Kaminka gereden + met Blieb01 meegereden in de les.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Kaminka gereden + met Blieb01 meegereden in de les.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-02 07:54

Gisteren ben ik dus bij Kaminka gaan kijken van Mieke samen met Blieb01 die zo lief was me met de auto te brengen nadat het onweer hier was losgebarsten.

We hebben eventjes moeten zoeken maar uiteindelijk kwamen we bij de stallen aan, echt een heel mooi stekkie daar Lachen
Mieke was in de bak aan het helpen bij de grote vriend van Toon, Isard.
We zijn vervolgens naar stal gelopen om Toon en Kaminka te ontmoeten.
Kaminka is best wel een cuttie en een ongeduld, ze had er denk zin in om te rijden Knipoog
Toon heeft een heel liev klein koppie, echt opvallend klein gewoon Lachen

Mieke is Kaminka gaan zadelen en op naar de bak.
Er werd gevraagd of ik sporen wilde lenen, maar ik durfde dat nog niet aan aangezien ikzelf nooit met sporen heb gereden, daar moet ik eerst rustig de tijd voor nemen voor ik het paard open zit te porren.
Maargoed, ik ben dus tot de conclusie gekomen dat Kaminka op zich heerlijk rijd, alleen de draf had ik moeite mee omdat het gewoon erg hobbelt, ze gooit hoog op en als ze niet genoeg voorwaarts loopt hobbelt ze destemeer.
Aan de teugel kreeg ik er niet echt, wel dat ze naar beneden kwam op den duur, het begon er op de duur wel een beetje op te lijken maar nog niet helemaal.
Maar de stap zit dus fantastisch en de galop ook.
Kaminka werkt wel erg confronterend, je hebt gewoon het gevoel dat je niet meer kunt rijden wat Mieke ook al zei Knipoog
Jammer dat er zoveel met dit paardje is aangerotzooid, het is gewoon een erg leuk paardje maar in de verkeerde handen geweest, echt heel erg jammer.
Maar ze is dus wel een leuke uitdaging aangezien ik een voorliefde heb voor dwarse merries Knipoog

Toen ik klaar was met rijden (ik had het intussen erg warm gekregen Knipoog ) stapte Blieb01 nog even op om te proberen.
Ze kreeg Kaminka al iets meer aan de teugel, ook in draf begon het nu aardig te komen.
Ohw, en Blieb01 heeft dus de nieuwe subtiele hulp gevonden om Kaminka aan te zetten naar de galop, bril recht zetten *LOL*

Mieke moest vervolgens natuurlijk zelf nog een klein demonstratietje geven van ons, wat ook wel leuk ging behalve bijna de botsing met een rondskeurend paard, maar goed :X (Was zeker niet Mieke d'r fout)

Maargoed, conclusie: leuke stal, Mieke is een erg leuk mens met 2 hele leuke paardjes Lachen Kaminka is idd niet makkelijk te rijden, maar ze kan het wel, het is gewoon hard werken.

Ik ben vervolgens nog meegeweest met Blieb01 naar de manege waar zij rijd.
Of ik spontaan even mee kon rijden in de les Knipoog
Ik kreeg dus nogmaals een dwarse merrie onder mijn kont Knipoog
Een klein paardje, met een nog kleiner zadel Haha!
Maarre leuke les Lachen
Ik kreeg nog een klein bokje op de koop toe met aanzetten tot de galop, en ik zat vlak daarvoor al te bedenken van ze moet geen bokje geven aangezien ik bijna voor het zadel zat aangezien ik mijn knieen niet kwijt kon (en dat terwijl ik al langer reed met mijn benen dan bij Kaminka), maar goed ik bleef gelukkig keurig zitten Knipoog
Blieb01 liet nog een traver zien ter demonstratie aangezien we met voorbereidende oefeneingen bezig waren voor schouderbinnenwaarts en travers, dat had ik al heel lang niet meer gedaan, maar ging toch aardig.

Al met al een leuk paardendagje wat wel vermoeiend was, ik sliep iig meteen toen ik thuis was Knipoog

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 08:03

hey hey.. lekker dagje gehad dus?? apart gevoel is dat dan he als je op een ander stapt?? ik ken dat gevoel hoor... Haha! maarre ga je haar nu dan bijrijden/verzorgen ? leuk beestje in ieder geval om te zien enne de volgende keer ook foto s van blieb01 dr les he? Vingers aflikken doei..gr sandra! Lachen

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-02 08:06

obelix schreef:
hey hey.. lekker dagje gehad dus?? apart gevoel is dat dan he als je op een ander stapt?? ik ken dat gevoel hoor... Haha! maarre ga je haar nu dan bijrijden/verzorgen ? leuk beestje in ieder geval om te zien enne de volgende keer ook foto s van blieb01 dr les he? Vingers aflikken doei..gr sandra! Lachen


Mieke krijgt nog wat andere mensen om te rijden, maar tuurlijk hoop ik dat ik mag bijrijden/verzorgen, afwachten maar Lachen
Tis een leuk paardje die ik nog weleens in de herkansing wil iig Knipoog

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 09:49

Je deed het hartstikke goed hoor, Kaminka is ontzettend moeilijk te rijden. Je voelt je inderdaad een beginner als je voor het eerst op haar zit, dat heeft iedereen! Erg confronterend en af en toe ook heel erg frustrerend. Maar ja, dat is het nadeel van een totaal verreden paard. Kun je nagaan hoe het vroeger ging, Kaminka is namelijk al ontzettend verbeterd....

Het was een verrassing voor mij dat Blieb01 ook mee was, leuk hoor! Ik heb zo weinig tijd dat ik aan boktmeeten bijna niet toekom, dus dit waren er meteen 2 voor de prijs van 1! Haha!

Ik vind het nog steeds moeilijk om echt te beslissen of ik een bijrijdster voor Kaminka wil. Daar ben ik eigenlijk nog steeds niet helemaal uit, en aangezien ik een weegschaal ben duurt het vrij lang voordat ik eens echt weet wat ik nou wil! Frusty }>

Toon heeft inderdaad een (te) klein koppie, Kaminka heeft weer een (te) groot hoofd in vergelijking tot haar lichaam... apart hè?

Ja, die bijna botsing was link zeg. Wat een idioot! Gelukkig is Kaminka geen paard wat slaat, anders was het ziekenhuiswerk geworden voor die dame denk ik... Lips are sealed Ze nam gewoon Kaminka's staart mee in die bocht! Lips are sealed

Tussendoor kwam de hoefsmid nog even aanwaaien om Toon's afgetrapte voorijzer er weer onder te timmeren, ikke blij, beest kan weer aan het werk!

De komende week krijg ik nog wat mensen voor Kaminka en dan hoop ik een beslissing te kunnen maken: wel of toch geen bijrijder en wie dat dan gaat worden.

Het was gelukkig beter weer dan een uur daarvoor... wat een bui zeg!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-02 10:45

Ik ben bekend met het fenomeen weegschaal Lips are sealed Ben er zelf een Knipoog (11 okt.)

Maar zoals al eerder gezegd, neem maar lekker de tijd met beslissen, het gaat tenslotte om Kaminka en wat het beste voor haar is, ze heeft al genoeg meegemaakt.