zo duur??? het houdt niet weer op

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

zo duur??? het houdt niet weer op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-02 13:10

Ik zag net op de site van Divoza dat de leren rijlaarzen VEEL duurder zijn geworden. De petrie perfect kost nu al 199.99 euro. Is dit NORMAAL??
Ik heb er vorig jaar 380 gulden voor betaald, nu zou dat dus al 440 zijn.


Ook de caps zijn duurder geworden!!!

En dit is wel de mooiste:
Pagony Statson
Een fraai hoofdstel met gevlochten neus- en frontriem. Bovendien is de neusriem voorzien van een lederen voering. AANBIEDING van f 79,95 voor:
Euro 36.28
NLG 79.96

en de sporen zijn 10% duurder geworden, kosten nu 22 gulden, oftewel 9.98 euro in plaats van 19.95 gulden.

Hier een echt onbetaalbare site:
http://www.horsecommerce.com/tack/index.html
Laatst bijgewerkt door germie op 27-05-02 14:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:19

Ik ben kennelijk een krent, want ik vind eigenlijk altijd van alles te duur....

Ben waarschijnlijk de enige die nooit blij is met de nieuwe Divoza katalogus, want die houden altijd steevast in dat er weer prijsstijging is, en ik vond het al zo duur....

Gek, mijn inkomen stijgt nooit navenant mee.....
Ik verdenk de hippische leveranciers er zeker van de prijs kunstmatig hoog te houden...maar daar verdenk ik een heleboel leveranciers van overigens Boos!
Het zal wel aan mij liggen, ik zal wel een heuse krent zijn.... Clown

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-02 13:24

En deze dan, was altijd 50 gulden, nu 200!!!!

Trens met tongspeler (bst.nr.: 14170)
Paarden met een zogenaamde dode mond worden weer gestimuleerd om te gaan kauwen op het bit.
Euro 90.74 - NLG 199.96


Enige voordeel: kan ik het bit weer met meer winst verkopen Haha!

GRRRGRRR ik erger me hier echt aan.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:29

Heeft ongetwijfeld ook met de komst van de Euro te maken. Neehoor, het leven wordt niet duurder. Door de komst van de Euro verandert er niks!

ha ha ha, net als mijn smid, rondom beslaan voor de Euro 150 piek en nu 75 Euro..... Schijnheilig

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:31

Euh ik vind het niet netjes Germie om hier een bedrijf af te kraken dit is trouwens al de 2de keer? Omdat divoza zijn prijzen op internet heeft staan hoef je dat zo niet te kijk te zetten.

Prijzen zijn in het algemeen omhoog gegaan ook als ik bij de ruitersport zaak om de hoek kijk zijn de prijzen ook omhoog gegaan. Dit heeft niet met het betreffende bedrijf te maken. Paardrijden is populair en hoe hoog ze de prijzen ook zetten mensen kopen het toch wel. En de overheid heeft reeds toegegeven dat met de invoer van de Euro d prijzen enorm omhoog gegaan zijn. DUS doe je huiswerk germie.

Nog steeds koop ik veel bij divoza omdat de winkels toch vaak veel duurder zijn en ook nog eens weinig voorraad hebben. Dus moet ik lang wachten en kost het ook nog meer.

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-02 13:32

Lijkt het inderdaad wel op, maar om een bit van 50 gulden nu 200 gulden te maken???? Dat is 400% verhoging, maar ja, dat doet DIVOZA al jaren.
Die Pagony diamant kosste in 96-97 nog maar 795 gulden, nu inmiddels 1065. En is alles echt zoveel duurder geworden??? Nee hoor, want het zadle wordt nu van veel slechter leer gemaakt, de stoten zelfs van chroomleder, en dat is het allergoedkoopste leer dat er bestaat.
En die laarzen vind ik ook absurd, moet ik straks elders mijn heil gaan zoeken. Kun je ze ook rechtstreeks van Petrie bestelllen, ik weet mijn maat namelijk wel.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:36

Goed, zal het proberen uit te leggen.
Divoza verzint de prijzen zelf niet, er is namelijk ook nog zoiets als een leverancier. Als die zijn prijzen verhoogt is het voor het bedrijf toch wel verstandig om te volgen, aangezien anders de marge wel erg laag wordt en dat is niet de bedoeling. Een bedrijf heeft als doel WINST maken, en dat is bij Divoza uiteraard ook het geval.

