Camilla word gevaarlijk..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Camilla word gevaarlijk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-02 19:00

Ik zelf denk (en hoop) dat het maar door het drachtig zijn komt.. Ze is het iig beu, dat is te zien. Als ik met haar ga wandelengaat ze eerst stil staan en kijken van 'moet dat nou...' Gaaaap Maar wat er vandaag gebeurde.. Ik had even emt haar gewandeld in de bak *t regende Huilen * en toen liep ik terug naar de stal.. En dan ga ik altijd rennen en camil met een los halstertouwtje *laat m nuiet los maar met een boog erin zeg maar* en dan gaat ze altijd mee rennen.. Vandaag deed ze t ook maar ineens viel ze me aan! Nouja ze viel me niet echt aan maar ze dreigde zeg maar. Oren plat in de nek en ze gooide haar hoofd naar me toe.. Ik schrok me natuurlijk rot! Even later zette ik haar in de stal en gaf ik haar te eten.. Dan loop ik altijd achter haar langs zodat ik haar niet stoor met eten.. En ineens schopt ze me heel hard, eerst wat minder zacht op mn bovenbeen, en toen nog snel erachteraan heel erg hard op mn kuit. Je ziet nu helemaal een paarse hoefafdruk.. Is dit omdat ze drachtig is? Heeft ze gewoon haar dag niet.. of heeft ze ergens pijn? oid? Verward


pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 19:05

het kan best door haar dracht komen hoor...maar als ze nu al zo is:kijk alsjeblieft uit wanneer ze d'r veulen heeft,d'r moederinstinct is volgens mij nu al aan het opspelen,en als ze een veulentje heeft kan ze 2 kanten op:of ze slaat ineens om en wordt weer net zo lief{of nog liever}als eerst...of ze wordt zo erg gevaarlijk,dat ze je echt gaat aanvallen enzo{ik heb gehoord dat sommige merries niet meer te hanteren waren,maar dat waren erg extreme gevallen hoor}
het kan trouwens best dat het veulen niet lekker lag,en daardoor wat pijn had...
ik weet het niet,je moet het mgewoon aankijken{maar:aanvallen mag niet,en trappen ook niet!!!!!!!!!!!daar moet je dus wel consequent in blijven...}

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-02 19:24

Tuurlijk blijf ik consequent. Lachen Je wil niet weten wat ze allemaal naar der toe gesmeten heeft gekregen.. Klinktook niet echt goed natuurlijk maarja ik was zoo kwaad opder! Schijnheilig Ik hoop toch maar dat t veulen niet zo prettig lag idd.. want van te voren heb ik nog even met haar gegraasd voordat het regende, en toen was ze gewoon lief..

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 19:43

Tjitske is ook super gevaarlijk geworden sinds de dag na de geboorte. eerst mochten we overal erbij komen maar na dag 2 van de veulen trapt ze je zo de stal uit. Echt superlink. Jan (eigenaar) heeft al drie zwaar gekneusde ribben door haar.
Heb ook een topic erover begonnen:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=57952

http://www.depaardenverzorger.nl
Voor al uw Paardenverzorgingsartikelen!
NU! Gratis kado bij elke bestelling! Geldt to 23 December 2019

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 22:25

bij ons op stal staat een merrie met veulen, die vliegt zo ongeveer door de boxdeur heen als je met een ander paard langs haar box loopt. Als jij dan toevallig tussenin loopt, en je loopt te dicht bij, pakt ze jou ipv het paard. Tja, weinig aan te doen vrees ik.
Niet meer terug draven naar de stal (zowiezo een beetje weird maar dat terzijde)

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 22:53

De eerste week moet je ze een beetje met rust laten dan kunnen ze even lekker aan elkaar wennen. Gun ze gewoon even die tijd. Bij ons mag er de eerste week zelfs geen kraamvisite komen Haha!

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-02 07:32

Het veulen is er nog niet hoor? Haha!
En hoezo is terug draven een beetje wierd? Ik doe dat altijd om haar peesjes wat sterker te maken.. Ik heb haar gewoon vast en als ik stil ga staan en ho zeg gaat ze heel hard op de rem.. Lovers Dat deed ze gister wel gewoon met haar oortjes naar voren.

