afliggende "achterflappen" westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

afliggende "achterflappen" westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 13:05

als mijn zadel op een paard ligt, steken de "achterflappen"een beetje van het paard af, onder de zitting ligt het zadel wel goed aangesloten. als je op het zadel zit liggen ook de "achterflappen"goed aangesloten op het paard, en is de druk volgens mij wel goed verdeel. heeft iemand hier ook last van en wat kan ik er aan doen?


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:17

Ik zou toch even laten kijken of het zadel wel goed past. Het zadel hoort helemaal niet omhoog te wippen als je er niet op zit....

Er valt het een en ander wel provisorisch te verhelpen met "Build up pads" maar het blijft lapwerk...

Je suis Charlie.

jesdepes
Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 14:04

heb je soms een close-contact zadel? daar willen ze nogal eens naar buiten gaan staan (vleugels) *LOL*

DubbelFun

Berichten: 88619
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 14:17

De wat minder dure zadels zijn vaak niet 'voorgevormd' en dan kan het gebeuren dat de skirts naar buiten staan. Dit zakt door het gebruik vanzelf wel in.
Anders is het wanneer de achterkant van je zadel omhoog staat als je er niet opzit. Dit kan betekenen dat het zadel niet goed past op de schouders en door aan te singelen trek je het naar beneden.
Als dit maar een beetje is kun je het tijdelijk verhelpen met een build-up pad, maar daar ben ik alleen een voorstander van als je een jong c.q. ongetraind paard hebt wat mettertijd nog gaat groeien. Zoniet dan kun je beter eens uitkijken naar een beter passend zadel.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 14:18

Als je een te krap zittende beschermhoes over je zadel hebt willen de vleugels ook wel eens opwippen....

Als hij onder het zitgedeelte wel goed aansluit zou ik me verder geen zorgen maken. Ik begreep dat het hele zadel opwipte....

Je suis Charlie.


dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 15:12

nee, het wipt niet helemaal omhoog, maar allen de "flappen"aan beide zijkanten achter liggen van het paard af, de schoft/ schouder liggen wel goed vrij dus daar ligt het volgens mij niet aan, misschien dat het nog inzakt inderdaad, maar dat is nog even afwachten.

jesdepes
Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 08:48

heb je 'em soms op de achterkant staan als je hem niet gebruikt, daar gaat de achterkant ook van opstaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kozzy en 34 bezoekers