Vakantie tenerife (o.a. voor Heike, Nimber en BartVB)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-01 11:56

Dit is de Flipper Uno, een leuke Piratenboot, waar je mee de zee op gaat om Dolfijnen te gaan kijken:
[img]../upload/4/flipper_uno.jpg[/img]

De Flipper Uno ligt bij Los Gigantes. Een zeer indrukwekkende partij kliffen, die ineens zo'n 600 meter het water uitsteken. Met deze hoogte zijn Los Gigantes de op 1 na hoogste kliffen in de wereld (is mij daar verteld).
Op Los Gigantes kan je dus dolfijnen kijken, zwemmen, snorkelen, wandelen, noem maar op:
[img]../upload/4/los_gigantes_1.jpg[/img]

Ondanks de erg onrustige oceaan en een schip waarvan de helft zeeziek was, hebben we toch dolfijnen gezien. Ik heb een pijl gezet bij waar je moet zoeken, het valt namelijk niet mee ze goed op de foto te krijgen (ze duiken nog weleens onder enzo Haha!) :
[img]../upload/4/dolfijn_1.jpg[/img]
[img]../upload/4/dolfijn_2.jpg[/img]
[img]../upload/4/dolfijn3.jpg[/img]

Een paar dagen erna zijn we weze paardrijden op Rancho Grande. Zie mij op Coca Cola, en pepper (nog met lang haar) op Petit. Ook mensen die nog nooit gereden hebben, kunnen hier rijden. Wat niet zegt dat de paarden voorgeprogrameerde machines zijn. Petit viel perongeluk in galop (wat pepper achteraf helemaal niet erg vond Haha! ):
[img]../upload/4/cola.jpg[/img]
[img]../upload/4/petit.jpg[/img]

We zijn ook bij misschien wel (naar onze mening) de mooiste en beste dierentuin van Europa geweest. Namelijk het Loro Parc.
Indrukwekkend zijn de ruime en natuurlijke "hokken" waar de beesten in zitten, en dit park is verschrikkelijk schoon. Je vind nog geen peuk of niets op de grond.
[img]../upload/4/loroparc1.jpg[/img]
[img]../upload/4/gorilla.jpg[/img]

Er lopen ook wilde hagedissen rond (over het hele eiland trouwens). Dit zijn nog kleintjes:
[img]../upload/4/hagedis.jpg[/img]

Het Loro parc (letterlijk vertaald, papagaaienpark) kent de grootste collectie papagaaien van de wereld. Ik geloof dat ze het zo over zo'n 300 verschillende soorten hadden die dit park gheeft:
[img]../upload/4/gaaien.jpg[/img]

Behalve natuurlijk een Loro show, is er in dit parc een geweldige, maar dan ook echt geweldige dolfijnen show.
Ik kan niet in woorden zetten wat ik daar heb gezien, maar gewoon de combinatie mens en dier was in 1 woord geweldig!!!!:
[img]../upload/4/show1.jpg[/img]
[img]../upload/4/show2.jpg[/img]
[img]../upload/4/show3.jpg[/img]
[img]../upload/4/show4.jpg[/img]

Op de ena laatste dag zijn we door een fout de Teide (Pico Del Teide) misgelopen, dus gingen we naar Los Cristianos, kochten een kaartje voor een walvisboot (met bevestiging dat we zeker walvissen zouden zien, en misschien dolfijnen) en we gingen de zee op.
Dit was zo verschrikkelijk indrukwekkend. Ineens uit het niets doemen er een paar schimmen op, wat Pilot Whales (vermoedelijk Grienden) bleken te zijn:

[img]../upload/4/walvis1.jpg[/img]
[img]../upload/4/walvis2.jpg[/img]
[img]../upload/4/walvis3.jpg[/img]
Deze ervaring kan ik weer niet in woorden uitdrukken, ik hoop dat het een beetje over komt. Wij gingen zo'n 2 uur de zee op, je kan ook kiezen voor een tocht van 3 dagen, en dan heb je dus kans oog in oog te komen met bultruggen, potvissen en vinvissen.
Ook 2x per jaar trekken er zwaardwalvissen (orka's) langs, maar die zijn er maar 1 dag, dus wil je die zien, moet je verschrikkelijk veel mazzel hebben.

Tot slot, een mooie rotspartij bij het park waar wij zaten (Ten Bel) :
[img]../upload/4/tenbel.jpg[/img]

Ik hoop echt dat alles een beetje overkomt zoals wij het ervaren hebben. WIj hebben een geweldige tijd gehad en vielen van de ene verbazing in de andere.
WIj gaan absoluut ooit terug!!!!.
Greetz stef


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 12:05

woooooooow wat mooi!!!!! echt fantastisch!! lijkt me super om dolfijnen in de vrije natuur te zien... echt wel gaaf!!!
stef zit jij daar trouwens op een PAARD??? *lol*

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-01 12:27

neuh, Cola is nie paard, Cola is 156!!! Haha! Haha!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 12:41

super!!!!!!!!!
van de zomer eens kijken of het betaal baar is daar heen te gaan Mike wou wel....
Maarja ik moet ff opletten met het geld omdat ik ook bezig ben met m'n e achter B

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 15:33

Wat mooi zeg!!! Daar ga ik denk ook nog wel eens heen! Die dolfijnen en walvissen lijken me zo gaaf!!! Cool Cool

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 15:37

Wow dat ziet er relaxed uit..
Ik hou nooit zo van verre bestemmingen...
Maar dit...'k denk dat ik toch eens in het vliegtuig moet stappen!

:evaw:

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 15:38

mijn 'grote' broer zit op de grote vaart, en komt overal waar je je maar kunt bedenken waar je met een boot kunt aanleggen (niet een een of andere banketstaaf jachthaven hoor *LOL*)

by the way, voor zijn schip ziet ie ook vaak dolfijnen zwemmen.

als ik klaar bne met een MBO opleiding, ga ik een half jaartje met hem mee! lijkt me zo geweldig! maar dat duurt nog wel een aantal jaar!


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 15:39

echt gaaf! Enne, wat jammer dat Pepper niet vaker op paard zit, want valt mij op hoe nette houding die heeft! Als je dan mijn man ziet zitten.... Verward

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 18:04

leuk! ik begin nu nog meer zin te krijgen in vakantie.

Pff ben er nog steeds niet uit waar ik nu eigenlijk naar toe wil. tenerife klinkt ook errug leuk.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 15:50

Wat grappig
IK heb daar ook 3 keer gereden alle keren op Pepsi!!!
in de turbo groep
wat leuk !!! Coca cola heb ik toen ook gezien!!! Pling Pling

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 15:52

Kwijl A wat is het daar toch mooi.
En daar wonen dus een achter oma ( tante) een zus van mijn oma, woont daar Kwijl

Ik wil ruilen, ik wil toch eens zwart zand zien. Haha!

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 15:53

Sorry marloes maar dit is eenheeeeel oud topic Cool .

Kan je ook niet weten want je bent hier nog niet zolang. Maar normaal reageren we niet meer op oude topics Haha!.

Graag even rekening mee houden het is namelijk heel irritant.

*LOL*

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 15:57

nou sorry hoor Huilen Huilen Huilen Huilen Verward Verward Verward Boos!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 16:24

mn pa is er in feb. geweest en ik vorig jaar in Lanzarote. Echt gaaf zijn de Canarische Eilanden. Maar ik wil er niet weer heen. Ik vind het landschap niet mooi


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot, Ubermetrics en 84 bezoekers