effe peilen i.v.m. bijrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-01 15:46

Ik ken iemand die weinig tijd heeft voor haar pony, daarbij is ze ook niet meer gemotiveerd om echt heel serieus te rijden omdat ze er toch niet meer mee kan starten. Het is namelijk een d-pony en zij is 18 jaar oud. Nu wil ze hem van de zomer op de wei zetten en dan van de winter evt. iemand zoeken die de pony op een serieuze manier wil rijden, en evt. uit wil brengen op wedstrijden. De pony is eigenlijk te goed om niets mee te doen, hij is ruim en elastisch in de bewegingen en zeer geschikt voor de sport. Hij zou het goed doen op wedstrijden en hij heeft een fijn en betrouwbaar karakter. Zouden er kinderen zijn die geen eigen pony kunnen betalen maar toch willen rijden, en waarvan de ouders er vierkant achter staan en tegemoet willen komen in de kosten voor het onderhoud?


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 15:49

Ja zoiemand ben ik ook.
Superrijke mensen, dochter altijd gereden, dochter kreeg astma, pony in de wei gezet, Gerdien komt langs, Gerdien mag erop rijden, Gerdien betaalt alles, Gerdien is zo ongelooflijk geweldig blij met dat paardje, Gerdien gaat volgend jaar startkaart kopen, Gerdien gaat elke dag rijden, Gerdien denkt dat ze een eigen pony heeft!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 16:16

Zeker weten; ik heb ook eerst een paard geleased voor ik er eentje kocht. Leasen is tegenwoordig helemaal "in" dus waarom niet???
Fijn voor de pony ook!

Sonja

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 16:58

Er zijn er genoeg die dit willen hoor! Meisjes die niet genoeg kunnen betalen aan stalling, maar wel graag wedstrijden willen rijden. Ik ben nu al 34 en twee jaar geleden na 16 jaar opnieuw begonnen met rijden.
Ik wilde nog steeds wat ik vroeger wilde: wedstrijden rijden. Maar dan met mijn verzorgpaard, want een eigen paard zit er dus nog lang niet in. En dat mag ik nu. Althans, voorlopig.
Zo zijn er meerderen. Beide partijen (eigenaresse en bijrijdster) kunnen 'regels' op papier zetten. En ook regels voor hoe lang, etc. en wat er gebeurt als de pony bijv. kreupel raakt.
Pensionkosten worden steeds hoger tegenwoordig, dus ik denk dat er talloze meisjes te vinden zijn die de pony wel willen verzorgen/huren/leasen of een combinatie ervan. Doei! Dorine.

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 18:48

zeker weten!!! Bij ons op stal heeft bijna iedereen een bijrijder. Ikzelf ben er ook eentje Haha! . Wij bijrijders betalen zo'n f75,- tot f100,- in de maand, maar ik ken ook mensen op andere stallen die rond de f200,- moeten meebetalen. xxx Roos

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 19:33

ja hoor, genoeg mensen die dat willen, ik bijvoorbeeld...dus als iemand iets weet...in amsterdam(of bij wennekers ofzo, aalsmeer, amstelveen..)

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 20:37

In Amsterdam op manege de Ruif(is in sloten) kan je pont's leasen, echty geweldige pony's heb je dan niet, gewone manegepony's......

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-01 09:21

Oke, goed om te weten. Ik denk dat ik haar eens ga helpen om een bijrijder te vinden. De pony verkopen zou ook een optie zijn, maar niet voor haar. Ze kan er geen afstand van nemen. Is wel begrijpelijk.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 09:27

Als wij destijds ruimte bij huis hadden gehad om èn Dino èn Manjo èn een E-pony te houden, dan hadden we Dino niet verkocht. We hadden er dan iemand anders op willen laten rijden tegen vergoeding, en dan had diegene er ook mee bij de club gemogen.

