spat beslag?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

spat beslag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-02 16:34

De dierenarts was vanmiddag bij Pinky, en toen heb ik de Da nog maar eens laten kijken naar zijn achterbeen. Toen hij 1,5 jaar was heeft zijn rechterachterbeen 2 maal op slot gezeten. Nu, als hij een tijdje stil heeft gestaan en niet gewerkt, trekt hij zijn been ooit op. Hij is sindsdien nooit meer op slot gevallen, maar ik wou toch nog een keer weten wat de da ervan vond.

Hij zei er eigenlijk over dat het zo minimaal was dat een operatie nog lang niet aan de orde is. De operatie is 1 bandje bij zijn knieschijf doorsnijden. Dan is het weg. Klinkt niet erg ingrijpend, maar als het niet echt nodig is laat ik hem geen pijn leiden. Hij heeft dat 3e bandje overigens ook niet voor niets..

Wel raadde de DA aan om hem op speciaal beslag te zetten. Hij zei dat dt hetzelfde beslag was als spatbeslag. Maar ik heb geen flauw idee wat spatbeslag is, hoe het gedaan wordt en of het duur is...
Kan iemand mij dit vertellen??

Groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!



Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 17:49

Spat beslag is aan de binnen of buitenkant hoger. (afhankelijk van NL of Duitsland, ze doen het namelijk precies anders om) Misschien dat iemand anders weet wat ze in NL doen en wat in DL?

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 18:32

Geen flauw idee waarom dat is. Ik weet wel dat er in Nederland ook steeds meer hoefsmeden op de "duitse" manier werken. Volgens mij was buiten hoger eerst standaard en wordt nu binnen hoger steeds populairder, maar het kan ook net andersom zijn. Ga het vanavond wel eens opzoeken. Ik zou in elk geval je hoefsmid met de dierenarts laten overleggen.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 08:38

Mijn paardje heeft ook een tijdje op spatbeslag gestaan van wege op slot blijvende knieën. Ze kreeg ijzers onder met een soort van hakje aan de tak aan de buitenkant. Als de buiten kant omhoog komt, krijgt het paard als het ware een meer x-benige stand (beetje overdreven uitgedrukt). Hierdoor krijgen de knieën het iets makkelijker.

Het doorsnijden van bandjes kun je beter alleen als uiterste redmiddel gebruiken, voor die tijd zijn er met name veel oefeningen die je kunt doen om je paard te helpen.

Zoek ook even op eerdere topics over knieën!

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ezranka, Linde_C, MarjanB, Shari_B, SUSANNEx, winnetou4502 en 109 bezoekers