Aaargh, inentingen Meningokokken C

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Aaargh, inentingen Meningokokken C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-02 01:21

Wie moet er ook de kinderen laten enten?
Bij ons volgende week al, wat zo l*llig is is dat het een dag voor een schoolreisje is... dus ik hoop maar dat ie er geen koorts, hangerigheid, hoofdpijn van krijgt Frusty

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 08:27

Oneee, ik moet ook wel maar ik durf echt niet. Ik ben echt al bijna 2x flauw gevallen toen ik een prik kreeg. Auw het doet zo pijn. Jaa, jullie zouden wel denken van 'wat stelt zei zich aan' maar het doet echt zo pijn bij mij, ik heb echt prikangst. Eigenlijk wil ik niet maar het MOET Frusty Verdrietig

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 08:31

Dat is echt banketstaaf een dag voor het schoolreisje, lekker slim. Allemaal jengelende kinderen....

Succes!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 08:51

Ik denk dat mn zoontje ook wel moet, krijg je daar een oproep ofzo voor?

Enne amy veel sterkte dan maar!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 08:55

Mijn beide jongsten Haha! zijn 1 maand geleden al geent. Helemaal geen problemen gehad alleen Yootha had een tinteling in de arm en van Sundancer heb ik niets gehoord.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 09:05

Die van mij moeten ook binnenkort. De jongste volgende week al las ik in de krant.
Alleen nog steeds geen oproep ontvangen Verward Verward

Als het een dag voor het schoolreisje is, zou ik gewoon even contact opnemen met de huisarts en vragen of er bijwerkingen te verwachten zijn.
Als dat wel zo is, dan zou ik hem persoonlijk na het schoolreisje bij de huisarts laten inenten.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 09:18

obsession schreef:
Ik denk dat mn zoontje ook wel moet, krijg je daar een oproep ofzo voor?



Ja jes je krijgt een oproepkaart die je ook mee moet nemen naar het enten want anders krijg je geen prik (of in dit geval Damian). Voor de mensen rond de 18 zijn de inentingen in A op 1, 2 en 3 Juli dacht ik en voor de kinderen vanaf 14 maanden tot 5 jaar al eerder.
Mijn tante gaat ook prikken, dus die heeft zondag alles uitgelegd. Ik heb alleen niet alles onthouden Haha! Maar we zorgen er iig voor dat mn tante mij prikt Haha!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 09:40

Ik ben verd*mme nog drie maanden achttien dus ik moet ook. geweldig, mis ik nog een hoorcollege eigentijdse geschiedenis....en bedankt. Maar ik krijg tenminste geen nekkramp......

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-02 10:16

Hij is niet de enige, sommige kinderen moeten op de dag van het schoolreisje ge-ent worden....
En er zijn in totaal 94.093 kinderen die ge-ent moeten worden in Almere...
Maar van 14 maanden tot 5 jr worden tussen 3 en 26 juni gedaan.
Hier dus op 5 en 6 juni....

Oudere kinderen na de zomervakantie pas.

Ja ik heb dus ook nog geen oproepkaart maar die ligt misschien op het vorige adres, de gemeente was de eerste keer kwijt dat we onze nieuwe gegevens door hebben gegeven... slim eh ...

Ik weet via de schoolnieuwsbrief dat hij aan de beurt is en via de oproepkaart... noem het gerust een boekwerk, hoe laat ze aan de beurt zijn, gaat per postcode.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 10:29

Ja, ook ik word binnenkort daar tegen ingeent. Ik weet nog niet wanneer. Ik zie er ook niet tegenop. Heb nooit moeilijk gedaan over inentingen. Het doet hooguit een halve seconde even pijn en de dag erna heb je misschien een beetje een stijve arm. Nouja, wat maakt dat uit? Ik ben allang blij dat ik zo'n inenting krijg!!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 10:37

jaa ik moet 21 juni (op vrijdag) om kwart over 8 Haha!
En dan te bedenken dat ik van 6 tot 9 moet werken, dus ikw eet nog niet hoe ik het ga doen, ffies snel een prik halen of gewoon vanaf 8 uur vrij vragen Scheve mond


Maaike

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 11:11

Ik moet 16 juni geloof ik
Maar 'helaaaas' zit ik dan in Drogteropslagen, GNA

Vrees alleen wel dat me mas het zo regeld dat ik toch wel een prik krijg Frusty
jakkes... kheb een hekel aan prikkers...