Bij onze 'buurponyclub' in Holten is er zelfs een soort systeem voor 'huurpony's': er is daar iemand die naast het clubterrein woont en een aantal goede pony's heeft waar kinderen mee bij de ponyclub mogen. Als ze uit de pony groeien, mogen ze verder op een grotere en wordt er een nieuw ruitertje gezocht voor de andere pony. Werkt al jaren naar volle tevredenheid.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 09:28

Hoi, op de Ruif hebben ze altijd wel leuke ponies. De paarden zijn ook niet echt slecht, meestal lopen er wel echt leuke dieren tussen.
Wat er nu staat weet ik (op 1 na) niet, want ik ben er al 5 jaar niet meer geweest.
Dat is de manege waar ik 'opgegroeid'ben, 16 jaar lang bijna dag in dag uit.

Droppie, heb je mijn PB gezien??

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 14:21

Ik ben eigenlijk ook een bijrijder. Ik rijd Muzefee bijna dagelijks, breng haar uit op wedstrijden en zorg ervoor dat de hoefsmid op tijd komt enzo. Maar ik hoef er geen geld voor te betalen. Ja, alleen benzinekosten omdat ik wel elke dag een half uur heen moet crossen en een half uur terug...
Al met al kom ik zo ook al gauw op vierhonderd gulden in de maand uit. Reden te meer om een stal in de buurt te zoeken.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 14:40

op manege de ruif heb je wel leuke pony's maar wil er de "sport" mee ingaan dan zal het moeilijk worden

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 15:28

hee desiree
ff nieuwsgierig hoor: issu iemand die ik ken Haha! Verward Iris?kan het me niet voorstellen maarr...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-01 15:46

REcht in de roos. Weet jij nog iemand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 16:06

Scooby, voor de sport zijn de meesten niet echt geschikt (meer). Weten ze op de manege dat je dat echt serieus wilt?? Wie weet kunnen ze er iets op verzinnen.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 17:07

mm, zal wel es kijken, ken namelijk wel errug veel pony/paarden meisjes. En Gig is natuurlijk een heel leuke pony. zal wel es bij vriendinnen, vragen, helaas zijn de meeste net overgestapt op paarden en willen niks naders meer Frusty


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-01 08:36

stel dat er nu een meisje is dat echt wil leren rijden, en ze is heel serieus, les nemen en zo, maar pa en ma willen geen pony aanschaffen maar wel tegemoet komen in de kosten, dan zit ze met Gigelo goed.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 18:52

das waar, kan je veel van leren. Heb ff gevraagd aan mijn beste vriendin, het lijkt har op zich wel leuk zoiets, maar ze is al wel redelijk oud en voelt zich niet op haar gemak bij v Osch en vooral bij iris en Randi niet volges mij. Kan beter een jong meisje zijn denk ik he!!!!!!!?

meatime
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-01-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 13:31

ik zou het wel willen en mijn ouders staan erachter, ook kan ik helpen met het onderhoud van het paard/pony ,maar het moet wel in de buurt zijn, waar is het dus?
stuur een e-mail naar chantallie1@dolfijn.nl


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: meatime op 2001-05-12 14:38 ]</font>

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 16:14

Ik ben zelf altijd bijrijder geweest. Het is alleen wel belangrijk om hele goede afspraken te maken. Je moet altijd rekening houden dat het toch een paard van iemand anders is. Het moet wel klikken ook tussen de eigenaar en bijrijder. Nadeel is voor een bijrijder is dat de eigenaar je altijd in een keer kunt weigeren om nog verder voor het paardje te komen zorgen(is bij mij gebeurt) en je gaat als bijrijder toch hechten aan zo'n beestje.

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-01 12:16

gigelo is een d-pony en ik denk dat er het beste een meisje vanaf een jaar of 12 ermee kan beginnen. Ik vind de sfeer bij v. Osch trouwens heel leuk hoor, en gezellig.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 01:16

ok, ik weet het al Stef, ik heb het al weggehaald als jij je daar zo aan irriteert, maar ik wou er maar mee zeggen dat een bijrijder nog lang niet zo gek is in bepaalde opzichten en in bep gevallen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Chrystal-gek op 2001-06-17 21:04 ]</font>

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 08:58

jeetje chrystal, nu weten we het wel hoor!!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA, NinaZ en 8 bezoekers