cabouchon, Rolex of Rubiquel ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

cabouchon, Rolex of Rubiquel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-02 14:25

Ons Osmium veulentje is net geboren en de tijd dat we een nieuwe hengst moeten gaan kiezen wordt steeds korter.

Cabouchon, Rolex en Rubiquel zijn de opties voor dit jaar.
Dien is zelf een IglesiasxAfrikaner dus Rubiquel zou inteelt zijn maar wel een hele interesante gok.

Rolex hebben we dit jaar in Zwolle gezien en we waren erg onder de indruk. En tja dan Cabouchon dat is mijn favoriet, jammer dat ik dus samen met iemand anders fok en die heeft dus Rubiquel als favoriet.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 14:54

Ik weet niet hoe rolex fokt, maar de hengst zelf vind ik niet interresant, wat overbouwd, niet helemaal wat ik goed vind. Maar ja dat is dan mijn mening.

Cabochon is natuurlijk een goede hengst die ook goede nakomelingen geeft, maar is hij niet overleden??? waarschijnlijk zal er nog wel diepvriessperma van zijn.

Rubiquel hoor je goede dingen over, maar ja wat voor iedere hengst eigenlijk geld, hij moet bij je merrie passen.

Ben erg nieuwsgierig naar je osmium veulen, is het een goed dier??

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-02 15:10

Mijn Osmium veulen is net gisteren geboren kijk maar even bij de kraamstal voor fotos
Ze is helemaal zwart zonder aftekeningen, of ze goed is kan ik nu nog niet zeggen. Ze staat nog zo wankel op haar pootjes !


janna

Berichten: 4535
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 16:28

f
Laatst bijgewerkt door janna op 01-04-22 08:04, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 19:25

Is Pipo niet in de war met Appalonius xx? Dat is ook een hengst van van Norel die dus al een paar jaar dood is.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 19:34

Idd ik heb ook niks gehoord van het overlijden van Cabochon. Ik dnek idd dat ze in de war is met Apollonios xx Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 19:39

toevallig geen foto's??
weet zo echt niet over welke hengsten je praat... sorry

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 08:48

Sorry, in de war met zeoliet, die is overleden!!!,

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 08:51

Heej,

Ik ben niet zo gek van Rolex, hij heeft zo'n lange rug. Cabochon vind ik wel heel leuk!!!! Lijkt me ook een super hengst voor Dien omdat Cabochon heel veel massa heeft, maar Rubiquil is ook heel gaaf!!

Succes met uitzoeken, wij hebben voor Jet Set gekozen voor Lavendel (cocktail x rinaldo)

Groetjes Jolanda

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 06:43

Ik vidn persoonlijk Ro-Lex errug mooi, wat een plaatje en wat een bewegingen heeft ie! Kwijl

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 14:09

Rubiquel is mijn keus~!~!prachtige hengst met gewelidge gangen mooi correct gebouwd en een lief karakter!

hierbij ook even een foto


Afbeelding

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 19:54

Hoi!

Ik wil mijn merrie misschien volgend jaar laten dekken en ik zat ook aan Rubiquil te denken. Ik vind het een erg interessante hengst Haha!
Helaas ligt endoria plat, dus kan ik hier geen foto van haar neerzetten.

Veel succes!! Haha! [/img]

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 20:09

cabouchon!!!mooie hengst,en hele goede nakomelingen!en,misschien wel het belangrijkst:geen inteelt!{want het is wel een interessante gok,maar wat als het verkeerd loopt?}ik zou voor het meest zekere kiezen...
en van rolex weet ik vrij weinig

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 20:45

pebblientje schreef:
cabouchon!!!mooie hengst,en hele goede nakomelingen!en,misschien wel het belangrijkst:geen inteelt!{want het is wel een interessante gok,maar wat als het verkeerd loopt?}ik zou voor het meest zekere kiezen...
en van rolex weet ik vrij weinig


Nee, klopt maar Cabochon zelf is wel behoorlijk ingeteelt; op Duc de Normandie (van vaderskant) en op L'Invasion (van moederskant). Ik bedoel maar, hoeft niet altijd slecht te zijn. Verder er zijn veel paarden die ingeteelt zijn. bv. mijn BWPer en mijn KWPNer.
Ik ben wel van mening dat je goed moet weten wat je doet.
Ik denk dat het 3 beste hengsten zijn, het is wel zo dat Cabochon en Rubiquil al meer bewezen zijn, Rolex nog niet (dacht ik). Hoor wel goede dingen over hem. Ik moet zeggen dat de inteelt bij Rubiquil toch wel dichtbij zit.
Ik zou de hengst nemen die het meeste aan je merrie toevoegd. Mocht dit Rolex zijn dan moet je er over gaan nadenken of je een meer bewezen hengst wilt of niet.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 21:48

het veulen wat je nu hebt kan je daarvan al zijn mindere en betere kanten beschrijven dan kan je daar bij de juiste hengst kiezen die de mindere kanten verbeterd.

Z1+4

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-02 22:29

Het veulen wat we nu hebben vind ik zelf een bloedmooi veulen,ze is van Osmium. We hebben gelukkig nog even voordat Dien weer hengstig wordt.

Dees

Berichten: 18873
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 19:49

Zowel Ro-Lex als Rubiquil zijn langgelijnd, terwijl Cabochon eerder wat beknopt is...
Het verbaasd me dat je juist uit deze drie hengsten wilt kiezen....

Je wilt of een lang-gelijnde hengst (is je merrie soms wat beknopt) of een compact (voor als de merrie juist wat lang is).
Ik ken je merrie niet, je moet kijken naar wat je aan de merrie nog beter zou willen zien, maar daarbij wel een hengst zoeken die haar goede punten niet zal afzwakken. De fok- en exterieurwaarden van het KWPN kunnen je daarbij goed helpen.

Ik zou op je Iglesias geen Rubiquil zetten vanwege de inteelt op Rubinstein.
Heb je een langgelijnde merrie, waarom dan niet Don Primaire? dat is een Donnerhall x Pik Bube....die hengst verenigd topdressuurbloed in zich, krijg je een veulen met een heel interessant dressuur papier....
Maar laat de merrie je uitgangspunt zijn om een hengst te kiezen, niet het papier....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers