.........

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 15:17

Moeilijk he, dat je niet gewoon ECHT verder kunt gaan zoals je zou willen. Dat je altijd die stemmetjes in je hoofd hebt van 'ja maar als...'
Jij bent ook maar een mens, maar wel een heel sterk mens, en ik weet zeker dat dit ook weer goedkomt met jouw positieve instelling. Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 12:17

zucht, hou even mijn adem in als ik lees dat jouw longen misschien niet helemaal schoon zouden zijn. wanneer is die CT scan? Met merries moet je vaak compromissen sluiten, moet ik ook met paddy hoor. Als ze hengstig is, kan ik er gewoon niet aan komen. ze komt dan tegen mijn binnenbeen en owee als ik haar terug wil drijven in de lengtebuiging!!!! Het enige wat ik dan moet doen is haar laten lopen, wel opvangen dat ze in een normaal tempo loopt, gewoon met 2 benen rijden en na een kwartier a 20 minuten kan ik er aan komen en beginnen met iets van haar te vragen. Zo niet, dan ontstaat er een groot gevecht.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: assebassie, BranwenGC, ChelseaAyLee, dolor, journee, Lenexa, pien2010, tienus63, ulaantje en 98 bezoekers