stal speeltje...wie heeft een idee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
susie

Berichten: 398
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Hengelo & Utrecht

stal speeltje...wie heeft een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-02 20:03

Mijn pony staat sinds kort weer op zaagsel en ik wil haar wat te doen geven. Ik wil een speeltje voor haar maken, maar met een doodnormale bal in de stal doet ze niks. Ik heb wel eens gehoord dat je een blok hout erneer kunt leggen waar ze op kunnen knabbelen, maar dat is toch slecht voor ze of niet... Verward bij divoza hebben ze een overdreven duur speeltje waar automatisch voer uit komt rollen als het paard het wegrolt. Iemand hier op bokt had er zo 1 een keer zelf gemaakt.Weeet iemand hoe je dit doet? Haha!

Oke..ideas please Knipoog


Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 20:16

nou.. ik weet wel wat mensen bij mij op stal hebben voor hun paard gewoon zo'n knaloranje verkeerspion in de stal liggen als speeltje.. van die dingen van divoza heb ik geen ervaring....

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

Andrea_
Berichten: 1614
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 20:17

ik heb bij punk idd een blok hout vastgebonden aan zijn stal, hij speelt ermee, bijt er op enz,.
het is een leuke en goedkoop speeltje!

of het echt kwaad kan weet ik eigenlijk niet, hij heeft dit al zolang in zijn stal als wij hem hebben, en nog nooit iets gemerkt.

"Het hoofd van een welsh Cob, de actie van een Hackney en het lange haar van een Shire"......Balou?
http://www.depaardenbazaar.be

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 20:21

Een paar borstels of een noppen-matje tegen de muur maken ,
dan kunnen ze zich daar lekker langs schuren .
Wilgentakken , appel in wateremmer , bal of fles of iets dergelijks aan touw in stal ophangen zodat ze met hun hoofd ermee kunnen spelen.

Gewoon 1 plakje stro om te eten en mee te rommelen.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 20:34

een stuk dunne boomstam zie je ook weleens.
misschien een idee?


(natuurlijk opgehangen!)

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 21:03

magned heeft al veel speeltjes gehad (winter he)
radio (lekker swingen Haha! )
2 ballen in een hooi net (beukehh)
een vles met gaatjes erin en biks erin (maar magned is te slim! draaid de dop eraf! en hopla tanden erop fles ondersteboven en hup weer een kilo bix in me voerbak Frusty Cool )
hele broden (daar biks in doen) lekker mee smijten met die broden
een maiskolf aan een touw (touw erdoorheen)
een biet aan een touw ( Vork maar moeilijk)
2 hooinetten (heeft ze nu nog)
een appel in de waterbak (lekker moeilijk)
nou hier zit vast wel iets tussen
succes!!

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 21:59

Zo'n voerbal (equibal) heb ik ook zelf gemaakt.
Je vraagt bij een groentehandel om een klein zuurkoolvatje. Kost je max. E10,- Aan de zijkant van het vat boor of smelt je 2 gaten, voer erin en klaar. Ik geloof dat zo'n bal iets van f180,= kost, nu was ik f15,- kwijt en hij doet het net zo goed en is nog helemaal heel.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 22:17

Omdat mijn paard zich in het begin op haar nieuwe stal heel erg snel opfokte en vlug onrustig was, kocht ik de 'Lik-it', een soort liksteen die je aan een touw bijv. aan het plafond kan hangen, of aan de zijkant van de stal.

Het is een soort liksteen met appelsmaak. Andere smaak kan geloof ik ook.
Paard likt aan de steen, maar het schommelt ook, dus hij moet een beetje zijn best doen zeg maar.
Het smaakt meteen lekker, en leidt daarom goed af.

Verder werkt een oranje pion ook goed, zoals al eerder werd aangegeven.
Die pionnen gebruiken ze ook bij een handelsstal die ik ken hier in de buurt, waar alle paarden op zaagsel staan.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 13:41

Bij de dierenwinkel heb je van die ballen voor honden waar je voer in kan stoppen. sommige zelfs met geluid. Is hetzelfde idee als de equibal alleen stukker goedkoper. Gebruik het ook bij mijn paardjes

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 17:36

Dorine schreef:
Omdat mijn paard zich in het begin op haar nieuwe stal heel erg snel opfokte en vlug onrustig was, kocht ik de 'Lik-it', een soort liksteen die je aan een touw bijv. aan het plafond kan hangen, of aan de zijkant van de stal.

Het is een soort liksteen met appelsmaak. Andere smaak kan geloof ik ook.
Paard likt aan de steen, maar het schommelt ook, dus hij moet een beetje zijn best doen zeg maar.
Het smaakt meteen lekker, en leidt daarom goed af.