Wat betreft de prijzen van de laarzen: door de MKZ en BSE is goed leer enorm schaars geworden en dus duurder. Passier heeft een tijdje terug een hele zooi geproduceerde zadels afgekeurd omdat het leer niet aan de kwaliteitseisen voldeed. Dus houd je hat maar vast als de nieuwe catalogus komt, er zijn nog veel meer prijsverhogingen, vooral dus lederen laarzen en zadels.

En als je er problemen mee hebt, kun je beter Divoza opbellen dan het hier neer zetten of gewoon ergens anders gaan winkelen. Niet zo moeilijk lijkt me.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:37

germie schreef:
Lijkt het inderdaad wel op, maar om een bit van 50 gulden nu 200 gulden te maken???? Dat is 400% verhoging, maar ja, dat doet DIVOZA al jaren.


Mag je mij vertellen welke dat is, want ik geloof hier niks van, ik ben het iig nog niet tegengekomen, en dat terwijl ik er 10 uur per week rond loop.

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-02 13:41

Goed naz, onder het kopje bitten, dan speciale bitten, en dan trens met tongspeler

Trens met tongspeler
Paarden met een zogenaamde dode mond worden weer gestimuleerd om te gaan kauwen op het bit.
Euro 90.74
NLG 199.96

Afbeelding

En verder kraak ik niemand af, ik mag toch wel mijn mening geven over dingen die opeens wel HEEL VEEL duurder geworden zijn??? Zal eens verder kijken of ik nog andere sites tegenkom die goedkoper zijn, of nog VEEL Duurder

Maar als dat bit een typefout is......... dan neem ik mijn woorden terug.

Kraemerreitsport.de is ook duur, met de komst van de euro kan ik de boel beter vergelijken.
en aangezien ik eigenlijk een leuk en spciaal hoofdstelletjes zoek, kom ik op verschillende sites om ideen op te doen.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:49

Dit bit staat niet eens in de oude catalogus, dus daar is ook geen prijs van bekend. Dus een prijsverhoging van 400% lijkt me vrij onwaarschijnlijk.

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-02 13:52

staat niet in de oude catalogus?? dan staat die wel in de catalogus van een jaar ervoor, voor 49.95, want ik heb zo'n bitje, en ik weet zeker dat dat bit ooit in de catalogus heeft gestaan, echt waar. Ik zal thuis eens kijken, want Divoza heeft dat bit zeker weten altijd in de collectie gehad. Ik bewaar altijd die dingen om later prijzen van eerder op te kunnen zoeken, ook van de Vrijbuiter tenten.

Maar die van/voor van de hoofdstel is wel een goede, vind je niet dan??? Grappig.
Laatst bijgewerkt door germie op 27-05-02 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:52

Naz schreef:
Wat betreft de prijzen van de laarzen: door de MKZ en BSE is goed leer enorm schaars geworden en dus duurder.


Nou, hoe verklaar je dan dat de levende koeien tegenwoordig heel erg laag geprijsd zijn? De koe, en dus ook haar leer, was een paar jaar terug, voor al die ziektes actueel waren, vele malen duurder in aanschaf/slachtwaarde. Er is praktisch een koeien-overschot.

Als de prijs wordt bepaald door de leverancier, in het geval van leer toch echt het rund, dan zou de leerprijs nu juist goedkoper moeten zijn....

De leer-looiers willen je graag doen geloven dat juist de huid van het rund zo duur is vanwege de ziektes van onlangs, maar dat is niet waar. Het is propaganda ten faveure van hun eigen opbrengst. Ik zou ook proberen mijn klanten daarvan te overtuigen als ik leer-leverancier was. Dat is commercieel.

Maar het is niet waar....als dat verhaal opgaat, zou de prijsstijging moeten gelden voor de hele koe, niet alleen de huid.
Zelfde verhaal gaat op voor het vlees wat je bij de slager en in de supermarkt koopt....De ondernemers proberen een slaatje te slaan uit het verhaal.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:58

Ik zou het niet weten Dees.
Dit is wat wij 'van boven' en dus ook van de leveranciers te horen krijgen. Verder verdiep ik me niet echt in de koeieprijzen eerlijk gezegd.

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-02 13:59

Dus we moetne bij de leveranciers klagen?????

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 14:08

Nee germie misschien moet je eens meer de krant lezen en in normale winkels lopen en daar vergelijken dan zie je dat alles duurder is geworden.

Zie ook een topic op algemeen.

Volgens mij is de enige winkel waar je komt divoza ???????

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 14:09

Naz schreef:
Ik zou het niet weten [naam verwijderd].
Dit is wat wij 'van boven' en dus ook van de leveranciers te horen krijgen. Verder verdiep ik me niet echt in de koeieprijzen eerlijk gezegd.


