Hoeveel weiland nodig per paard......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Hoeveel weiland nodig per paard......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-02 11:05

Als paarden wel s'nachts op stal staan en voer bijkrijgen???
Alvast bedankt!!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 12:56

Een paard moet zich ruim kunnen bewegen. *even rekken en strekken* Lachen Nou dan kijk je ongeveer naar een bak afmeting die is *standaardmaat* 20 X 40 m nou als je dan een wei hebt dat 2 tot 3keer zo groot is is dat een mooie afmeting *hoewel een paard een grotere wei helemaal niet erg zal vinden* Haha! En als je zegt van de wei is veelste hoog of te mals dan verminder je iets van de krachtvoer.. (tenzij je elke dag rijdt)
Dus een afmeting van 50 X 80 vind ik een mooie afmeting..
Hoop dat je er iets aan hebt. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 13:03

1 hectare per paard.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 13:05

Pipo schreef:
1 hectare per paard.

Dat is inderdaad de vuistregel, maar als ze 's nachts binnen staan kan het ook wel wat minder zijn.

:evaw:

wietske
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-11-01
Woonplaats: noordbergum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 14:47

Het is natuurlijk maar net wat de bedoeling is, moet het paard er van leven, dan heb je inderdaad wel een hectare nodig. Maar als jij paard wordt bijgevoert en er maar een paar uurtjes per dag staat dan kan je met veel minder toe.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 14:52

1 ha per paard is een beetje heel erg veel. Dan kun je niet meer rijden, maar moet je rollen. Ik heb nu 6600 m2 voor mijn ene paard, en hij kan nog niet eens 1 kwart op....
Hij staat nu op ongeveer 1000 m2 en de rest, 5600 meter laat ik maar hooien.

Toos paardloos


Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 18:33

een half hectare per paard geeft genoeg voeding om van te leven. Hierbij wordt niet rekening gehouden met arbeid.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 19:11

1,2 hec volgens het Kwinnboekje voor de veehouderij!

..... leeg .....

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 20:33

Het ligt er dus gewoon aan of je paard er ook van moet eten, en of je ook wilt hooien. Wij hebben 4,5 hectare voor 5 paarden, 2 pony's en 30 schapen. In de zomer huren we nog een hectare bij. Alles loopt nu dag en nacht buiten en we hooien ook nog, we moeten nog iets bij kopen meestal.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 08:41

Ik heb voor mijn twee dames niet erg veel land tot mijn beschikking, naast de bak heb ik nog twee kampjes van zeg 20x33 meter....
Om ze van te voeren is dat dus erg weinig...

Mijn [naam verwijderd] kan niet zo heel best tegen eiwitten, zij wordt ziek in een volel weide, voor haar is het dus prima dat er weinig te grazen valt. [naam verwijderd] kan ondanks de beperkte grasvoorraad ern ook nog wel dik van worden.
Ze staan in een kapmje als het droog is, regent het hebben ze pech en staan ze in de bak.
Ik voer ze goed bij met hooi en brok, kijk maar in mijn profiel, foto's van ± 20 mei jl....zo te zien komen ze niets tekort.

Je kan een paard prima houden op een klein kampje, maar wat meer ruimte is wel fijner, een echte volle rengalop kan bij mij dus niet (dat doen we maar onder het zadel op een bospad)...

Overigens, mocht [naam verwijderd] volgend jaar een veulentje krijgen, dan gaat ze na de geboorte bij buren het land in, die hebben een hectare weide en hopelijk ook een merrie met een veulen.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

traksnz
Berichten: 78
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: New Zealand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 09:53

hier is de regeling dat je twee acers voor een paard heb en daarna voor ieder extra paard een acer er bij (zitten 2.5 acers in een Hectare) ik zelf heb vier hectare en daar staan 8 paarde op en er is genoeg eten ze staan dag en nacht buiten,,

flop
Berichten: 65
Geregistreerd: 29-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 14:56

het ligt er gewoon aan wat je ermee wilt. maar hoe klein of hoe groot het ook is volgens mij vind ieder paard het gewoon heerlijk om lekker in het gras te lopen, liggen en eten dus klein is beter dan niets.
wil je reus in het land zetten?

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-02 09:06

Bedankt!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 44 bezoekers