Slecht bericht over mijn toppertje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Slecht bericht over mijn toppertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 16:50

Enkele weken dacht ik nog na de koop van mijn Walt Disney toppertje Wencer: 'het is te mooi om waar te zijn'. Dat dit daadwerkelijk ook zo blijkt te zijn valt ontzettend zwaar.
Zaterdag kreeg ik een telefoontje van mijn opa, Wencer stond een beetje moeilijk in z'n stal en wilde niet meer eten. Bij aanraking van zijn rug begon die wild te bijten en te schreeuwen. Er was dus duidelijk iets mis, de DA kwam en kon ook weinig doen, wist niet wat het was. Zijn advies was foto's laten maken van z'n rug. Zondag werd die naar de kliniek gereden. Ik kreeg vanochtend de diagnose: kissing spine. Ik heb hier nog nooit van gehoord, maar het blijkt dat die 'puntjes' van de ruggewervel tegen elkaar aan staan en dat schijnt erg veel pijn te geven. Ik vind het echt zo erg. Een jong en vrolijk paard waar we allemaal zoveel verwachtingen van hadden, het is niet eerlijk. Er is maar 1 optie voor therapie, hij moet geopereerd worden (daarvoor gaat die naar Zwitserland) en daarna zal het een periode worden van heel veel longeren om zijn rugspieren te sterken en iedere dag 2 injecties. Het wordt dus een lange periode. Als die na de zomer weinig vorderingen heeft gemaakt zal die worden afgemaakt.
Vanochtend kwam ik nog even in zijn stal om zijn deken te pakken voor de reis naar Zwitserland. Die blik in die lege box, met daarin zijn uit elkaar gevallen knuffelbeest (zijn speeltje) die verloren in een hoek lag, m'n hart brak. Nu ik weer in Nederland ben is het gevoel van machteloosheid alleen maar groter. Ik hoop gewoon zo dat die er na de zomer nog is.


Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 17:06

Wat een diep ontroerend verhaal Verdrietig
Zo'n mooi paardje,moet dat nou juist gebeuren?
Ik wens je heel veel sterkte !!!!! Laat je het ons weten wanneer er meer nieuws is?

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 17:23

Hij overleefd het toch wel??? Huilen
HEel veel STERKTE Scheve mond Lovers

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 17:23

O, wat een ontzettend naar bericht! Heel veel sterkte en ik zal absoluut voor je duimen! Sterkte... Verdrietig

Lovers

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 17:30

Wat ontzettend rot voor je, ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt.
Ik hoop ook voor je dat hij er na de zomer nog is, en tot die tijd moet je sterk blijven, voor jezelf, maar vooral hij zal je zeker hard nodig hebben...
Heel, heel veel sterkte. Verdrietig

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 17:33

mijn pony heeft ook kissing spine. Hij is behandeld door de gewone dierenarts, die heeft onstekingsremmer ingespoten. Daarnaast is er een fysio bij geweest en hij kan weer behoorlijk normaal functioneren. Ok, geen heavy wedstrijden meer, maar tot de m2 is hij wel gekomen. Er zijn veel paarden in NL die het hebben en eraan behandeld zijn, soms ook door een manueel therapeut. De manier van behandelen hangt natuurlijk wel af van hoe erg het is en bij jouw paard klinkt het dan wel heavy als hij echt geopereerd moet worden! Ik hoop echt voor je dat het goedkomt! Tis wel erg balen als je zoiets hoort..

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 18:28

s
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 20:34

Tsjong, wat een tegenvaller...
Wat moedig ook van je dat je met dat dier ook helemaal naar Zwitserland afreist....
Ik weet niet of ik dat gedaan had.....

Ik zal voor jou en Wencer duimen.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 20:44

Jeetje wat erg!
Ik wens je heel veel sterkte.

Pino, de super Fjord!

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 21:00

Sjonge, wat erg zeg! Ik leef echt met je mee... Heb je eindelijk je droompaardje gevonden, krijg je dit te horen. Arm diertje ook...helemaal zonder jou in Zwitserland.... Huilen

Ik leef met je mee hoor!

