Pisnijdig, kwaad en baal tegelijk (paard 24 uur op stal)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Pisnijdig, kwaad en baal tegelijk (paard 24 uur op stal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-02 15:31

Kom ik vandaag bij mijn paardje staat al sinds weet ik wanner op stal. Ik ben zelf zondagmiddag voor het laatst geweest, en heb haar en haar stalgenootje in het land gezet. Nu is haar stalgenootje behoorlijk uitbrekerig (die van mij blijft zelfs wanneer de omheining op de grond ligt erachter staan, want er zou wel eens stroom kunnen staan Haha! ) en de laatste tijd ook wel wegloperig. Ze hebbben haar al een paar keer uit het aardappelland van de buren moeten halen. Dit was nu dus weergebeurt, dus de staleigenaar heeft ze beiden maar opstal gedumpt Boos! . letterlijk gedumpt, want de stallen waren ongelofelijk vies (heb ze zelf de laatste tijd niet gedaan, omdat ze toch dag en nacht in het land stonden). Bovendien hadden ze niets meer te knabbelen en hadden ze hun emmers leeg (ongegooid?).
Nu vind ik dat tot daar aan toe, maar dan mogen ze me wel bellen. ik vind niet dat dat kan: een paard 24 uur per dag op stal laten staan. helemaal niet als je bedenkt dat die van mij al tying up heeft gehad, en dus geregeld beweging moet hebben (in elk geval het rantsoen aangepast aan de hoeveelheid arbeid, en natuurlijk hebben ze haar gewoon de normale hoeveel heid brok doorgegeven Frusty ). Ik ben echt spinnijdig.
Ik kan nu echt niet meer wachten tot we een bouwvergunning krijgen. Want een ding staat bij mij vast: Des moet daar weg!!!!!
Ik kan nu moeilijk opzeggen, want zij zijn de oude eigenaars van Des, en ze staat daar al 3 jaar kosteloos (ik hoef alleen maar stro en hooi en vioer te betalen en de stallen te doen). En om nu de laatste maanden nog een pensionstalling te gaan betalen, zit ik ook niet echtop te wachten, kan mijn geld beter bewaren tot onze stal er staat en er een omheining moet worden gemaakt.....

He, het lucht in elk geval al een heel stuk op... Had net ook al een briefje aan mijn man geschreven (ik moet straks werken, en hij komt iets daarna thuis). Ik schreef: ik zal me ook nog even op Bokt afreageren, en daarna op het werk, en dan ben ik vanavond mischien weer een beetje in een beter hum....



Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 15:49

Tssss... ik kan me voorstellen dat je goed pissig bent!

Ze kunnen je toch wel even bellen? Maar is verder alles met Des nog in orde??

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 16:39

Ik wet precies wat je mee maakt.

Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 17:06

Jee dat had ik eigenlijk niet verwacht van ze. Verward
Ik bedoel een paard snapt het echt niet als hij voor straf op stal moet staan. En helemaal met Des haar medische 'achtergrond' zeg maar.
Ik zou me er ook flink kwaad om maken, zou het zeker met ze gaan bespreken als ik jou was. Misschien had hij zijn dag niet zo maar daar mag jouw paard niet de dupe van worden, ook al staat ze er kosteloos.
Verder weet ik ook niet zo goed wat ik erover moet zeggen.
Succes en hou me op de hoogte!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 00:13

Snap heel goed dat je ff boos was.
Weet precies wat je mee maakt. Tiko stond eerst samen met een andere tinker in een stal. Maar hij werd er uit getrapt. Dus zouden ze allebei om de beurt op stal en op een stukje stenen staan (noodoplossing) bleek die andere tinker volgens de eigenaar niet op dat stukje stenen te kunnen staan, dus had Tiko 36 uur achter elkaar daar gestaan. Had hele warme plekken omdat hij op de stenen was gaan liggen en ze hadden ook niets laten weten.
Maar ja,, we staan nu op een andere stal en hebben niets meer met haar te maken, maar toch, ben er nog steeds boos over. (dit was trouwens niet het enige hoor)

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 00:21

Sterkte!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 00:29

tja vervelend. Maar ik vind dat je als eigenaar zelf de verantwoordelijkheid hebt om elke dag (zeker 1 x) naar je paard te gaan. Een paar dagen niet gaan en dan hopen dat het goed gaat lijkt mij ook niet o.k.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-02 10:59

Het blijkt gelukkig nog mee te vallen (pfff).
Als die man niet thuis is, heeft zijn vrouw de paarden liever niet in het land (ze is een beetje bang, en je snapt wel dat ze helemaal in de stress is als ze ze uit het land van de buren moeten vangen). Gisteren was hij met het avondeten thuis gekomen en ze zijn toen naar buiten gegaan tot 11 uur 's avonds.
Vannacht hebben ze opstal gestaan, ik ben vanmorgen met Des aan de gang geweest, en hij heeft me gevraagd ze daarna op stal te laten staan. hHij moest nog even weg, en zou ze rond de middag naar buiten doen...

Da's echt een pak van mijn hart!

Citaat:
Maar ik vind dat je als eigenaar zelf de verantwoordelijkheid hebt om elke dag (zeker 1 x) naar je paard te gaan. Een paar dagen niet gaan en dan hopen dat het goed gaat lijkt mij ook niet o.k.


Als je onderlinge afspraken maakt over de verzorging, en bovendien als je paardje nog bij de oude eigenaar staat, en je hem daar goed verzorgt weet (cq denkt te weten), dan is het mijns inziens echt niet nodig om er dagelijks heen te gaan. Immers, als ik 's ochtends ga kijken en er is niets, kan ze 's avonds wel dood in het land liggen!!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 16:41

Ik vind het idd gewoon je eigen verantwoordelijkheid. JIJ kiest voor een paard, dus dan zal JIJ ervoor moeten zorgen dat dat paard elke dag zijn beweging krijgt. Als je voor een paard ziet, zal je daar de consequenties van in moeten zien en dus niet die verantwwordelijkheid aan een ander geven, met de gedachte, ik ga ervan uit dat ze hem wel goed verzorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 17:35

Beetje overdreven reactie Rocoh! Als ik jou verhaal begrijp dat kun je nooit iemand iets vragen voor jou te doen.
Als je netjes afsrpaken maakt met elkaar dan moet je er op kunnen vertrouwen dat die ook nageleefd worden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 12:14

zeg richoh, waar wordt die stalhouder voor betaald als je alles ZELF moet doen? kom op hee! Als je alles zelf moet doen, kan dat alleen als je je paard aan huis hebt.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chant1982, Cjuan, criollo_yess, Misslev, s1993, VenoSnorlax, WendyKtH, Wispeltuur en 144 bezoekers