* Gezocht: meer info over schurft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

* Gezocht: meer info over schurft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-02 11:55

Op de ene of de andere manier denk ik dat mijn paardje schurft op haar benen heeft. Ik zie witte, plakkerige schilfertjes en ze bijt regelmatig in haar spronggewrichten en alles daar rond (tot bloedens toe). De DA is een week of 2 geleden nog langs geweest voor haar zomereczeem, & volgens hem was het gewoon dat ze nog niet uitgeruift was op haar benen, maar hij heeft wel de moeite niet gedaan om het ff te bekijken. Kan dit schurft zijn? Of doet dit bij iemand een ander belletje rinkelen?

Ik weet dat schurft veroorzaakt door de schurftmijt (een soort spinnetje dacht ik?) en besmettelijk is. Is het ook besmettelijk naar mensen toe (want die kunnen toch ook schurft hebben??)? En kan het kwaad dat ik haar behandel met Sebacil, zelfs als ze toch geen schurft zou hebben?

Ik heb al wat gezocht op Bokt en op het internet, maar veel wijzer word ik daar niet van. Op http://www.diereninfo.com/dieren2/advscripts/index2v.asp?qno=990 staat:
"Schurft komt alleen bij verwaarloosde paarden in slechte conditie voor. Het wordt veroorzaakt door de schurftmijt en afhankelijk welk type mijt zijn de de benen, hals of hoofd aangedaan. De schurftmijt veroorzaakt jeuk. De mijten zijn te behandelen met Sebacil wassingen en een Eqvalan wormkuur."
Is dat zo? Mijn paardje is volgens mij allesbehalve 'verwaarloosd'...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ELUNA, GoogleAdsense, Lauke en 137 bezoekers