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 21:51

Jeetje wat erg zeg Huilen Huilen
Ik hoop voor je en voor je paardje natuurlijk dta lles weer goed komt Party!!
Sterkte en succes Verdrietig Lovers

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 21:53

wat een verschikkelijk verhaal zeg!! Ik hoop echt voor je dat hij er weer bovenop komt!!
Heel veel sterkte!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 22:06

ow wat erg Scheve mond
lijkt me echt vreselijk....... Huilen
heel veel sterkte


Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 23:04

Bah, wat een ellende.

Ik hoop voor je dat hij geholpen kan worden en dat je hem over een tijdje toch in Nederland hebt, gezond en wel.

Heel veel sterkte de komende tijd.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 23:31

Vreselijk zeg, kissing spine.... sterkte ermee!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 08:49

Sterkte Mirte, ik herinner me je blije berichtje nog. Beterschap voor wencer.

:evaw:

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 09:59

Dit klinkt een beetje als hernia. Het lijkt mij een geschikte patient voor Rodinde Hoogenraad. Die kan die wervels misschien weer goed zetten. Staar je niet blind op het oordeel van 1 dierenarts he!

De hond is de betere mens

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:04

God meid, het zit je weer niet mee.... Wat zal dat arme paard een pijn hebben zeg...

Ik dacht dat aan kissing spines niet zoveel te doen viel (de punten van de wervels zijn naar elkaar toegegroeid of zoiets), maar eerlijk gezegd weet ik er niet zoveel van. Het is het proberen waard, via Rodinde Gemmeke bijv.

Ik zou me voor kunnen stellen dat bij zo'n jong paard nog wel wat mogelijk is...

ik duim voor je!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:04

Jee wat erg, heel veel sterkte en wat zal je paard een pijn hebben Verdrietig
Ik duim voor jullie Knipoog

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:39

Wat een naar bericht, ik kan ook niet meer zeggen dan dat ik je heeeeel veel sterkte wens. Geef je paardje maar een lekkere knuffel en fluister in zijn oor dat je hem nog niet kwijt wilt en dat hij sterk moet zijn......
Na de zomer zijn jullie vast en zeker weer samen!!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-02 15:13

Bedankt voor de reacties!
Het laatste bericht van de DA in zwitserland is dat hij nog wel redelijk postitief is over de foto's en denkt wel een goede kans te maken. Dat is natuurlijk al geweldig nieuws. Feit blijft dat ik de harde waarheid onder ogen moet zien en dat is dat mijn springdroom nu uit zal blijven. Zware arbeid is er voor hem niet meer bij. Ondanks de diagnose ben ik wat gaan rondsurfen over het net en ik heb al bijzondere verhalen gelezen waarbij paarden met ook een ernstige vorm van kissing spine weer top functioneren en zelfs in een hoge klasse dressuur lopen. Ik weet dat ik hier niet vanuit mag gaan, maar stilletjes hoop ik dat Wencer ook weer een kans krijgt. Ik laat hem niets voor niets opereren, dit is toch een paardje wat zoveel in zich heeft en wat een kans verdient. Maar ik heb de beslissing genomen dat dat niet met mij zal zijn helaas. Ik ben helemaal weg van dat paard, maar de toekomst van hem is zo onzeker en financieel gezien moet ik gezondheidsrisico's van dergelijke aard klein houden. Mijn opa neemt hem terug (dat wilde hij ook perse) en ik ruil hem voor een ander paard. Welke dat zal zijn weet ik nog niet, voorlopig wil ik nog even niet aan een ander paard denken.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 11:35

Jeetje wat een afknapper.... maar wel een heel goed en verstandig besluit.

Ik kan me voorstellen dat je voorlopig even rust in de tent wilt, sterkt er mee!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 14:54

Heel veel sterkte, ik hoop dat alles goed komt.

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Harstikke mooi meid dat je........

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 19:25

Harstikke mooi meid dat je je paard nog een kans geeft en hem laat opereren,dat vindt ik echt super van je.
Veel mensen hadden hem naar de slacht gebracht Huilen
Ik hoop voor je dat het allemaal goed komdt en wens je heel veel sterkte toe.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: StonedRomy, Vagabondo en 103 bezoekers