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 14:40

je hoort t idd wel vaker: ik was een x op n stal waar een merrie met haar veulen in een box stond maar die merrie vond kleine kindjes blijkbaar niet zo heel grappig en leuk en trekt zo dat kind van achter aan haar capuchon ( Verward hoe schrijf je dat?, nah iig da ding achter aan een jas Haha! ) omhoog Verward
hoezo kwaad... Schijnheilig

Fjordenpaard, goed doch levendig temperament

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 17:12

iedereen reageert fijn over een merrie met veulen (geboren) maar camilla's veulie is nog niet geboren

wel stom zeg nath! ik denk dat het er wel aan ligt dat ze gewoon ff een bui had van laat me met rust ofzo (maar wel met het veulen te maken)

kan je je daar ook zo boos op maken?van die onverwachte dingen? pff verschrikkelijk ! niet goed voor mijn bloeddruk Tong uitsteken

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-02 20:37

Vandaag was ze alweer lief dus ik denk idd dat t veulen lag te irriteren ofzo.. Ach ze blijft toch mijn schatje! Lovers

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 12:58

geef haar de tijd en wees geduldig. vaak na een tijdje als ze het veulen hebben word het minder. doe dat wat ze accepteerd en respecteer haar, maar wees niet bang, want jij bent haar baas en dat mag ze niet vergeten. wees zeker voorzichtig, maar dat geld altijd.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 16:08

waarschijnlijk het veulen geweest, en ze snapt misschien zelf niet goed dat jij het niet was die in der buik lag te rommelen!

Hopen dat het veuelentje er snel is... WE WACHTEN!!! Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 12:39

maak je niet teveel zorgen
magned was tijdens de dracht errggg link!
happen trappen enz
ze heeft het happen er een beetje aan over gehouden (ondanks dat ik altijd heel hard en snel duidelijk maakte dat ik niet graag gebeten werd!) maar nu doet ze het alleen als het niet naar haar zin in, maar dat krijgen we er wel weer uit
voor de rest was magned zo enorm opgeknapt (in haar karakter dan Haha! )
dus maak je geen zorgen (maar wel conse-pff hoe schrijf je dat-blijven Haha! )

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-02 12:51

Consequent.. Knipoog Hihi ja dat blijf ik zeker. Lachen Pff ik hoop dat t veulen er snel is want we hebben er allebei genoeg van! Knipoog
Maarja zaterdag is ze uitgeteld!! *spannend!!!* Cool Lovers


Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 16:57

He Nathalie.

Ik heb sinds gisteren hetzelfde als jou, het was me al opgevallen dat m'n verzorgpaard in de groep al minder vriendelijk werd tegen de andere paarden.
Ik had gisteren even gewandeld met haar in de buitenbak, dat ging heel erg goed, ik liet haar er even in staan om de box vlug te kunnen uitmesten.
Kom ik terug zie,ik dat ze lekker had gerolt, dat vond ik nog knap van haar want ze heeft een giga buik.
Ik zet haar weer op stal, tot zover ging het goed, maar toen wou ik haar lekker verwennen bij het poetsen, toen ging het mis Frusty ze was super chagi in 1 keer, het was net een slang.
Ik denk dat het veulen haar pijn doet en dat ie er graag uit wil, waar ik alleen maar blij om ben Haha! .
En tot die tijd moet ik maar voorzichtig zijn!!!

Hoe gedraagt jou paard zich nu?

Gr. Adriana

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 17:08

Hm, niet aardig van Camilla zeg. Hopelijk doet ze niet zo als het veulen er is..

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-02 20:33

Vandaag was ze wel lief, ze viel me niet emer aan ofzo.. Maar ze was nog wel super chagrijnig.
Maar de uier begint nu echt vol te lopen en ze staat echt op knappen dus ik hoop dat ie er snel uit is.. Knipoog Ze is zaterdag uitgeteld.. *SPANNEND!!!!!* Haha! Haha! Haha! Dattie maar opschiet. Knipoog

En ze is idd ook veel chagrijniger tegen andere paarden enzo..

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 20:40

Nou dat wordt spannend hoor. Laat je het even horen als het geboren is.?

