Kom ik bij de wei... paarden weg!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Kom ik bij de wei... paarden weg!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-02 13:42

Gisteravond ging ik met een vriendin naar Charmotte en Bucephala.
We komen aangefietst bij de wei, ik roep: Boesjuhhhhh!!!!! Normaal komt ze dan gelijk hinnikent naar me toe. Nu niks...
Ik in de wei kijken... Niks hoor... In de stal... Niks.

Ik dacht eerst: Misschien zijn ze een dagje weg met de eigenaar...
Maar later begon ik te denken: Nee ze nemen dat veulen niet mee ergens heen, zo goed is Boesje ook weer niet opgevoed... Scheve mond
Dus toen begon ik erger dingen te denken: Misschien is 1 van de 2 wel ziek en staan ze in de Uithof? Of zijn ze verkocht.... Of.. Of... ga zo maar door.

Ook was ik boos... Dat die eigenaar niet had gebelt. Kijk als het om de hoek was vond ik het niet zo erg dat ik voor niks fietste, maar ik fiets er wel een half uur over!! Boos! En niet alleen dat ik voor niks fietste, maar zo en zo dat hij niet belde waar de pony's waren, ik verzorg Charmotte nu bijna 2 jaar en Bucephala van haar geboorte...

Dus ik 's avonds de eigenaar opgebeld....
Blijken ze ergens bij andere paarden te staan, waar je ze niet kunt bezoeken Verward Want ze moeten gescheiden worden, maar daarna komen ze weer samen thuis in de wei te staan. Dus wat heeft dat scheiden voor zin?? En dat ze niet bezocht kunnen worden vind ik ook een beetje raar... Scheve mond Verward
Maar de eigenaar belt als ze weer terug zijn, maar het kan wel ene paar weken duren.
En hij had geen tijd om me te bellen want hij zat nu in het buitenland... Verward

Beetje vaag verhaal vinden jullie ook niet?

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Kom ik bij de wei... paarden weg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 13:50

Charmotte schreef:
Want ze moeten gescheiden worden, maar daarna komen ze weer samen thuis in de wei te staan. Dus wat heeft dat scheiden voor zin??


Is het veulen ooit goed afgespeend? Als dat nog niet gebeurd is, kan dat de reden zijn, dat ze nu gescheiden worden, om zeker te weten dat het veulen niet meer bij de merrie drinkt.
Als het veulen dan de moeder "vergeten" is, dan drinkt ze daarna echt niet meer bij mammie en kunnen ze daarna weer samen terug in een wei.

Ik vind het wel banketstaaf van de eigenaar datie jou niet heeft gebeld om te vertellen dat ze even een poosje weg zijn.

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 14:29

Wat een banketstaaf verhaal....

Maarja...wel beter voor boesj Lovers
Nu heb je helemaal geen paardjes meer Verdrietig
Maar ga je nog op groenesteijn rijden Verward

Kissss Deb

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-02 14:49

Ja dat kan wel de reden zijn marije_jiplover! Want Buusj die dronk nog weleens bij Charmot. Dan is dat het denk ik.... Thanks!!!

En Deb, ik weet niet of ik bij Groenestijn ga, alleen als jij en Karin gaan?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 18:43

Daar dacht ik ook metteen aan. TE lang doordrinken inderdaad niet goed voor de merrie, en ff scheiden is de makkelijkste manier