geen grasland wel een bak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

geen grasland wel een bak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-02 13:23

Wat vinden jullie ervan als een paard niet op het land komt maar wel bijvoorbeeld de hele dag in de bak rond kan lopen?

Een probleem of niet? En zal je paard ongelukkiger worden als hij geen land heeft maar wel een bak waar hij in staat.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 13:32

Een paar uurtjes is voor een sportpaard genoeg, wel iets van hooi in de bak gooien anders gaan ze zand eten en heb je koliek. En opletten dat ie zich niet gaat vervelen, die van mij kan nog geen 5 minuten alleen staan en dan molt ie alles al.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-02 13:42

Ik heb nu wel land hoor, maar ik wil het gewoon even weten, ik ga Flair misschien verplaatsen naar een plek waar dus alleen een bak is. Ze komt dan ook niet alleen te staan hoor en hooi komt ook wel in de bak.

Qiana

Berichten: 63
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Pellenberg (Leuven, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 13:56

Ik denk dat het sowieso al goed is dat ze uit hun stal komen. Buitenlucht is natuurlijk beter (of gaat het hier om een buitenbak?). Grazen op het weiland is héél ontspannend, in een bak zullen ze zich sneller vervelen, maar je kan het inderdaad opvangen door hooi te voorzien, zoals Pipo aangeeft. Als ze met meerdere paarden samenstaan, denk ik dat vervelen ook minder een probleem is.

Joke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 13:59

Je hebt kans dat als ze met meerderen in de bak staan, dat ze elkaar de hersens inslaan omdat ze zich vervelen. Dus dat zou ik niet doen.
Qiana schreef:
Ik denk dat het sowieso al goed is dat ze uit hun stal komen. Buitenlucht is natuurlijk beter (of gaat het hier om een buitenbak?). Grazen op het weiland is héél ontspannend, in een bak zullen ze zich sneller vervelen, maar je kan het inderdaad opvangen door hooi te voorzien, zoals Pipo aangeeft. Als ze met meerdere paarden samenstaan, denk ik dat vervelen ook minder een probleem is.

Joke


Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 14:02

Ik heb een stal waar alleen een bak is. En een heel klein stukje gras om de bak heen en op het erf, wat wij gewoon "de tuin" noemen. Mijn paard staat iedere dag in de bak, soms een uur, soms wel drie uur, net hoe lang hij het volhoudt. Als hij heen en weer gaat lopen rennen, wordt ie weer binnen gezet. En hij staat een paar keertjes per week een uurtje in de tuin Knipoog Zo lang ze maar genoeg uitloop hebben, is het helemaal niet erg dat je geen land hebt. En idd een plakje hooi in de bak geven, dan hebben ze wat te doen. Verder krijgt mijn paard 's zomers een maand vakantie en dan gaat hij bij iemand anders het land op. Ik geloof niet dat mijn paard er moeite mee heeft dat hij niet dagelijks het land op kan. Hij is in ieder geval alle dagen vrolijk.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-02 14:09

Pipo"]
Je hebt kans dat als ze met meerderen in de bak staan, dat ze elkaar de hersens inslaan omdat ze zich vervelen. Dus dat zou ik niet doen.[quote="Qiana schreef:

Joke

[/quote]

dat zal wel meevallen, niet als ze maar met zijn 2en staan, dat is nu ook zo in de winter, dan mogen ze het land niet op. Als ze in een groep in de bak staat gaat het ook goed.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 19:28

Mijn paarden staan van okt tot en met maart/april alleen in de buitenbak, ik heb niet veel land, dus moet er zunig op zijn, anders wordt het een modderpoel Haha! .

Maar goed, ze komen dus elke dag samen in de bak, behalve met zeer slecht weer. Ik heb hooi voor ze liggen en een aantal boomstammen om lekker op te knagen.

Sim heeft wel de neiging om uit verveling gaten te graven, erg vervelend als je gaat rijden, maar ik hark ze gewoon weer dicht, zij graaft ze open, ik hark ze dicht, enz enz...

Alles beter dan de hele dag op stal, vind ik!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

pmarena

Berichten: 47938
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 19:41

Het liefste weiland natuurlijk , vanwege het lekker in de natuur Knipoog ,
beetje grazen , beetje met vlinders spelen ..... lekker paard zijn !

Maar vooral voor de vrije beweging en de buitenlucht .

En die krijgen ze in een bak ook.

Zolang ze zichzelf minstens een paar keer per week lekker vrijuit kunnen uitleven doe je het wel goed vind ik !

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 19:47

Als de bak groot genoeg is, is het wel lekker voor een paard, vooral als ze aan maatje hebben!! Ik heb mijn shet nu 3 jaar en dit is het eerste jaar dat hij op gras staat, hij stond altijd gewoon op snipperland, en op mijn eerste stal was achter gras, dus ik ging altijd met hem grazen en op mijn tweede stal altijd lekker naar het park. Gras is geen noodzaak ofzo, maar grazen vinden ze wel heel erg lekker.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: janneke_S, nienmoon en 24 bezoekers