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 20:42

Misschien worden we wel tegelijk een beetje mama Haha! .
Want die van mij schiet ook al op, ik laat haar nu een beetje met rust, maar ze kwam wel bij me in het weiland Lovers .
Maar ze is nu heel erg boos op andere paarden, ik hoop dat het veulen er snel is dan verbetert haar humeur ook weer.

Gr. Adriana

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-02 06:41

Of niet. Knipoog Misschien wil ze t veulen wel zo erg beschermen... Schijnheilig Ach we zullen hopen van niet! Wanneer is jou merrie uitgetelt?
Ik laat Camilla nu ook maar zoveel mogelijk met rust. Het enigste wat ik doe is ff losgooien in de losgooiwei, laat ik haar dan 2 uurtjes staan ofzo.. Ze komt uiteraard ook lekker in de wei 's ochtends en ;s middags. Heel soms ga ik even met haar wandelen maar dat kan ik nu maar beter niet meer doen ben ik bang. Schijnheilig En ik ga er soms even snel emt een borsteltje overheen.. Maar meer niet. Ze is ook heel chagrijnig met poetsen dus ik ga maar niet een uur staan te poetsen. Haha!

En Greetje, tuurlijk laat ik t weten als 'ie geboren is.. Haha! Lovers

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 09:22

als het veulen gaat draaien dan kan dat pijn veroorzaken. veel merries krijgen er koliek verscheiselen van, maar dat is het niet hoor. ik zou het gewoon in de gaten houden, maar als ze nu alweer lief is dan ze er waarschijnlijk gewoon last van. wees wel voorzichtig, want het zou best kunnen dat ze binnen kort weer een pijn heeft en je wilt toch geen hap of trap van je lieve merrie.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 09:33

Hormonen Haha! zwangere vrouwen kunnen ook agressiever worden...

Enneh, ik was ook niet erg vrolijk toen ik in week 40 zat en mijn jongste nog niet geboren was Lachen die kwam pas met week 41...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 15:46

Nathalie schreef:
Of niet. Knipoog Misschien wil ze t veulen wel zo erg beschermen... Schijnheilig Ach we zullen hopen van niet! Wanneer is jou merrie uitgetelt?
Ik laat Camilla nu ook maar zoveel mogelijk met rust. Het enigste wat ik doe is ff losgooien in de losgooiwei, laat ik haar dan 2 uurtjes staan ofzo.. Ze komt uiteraard ook lekker in de wei 's ochtends en ;s middags. Heel soms ga ik even met haar wandelen maar dat kan ik nu maar beter niet meer doen ben ik bang. Schijnheilig En ik ga er soms even snel emt een borsteltje overheen.. Maar meer niet. Ze is ook heel chagrijnig met poetsen dus ik ga maar niet een uur staan te poetsen. Haha!

En Greetje, tuurlijk laat ik t weten als 'ie geboren is.. Haha! Lovers


Josiane moet officieel volgende week, maar ik hoop dat het veulen deze week wordt geboren anders mag het niet meedoen met de keuring Frusty .

Ze loopt wel de hele dag in het land maar daar heb je goed zicht op.

Ik wacht wel met het borstelen tot dat het veulen er is.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 22:15

*LOL* Stemmingswisselingen, hebben zwangere vrouwen ook last van Haha!
Isolda was het ene moment zooo verschrikkelijk knuffelig (wat ze normaal écht niet is) en een kwartiertje later.... als blikken konden doden....

Hormonen, dikke logge buik, je kan je niet meer lekker bewegen, je uier doet zeer, het veulen is onrustig en je eten valt niet lekker. (is dat eigelijk ook zo bij een paard? Weet ik eigelijk niet, hoe ligt de maag en de baarmoeder in het paard Verward *LOL* bij een mens iig wel)
In ieder geval, ik kan het me goed voorstellen dat je je algeheel ellendig voelt met zo'n dikke buik!
Gewoon een beetje rekening mee houden, het gaat vast over! Voorheen was ze toch ook eerlijk en lief?

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 09:01

ik kan me niet voorstellen dat dit een stemmings wisseling was. het zou mij eerder toch pijn lijken. verder is ze toch lief? dat veulen moet een keer draaien hoor en dat doet pijn.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: janneke584 en 38 bezoekers