Niet persoonlijk hoor, maar niet alles wat 'van boven' komt is waar...je wordt betaald om zulke dingen te zeggen, maar ik zou niet alles wat 'van boven' komt voor zoete koek inslikken....ze proberen je 'van boven' altijd te manipuleren.

Dat gebeurd echt niet alleen bij de Divoza-winkel, dat gebeurd overal, zelfs op landelijk en politiek niveau... Een ieder die daar beter van kan worden, zal proberen de ander te manipuleren...
In geval van de koe en haar opbrengst is het duidelijk broodje aap....

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-02 14:19

Nou, dat van de krant lezen, ik weet wel dat de meeste dingen duurder zijn geworden per 1-1-2002, maar Divoza deed daar nog niet aan mee, maar nu dus ook. Per 1-1-2002 hadden ze bij Divoza nog de oude prijzen, maar nu is dus toch veel verhoogd. Gewoon even wachten totdat de bui geweest is en dan meedoen lijkt het sterk op.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 14:23

Nee germie je snapt het niet. Divoza had toen nog de oude gids met daarin de NLG en de euro prijzen vermeld. Dit omdat ze maar een keer per jaar een gids uitbrengen. Nu hebben ze de nieuwe gids en idd de prijzen gaan omhoog. ZOALS IEDER JAAR.

Ene trouwens in de winkel bij mij om de hoek is het leer ook flink duur geworden. Idd het gevolg van BSE en MKZ en nog een paar.

Dus als je wilt klagen zou ik naar onze eigen overheid of europeese unie gaan Verward .

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-02 14:32

DAn zal ik ook eens bij Pegasus ruitersport langsgaan, ik ben inderdaad al een tijdje niet meer in een ruitersportzaak geweest, en nu valt het mij gewoon echt op.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 15:25

Dan AUB de volgende keer eerst verder kijken voor dat je gilt. Trouwens op een hoop onderhouds spul is divoza nog steeds goedkoper dan de rest ??

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 15:29

germie schreef:
Nou, dat van de krant lezen, ik weet wel dat de meeste dingen duurder zijn geworden per 1-1-2002, maar Divoza deed daar nog niet aan mee, maar nu dus ook. Per 1-1-2002 hadden ze bij Divoza nog de oude prijzen, maar nu is dus toch veel verhoogd. Gewoon even wachten totdat de bui geweest is en dan meedoen lijkt het sterk op.


Dat is absoluut niet waar.
Vorig jaar zijn er al erg veel prijzen verhoogd (zo rond september denk ik). En inderdaad, Divoza is echt de enige niet die de prijzen verhoogd hoor.

En dan nog? Als je het te duur vind koop je het toch niet?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 18:56

GO PRISCA!!!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 20:23

En niet alleen de paardenspulletjes duurder hoor, ook het voer en niet met een paar dubbeltjes, maar pats een paar gulden er bovenop!!

Ik ben zo'n krent dat ik steeds bep. paardenspullen uitstel omdat ik het overprijsd vind. Dus nog stom ook, had het dan maar meteen gekocht want het ligt nu dus steeds verder buiten mijn bereik met de prijssteigingen.

Sorry hoor maar ik vind het belachelijk, snap ook niet waarom het in een keer zo veel duurder moet worden. Mijn salaris is in iedergeval niet verhoogd!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 23:55

Wat maakt het nou uit of iemand een winkel afkraakt. Sorry hoor, maar of er nu mensen werken van bokt, dat maakt toch ook niet echt uit.
Personen met naam en toenaam naar beneden halen, nee! Maar een winkel?

Ik vind de Konmar een rotwinkel, dus?? Ik irriteer me meer aan het feit dat mensen het opnemen voor een winkel dan wanneer iemand zijn klachten uit. Frusty

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 00:43

Manon 2 schreef:
Wat maakt het nou uit of iemand een winkel afkraakt. Sorry hoor, maar of er nu mensen werken van bokt, dat maakt toch ook niet echt uit.
Personen met naam en toenaam naar beneden halen, nee! Maar een winkel?

Ik vind de Konmar een rotwinkel, dus?? Ik irriteer me meer aan het feit dat mensen het opnemen voor een winkel dan wanneer iemand zijn klachten uit. Frusty


Het ging mij vooral om de manier waarop. Dat Divoza echt niet de enige is met het verhogen van prijzen en daarbij net als een hele hoop andere winkels afhankelijk is van een leverancier.

Verder vind ik het als je een probleem hebt met een bedrijf dat je je klachten DAAR ook neer moet leggen, dan kunnen ze (in dit geval niet denk ik) er wat aan doen.