Ik heb dus ook zo'n Lick-it gehad bij Camilla, en na 2 uur had ze m op! Niet gelikt, maar gegeten.. Frusty Frusty Heel fijn dus! Ze vond m zo lekker dat ze hem gewoon in 1 x op at..
Ik was van plan om een plastick fles an een touw in haar stal te hangen, maar vind deze tips wel handig misschien dat ik beteren ideeën krijg. Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 17:53

Bal in een hooinet misschien?

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 20:19

ja ik zie altijd wel vaak dat ze een bal hebben (gewoon een voetbal ofzo)...en dat varieert van "los in de stal" of "in een hooinet".

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 20:21

Even nog over de lick-it:
Nathalie, er is een tijdje een andere versie van Lick-it geweest, eentje die 'zachter' was en dus ook sneller op.

Er kwamen dus allemaal klachten over bij de fabrikant, over dat het in 1x werd opgegeten ( zoals die van jou) maar ook over dat als een paard likte, het ding ging druipen (heb ik ook gehad) en dan krijg je zo'n kliederboel als je de stal gaat uitmesten en per ongeluk stoot je met je haar tegen dat ding (iew, appelstroperig in je haar...)! Boos!

Dus hebben ze nu weer een hardere Lick-it: die niet zo snel gaat lekken/druipen, en ook niet zomaar in 1x eetbaar zijn.
Mochten mensen dus toch zo'n ding willen kopen, ik hoop dat de oude versie alweer uit de winkel is, maar dacht het wel.

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 21:50

Zo een equibal van divoza is inderdaad erg duur maar bij de paardendrogist hebben ze ook zo een snack a bal anders maar heel sterk en ze zijn er ook even zoet mee (als ze het door hebben Knipoog)
Maar die zijn een stuk goedkoper €29.50 ipv €87.50.

Een echte aanrader!


Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 11:32

Ik heb bij Nikita een pion in de stal hangen. Eerst lag ´ie gewoon op de grond en ging echt de hele stal door, was een beetje bang dat ze er banketstaaf op zou gaan liggen dus nu hangt ´ie aan een touw. En ze is er nog drukker mee.. gister heeft ze zelfs zo lopen draaien en wurmen om IN de pion te poepen zonder te knoeien hahaha.. dat is pas bezigheidstherapie, heb me rotgelachen bij het idee hoe ze daar gestaan heeft!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 14:47

voor mystery had ik een dikke tak in zijn stal gehangen in 1 dag was dat ding niks meer (ze vinden alleen de bovenste schors lekker naja die van mij dan)

zo'n zuurkoolvat ga ik zo even vragen bij de groenteboer kijken of hij er 1 voor mijn heeft. zal hem even lief aankijken Tong uitsteken Knipoog

die andere ideeen zijn ook wel erg leuk, ik ga het gewoon allemaal even uitproberen. Lachen

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 16:03

Dorine schreef:
Even nog over de lick-it:
Dus hebben ze nu weer een hardere Lick-it: die niet zo snel gaat lekken/druipen, en ook niet zomaar in 1x eetbaar zijn..


hahah nou wil je even aan mijn paardje uitleggen dan dat het de bedoeling is dat ie er langer als 1,5 dag mee doet?? Haha!
ik heb het nu dus over de vernieuwde versie, die harde dus..
ik weet niet wat hij er mee doet maar langer als 2 dagen gaan ze echt niet mee... en ik vind ook niks terug tijdens uitmesten ...behalve wat druipresten aan de muur *LOL*
toch maar een 'gewone' kopen kijken of ie die niet binnen 2 dagen opheeft Vingers aflikken Vork

keep calm, I'm engaged!!! <3

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 16:08

ik heb voor ijn paard een appel (geen echte maar zo'n kunstof appel) die ligt los in de stal zitten al deuken in dus hij heeft wel lol.
bij groot archem waar ik stage loop hebben alle hengsten een boei in de stal. daar kloten ze de hele dag mee
je kunt ook een hooibal nemen en in de stal ophangen! daar zijn ze zoet mee om het hooi op te eten en als ie leeg is kunnen ze er ook mee spelen
suc66


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 19:14

Ik heb bij mijn luchtzuiger een hooinet met bal hangen, maar hij doet er niets mee.
Ik heb altijd de radio aan en ze gaan veel naar buiten. Verder probeer ik gespreid over de dag te voeren. De meeste van mijn ponies slopen het speeltje dat ze krijgen. Ik heb er één die echt alles sloopt, inclusief stal.
Aan echte verveling doe je niets denk ik. Het is en blijft een buitendier, daar veranderen speeltjes niets aan. En volgens mij raken ze er snel op uit gekeken.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 129 bezoekers