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 11:15

greetje schreef:
Mijn beide jongsten Haha! zijn 1 maand geleden al geent. Helemaal geen problemen gehad alleen Yootha had een tinteling in de arm en van Sundancer heb ik niets gehoord.

Nee deed geen pijn Knipoog het gaat heel snel,ik maar wachten tot hij klaar was zegt de dokter gaan we nog weg??? Dromen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-02 11:18

Hahaha... ja das leuk sundancer maar mijn kinderen zijn 5 jaar en 3 jaar oud...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 11:41

Ik heb prikangst, en ik ga me zeker niet laten prikken. Het is niet verplicht, ze willen het wel graag, maar als iemand het niet wil moet het niet. Bovendien, de kans op mazelen is veel groter dan dat je meningokokken krijgt. Ik doe het niet, ze kunnen gewoon de boom in.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 11:57

New-Forest schreef:
Oneee, ik moet ook wel maar ik durf echt niet. Ik ben echt al bijna 2x flauw gevallen toen ik een prik kreeg. Auw het doet zo pijn. Jaa, jullie zouden wel denken van 'wat stelt zei zich aan' maar het doet echt zo pijn bij mij, ik heb echt prikangst. Eigenlijk wil ik niet maar het MOET Frusty Verdrietig


Het doet zo'n pijn omdat je er bang voor bent. Zorg gewoon dat je je een beetje relaxed voelt en let er niet te veel op en denk er niet te veel aan, dan voel je er echt niets van! Ik hoef officieel niet, maar misschien is het wel veiliger als ik het toch laat doen. Ach ik zie wel

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 12:11

ik moet maandag worden geent... 3 juni... Huilen
ik heb een zware hekel aan prikken, ook bij de DKTP prikken was ik aan het huilen. okee dat is wel weer een jaar of 5 terug, hihi.
bij bloedprikken afgelopen jaar ben ik bijn flauwgevallen, maar dat kwam omdat ik niet tegen bloed kan. ik hoop maar dat deze prik niet veel pijn doet.
bij de DKTP prikken kreeg ik altijd een kadootje en nu krijg ik een pakje sigaretten, hihi, scheelt mij weer 3 en halve euro.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 13:03

Ik moet dus op de dag dat ik de uitslag van mijn examen krijg, om 4 uur.
Ik hoop dat ze dan al gebelt hebben, anders hoef ik niet te gaan en betalen mn ouders zelf. Er is dan ook hier niemand anders thuis.
En denk maar niet dat ze het verzetten, neeee. Frusty

Sundancer, heb jij dan zon olifantenhuid, dat je er niets van voelt? Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 13:23

Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken.
www.nvkp.nl
Leek me wel aardig om te vermelden.

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 13:32

Ik ben al geweest Haha!
Mijn moeder is huisarts... Ja af en toe is het wel handig! Knipoog
Ik vond het niet pijn doen, had zelfs geen tinteling in m'n arm ofzo, maar ik denk dat dat bij iedereen anders is.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 16:09

de prik stelt echt niks voor, ik had de dagen erna alleen erge spierpijn in mijn arm.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 16:28

spierpijn in je arm kan heel goed aangezien dat spul in een spier wordt gespoten

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 18:29

Ik moet morgen over een week. Ik ben geen zeikerd, maar de volgende dag moet ik wel werken en de vorige keer ben ik aardig ziek geweest, niet zo lekker dus om dan te werken...Maar ik zie er niet tegen op, ga gezellig samen met een vriendin. Haha!

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 19:05

kehb m ook al gehad, twee maandeen geleden ofzo..

had alleen heeeeel erge spierpijn de dagen erna maar verder.. och het is een prikje van niks..

Annabelle

Berichten: 539
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Spijkenisse en Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 19:26

Nou, ik heb die prik al een tijdje geleden gehad en ik voelde er nix van!

En ik had diezelfde avond nog een schoolfeest en ik heb nergens last van gehad, ik voelde me gewoon hardstikke goed Pling !