overspringen in galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

overspringen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 15:42

Toscar doet dat regelmatig in de galop.
Gaan we bv linksom en hij springt gewoon goed aan, en dan bv na een rondje gaat hij op de rechte zijde changement (schrijven blijft moeilijk! Haha! ) doen.
Ik geef hem daar helemaal geen been voor of iets, ik oefen het nog helemaal niet...

Hoe kan ik dit het beste oplossen? In draf terug nemen en weer opnieuw aanspringen of oefenen dat hij ook weer terug changement?

*en dan beweert een vriendin van me dat een haf dat niet kan!*

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 15:43

Gaat voornamelijk om de buiging om je binnenbeen, als dat voorelkaar is, kan hij niet meer omspringen, dus wat ik je aanraad is een goede instructeur nemen die je kan helpen met je problemen, want via internet is dat vrij moeilijk.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Re: overspringen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 15:46

Ethelate schreef:
*en dan beweert een vriendin van me dat een haf dat niet kan!*

hihi dat zeggen ze ook over Tinkers, nou dan had je die van mij moeten zien op de laatste onderlinge wedstrijd. Presteerde het om in 1 proef op de linkerhand alle galopvariaties te doen die er bestaan. Begon in de verkeerde galop, bij het inzetten van de volte sprong ze goed om, na een halve volte ging ze overkruist, teruggenomen en na een bok sprong ze in de verkeerde galop en ook nog overkruist Haha! .
Heb het echt een paar keer teruggekeken op de video....
Volgens mijn instructrice is het dus het beste om idd bij een verkeerde galop terug te gaan naar draf en weer opnieuw aan te springen.
Succes.

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 16:13

Pipo schreef:
Gaat voornamelijk om de buiging om je binnenbeen, als dat voorelkaar is, kan hij niet meer omspringen, dus wat ik je aanraad is een goede instructeur nemen die je kan helpen met je problemen, want via internet is dat vrij moeilijk.


Ik heb les, 2x per week van me instructrice en bij die lessen gebeurt het vaak...
heb ik les van me instructeur (1x in de week of 2 weken) en daar is het nog niet voorgekomen.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 17:03

Veel voltes rijden, op die manier loopt ze in de goede buiging en springt ze niet om. Daarna vanuit de volte klein stukje rechtuit de lange zijde op, na een paar meter weer een volte enz. Later kun je de stukjes rechtuit steeds langer maken en uiteindelijk de hele lange zijde over galloperen.


musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:33

vaak is het een evenwicht probleem. jonge paarden doen dit ook vaak en als ze ouder zijn en we willen het doen ze het niet meer!! Verward Ik denk dat je ook goed op je eigen zit moet letten. misschien ga je in de bochten te veel meezitten en ga je op de lange zijden ongemert weer recht zitten en springt je paard dan om. verder veel binnen been geven en iets stelling in de hals houden. de tip van voltes rijden>dtukje rechtuit> volte. werkt ook erg goed.
veel succes!
gr musje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers