Prijs van een paard, extreem duur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Prijs van een paard, extreem duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 11:44

Ja, ik ben een beetje aan het rond snuffelen voor paard. Ik wil nog niet per direct eentje, maar als er een leuk beestje in zicht kom, zeg ik er geen 'nee' tegen.

Ik heb dus wat rond lopen te bellen, en ben misschien ook wel veeleisend, maar voor een beetje paard van een jaar of 7 met papieren moet je al snel 5000 á 6000 euro voor betalen.

Frusty ik heb hier echt geen verstand van, dus vandaar dat ik jullie even vraag.


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 11:47

tja ik weet niet wat je precies zoekt, maar voor een KWPN van zo'n 1651.70
van een jaar of 6 betaal je dat toch snel ja
achtelijk..je hebt helemaal gelijk!

CharazJarig

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 11:48

Dat lijkt me idd erg veel hoor. Je moet de vondst (zo'n geel krantje) maar eens kopen daar staan paarden in van particulieren en die zijn allemaal niet zo duur.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 12:02

Tsja, wat is 'een beetje paard' ? Er zijn hier al heel veel topics over geweest. Ik heb ook net een nieuw paard gekocht en als je wilt dan ie een M dressuur loopt, ook gesprongen heeft, braaf is en helemaal gezond dan zit je inderdaad in die prijsklasse.

Er zijn zeker wel goedkopere paarden te vinden maar die zijn dan vaak alleen maar recreatief gereden. Dan zul je het zelf op moeten bouwen. Ik kan dat zelf nog niet, vandaar dat ik een paard heb gezocht wat iets verder was.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 12:07

15 tot 20 duizend gulden voor een 4-jarige die niet is ingereden kijk ik ook al niet meer van op.
De prijzen zijn echt extreem hoog.
Je hebt dan natuurlijk wel een rontgenologisch goedgekeurd paard met mooie papieren.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 12:20

Als je een paard wilt, waar je gewoon mee wilt sporten, kun je best een 7 jarige kopen die helemaal gezond is voor 3500 euro. Maar als hij Z loopt, dan kost hij uiteraard veel meer. Maar op b of L niveau kosten ze ongveer deze prijs. De prijzen zijn wel eens buitengewoon ja, maar dat hoeft een paard niet altijd te zijn. Ik dnek dat je kijkt op de verkeerde plaatsen.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 12:27

Tja ik heb al vaker meegedaan aan deze discussie, en ik kom van de kant van de verkoper.

Een goed bewegend paard van een jaartje of 6, die ook nog eens mooi is, en goed is aangereden, kost gewoon dat geld. Maar het ligt er aan wat je zelf wil, wil je af en toe eens een wedstrijdje rijden dan kun je ook met een minder paard af. Maar wil je een beetje opvallen op wedstrijden met een mooi paard dan zul je je portomonnee moeten trekken.

Zelf verkopen wij de paarden meestal vanaf 10.000 gld. We hebben ze wel eens voor minder staan, maar dan zijn ze ook minder. ( als je op wedstrijd kijkt dan kun je nog leuk meedoen hoor!)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 14:04

ja maar pipo, die paarden zijn vrij proffessioneel gereden, en daar is dus ook een hoop geld in gestoken. Maar ik denk dat de meeste paarden gewoon te koop komen van fokkers en particulieren.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 14:18

Wat zoek je en wat wil je ermee gaan doen?
Dat is de vraag wat je jezelf moet stellen.

Moet het paard een goed papier hebben?
Moet hij in de sport al wat gelopen hebben?
Moet hij dus een B parcourje kunnen springen of met gemak een Z parcours?
Moet hij een leuk L proefje kunnen lopen of wil je er vooraan in de Z2 bij zitten?
Moet hij er ook nog heel knap uitzien, of mag hij lelijk gebouwd zijn?

Allemaal dingen die een prijs maken.

Een paar van 6/7 dat leuk Z dressuur of springen loopt, koop je nooit onder de 25.000 gulden. Denk eerder dit bedrag min. in Euros
Wil je een crack, dan denk maar in tonnen.

Of zie je een paard van 7 dat alleen wat buitenritjes heeft gemaakt.
Die koop je rond de 5000 gulden.
Het wil niet zeggen dat het geen leuk paardje is, maar net wat anders dan een paard dat vakkundig en netjes gereden is.

Dus ik ben het met Pipo eens.
Ben je op zoek naar een paard met uitstraling die ook nog redelijk kan lopen, dan moet je gewoon wat dieper in de buidel.
Een paard dat goed kan lopen is voor ons niet eens betaalbaar Haha!

gertruud

Berichten: 131
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: oosterblokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 15:32

Ik heb misschien wel een leuk paardje voor je! Ik weet natuurlijk niet precies wat je zoekt,maar misschien is het wat.

Het is een vosmerrie van 3,5 jaar,ze heeft papieren (irokoxgershwin)ze is nog niet naar de keuring geweest omdat ze vorig jaar nog wat te klein was. ze is +-1.61 hoog,en het is een heel leuk paardje om te zien. Ik heb haar zelf aangereden,maar heb er nu weinig tijd meer voor. Ze loopt al in een behoorlijke balans en meestal al lekker nageeflijk rond.
Af en toe is ze nog een beetje eigenwijs,maar ze kan alles wel.
De rem,het gas en het stuur zitten er bij wijze van spreken al op en ze galoppeert moeiteloos beide kanten op.Ze lijkt goed te kunnen springen.
Ze moet ongeveer 4000 euro gaan kosten.

pb me even als het je wat lijkt!

Dit is echt een leuk onderschrift!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 15:40

Heb ook een leuke merrie voor je:

6 jarige zeer goed bewegende merrie, fijn te rijden, chique verschijning.
1.61m Jetset x Facet x Nurprimus. Zelf gefokt.
Mocht je meer willen weten, pb me maar.

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 15:44

germie zei:
15 tot 20 duizend gulden voor een 4-jarige die niet is ingereden kijk ik ook al niet meer van op

Dit vind ik wel overdreven hoor, voor een groen paard betaal je heus geen 20 duizend gulden. Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 15:44

Ligt aan de kwaliteit van het paard.
Heb een driejarige staan die voor dat bedrag in euro's nog niet weg gaat.
Roosje87 schreef:
germie zei:
15 tot 20 duizend gulden voor een 4-jarige die niet is ingereden kijk ik ook al niet meer van op

Dit vind ik wel overdreven hoor, voor een groen paard betaal je heus geen 20 duizend gulden. Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 16:10

Roosje87 schreef:
germie zei:
15 tot 20 duizend gulden voor een 4-jarige die niet is ingereden kijk ik ook al niet meer van op

Dit vind ik wel overdreven hoor, voor een groen paard betaal je heus geen 20 duizend gulden. Lips are sealed


Ga eens naar een veulenveiling.
Daar gaan zelfs veulens weg voor 50.000 gulden en die moeten nog maar 3 zien te worden.
En ook ik ken verschillende groenen paarden die voor 20.000 gulden echt niet weg gaan.

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 16:16

Kijk eens bij Wiepke van der Lageweg, daar staan dure paarden.
Bij de mensen waar ik rij is wiepke bemiddelaar voor die 4-jarige ruin, en de eigenaar wil minimaal 15.000 voor hem hebben, en dat levert hij ook op.
Ik rij dus ook op dure paarden, maar goed, je kunt ook een leuk paardje goedkoper vinden.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 18:22

'Alle waren naar zijn geld' wordt er gezegt en dat is natuurlijk waar. Zet eerst je wensen en eisen een goed op een rijtje en leg daar naast het bedrag dat je uit wilt geven.
Er is een grot verschil in prijs tussen de recreatie paarden en de sportpaarden. Met een sportpaard moet je met gemak Z dressuur kunnen worden en iets van M-Z springen. Met een recreatie paard ligt die top misschien al wel bij de L-dressuur. Afhankeleijk van het verwachte eindniveau dat het paard ooit zal kunnen behalen stijgt de prijs.
Reken ook eens na hoeveel geld een fokker al heeft geinvesteerd in een 3-jarige. Wanneer dat paard dan nog een half jaar/ jaar professioneel in de leer is geweest komen die kosten er ook nog eens bij. Dan heb je het nog maar over een 4 jarige die netjes is aangereden. De kosten die worden gemaakt door de [op]fokkers worden vaak over het hoofd gezien.

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 19:10

Maar gaat het hier om een echt duur paard of een gewoon recreatiepaardje die b of l kan lopen. Dan zou ik er geen 15000 of 20000 gulden voor over hebben hoor!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 19:30

germie schreef:
15 tot 20 duizend gulden voor een 4-jarige die niet is ingereden kijk ik ook al niet meer van op.
De prijzen zijn echt extreem hoog.
Je hebt dan natuurlijk wel een rontgenologisch goedgekeurd paard met mooie papieren.


Even een aanvulling hierop: Rontgenologisch gekeurd is heel leuk gesteld, maar na 3 maanden kunnen de botten van je paard er heel anders op de foto uitzien als dat jij op de foto hebt staan van toen je hem kocht.
Deze foto's zijn ook maar 3 maanden geldig.

Verkijk je dus niet op een paard wat ook rontgenologisch gekeurd is. Kijk goed naar de datum van de foto's.

Toos paardloos

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 19:53

Mijn paard die geen moer ken,geen papier heeft,en zelfs geen entingsboekje of wat dan ook is zo'n 5000 GULDEN waard.We spreken hier dan over een ¾ arabier,¼ new-forest,van 1.48m hoog.Die overigens vroeger ook nog mishandeld was.

Ik ben toch blij dat ik haar gekocht heb,mijn meisje Lovers Kwijl Maar mensen maken enorm van de euro's gebruik lijkt wel.Alles is enorm gestegen.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 20:13

Hallo,

Het lijkt wel of de mensen misbruik maken van de euro's!! Huilen Lips are sealed Frusty

Maar als je goed doorzoekt zijn er ook wel goedkopere paarden.
Je moet niet opgeven en gewoon heel goed rondkijken.

Er zijn verschillende pagina's waar op gekeken kan worden:
-marktplaats
-horses
-paardentekoop
-dierendrome
-paarden.pagina en dan bij verkoop en aanbod ,daar zijn weer veel pagina's die ook paarden te koop hebben staan.

Niet opgeven want er zijn ook wel goede en goedkopere paarden.

Groetjes:Corina

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 20:19

Ik ben blij dat ik mijn paarden al op stal heb, in volledig eigendom....
Het wordt steeds moeilijker een schappelijk geprijsd leuk paard te kopen, nu iedereen schijnbaar van die toppers te koop heeft..... Verward

Let maar op: over een jaar of twee, of eerder, wanneer de mindere economische tijden een tijdje gaande zijn (we staan nu aan het begin ervan), dan komen turbobles en superschimmel heus wel weer te koop....
Dan gaan die pretentieuze prijzen van nu echt wel weer onderuit....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 20:30

ik ben ook opzoek naar een paard en voor een quarter of een paint betaal je toch al snel €5000, dan heb je nog lang geen toppaard. Frusty
Maar goed ik weet niet hoeveel je voor dressuur/springpaarden betaalt. Je kan trouwens ook kijken op adverteergratis.nl daar staan ook wel wat aardige paarden.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 20:42

wat te denken van Friesen en IJslanders........niet voor niets noemen ze Friesen het zwarte goud....
Laatst een artikel in de hoefslag gelezen en dat loog er niet om dat de prijzen blijven aantrekken en ieder week weer vliegtuigen over de plas gaan......

Als je lang wilt blijven rijden (recreatief)kun je dat het beste op een IJslander doen nog vrij sober te houden ook. Haha!
In aanschaf zijn ze duur maar dat over een lange periode wordt het bijna goedkoop Knipoog

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 20:53

ja, ach...je moet er wat voor over hebben he.

ik heb ontiegelijk veel mazzel gehad.mijn pony(1.55) heeft Z2 dressuur gelopen en L springen(maar kan zeker meer)hij was toen ik hem kocht 8 jaar.
hij is perfect gebouwd, goede bespieren, etc. goed karakter, alleen geen doetje.
hij werkt graag en pikt alles goed op, erg fijn te rijden daardoor.

ik heb hem nu iets meer dan 2 maanden, nog niet zo lang dus.

hij heeft 3850 euro gekost, maar ze vroegen er eigenlijk 4350 ofzo voor(afgedongen dus).

tja, dat is dan wel een pony, maar alsnog..ook de prijzen van pony's zijn aso hoog.

maar het ligt er inderdaad helemaal aan wat je wilt he, wil je een paard dat zich al bewezen heeft in de sport of wil jij zeg maar de eerste zijn die hem doorrijdt. dat speelt natuurlijk een grote rol in de prijs. en ook de papieren zijn van grote invloed. mijn pony heeft geen papieren, dat heeft natuurlijk ook wel gescheelt.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Prijzen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 21:59

Paarden ZIJN gewoon duur! Bloos
Denk eens na: als eerste moet er een hengst bij de merrie komen.Dat kost dekgeld.
Dan moet de merrie het veulen een jaar dragen.
Als alles goed gaat, ik zeg "als!!"wordt het veulen geboren, moet de veearts komen voor een veulenspuit.
Wat kost 3 jaar het veulen opfokken?
50 Euro in de maand is toch niks!!! Misselijk
Aan voerkosten alleen ben je dus naar 3 jaar al 1500 euro kwijt, buiten veeartskosten etc.
Dan moet alles nog goed gaan,en mag je hopen dat het paard nooit per ongelijk een draadwond op heeft gelopen o.i.d.!
Daarna begint het inrijden, waar de meeste van ons toch hulp bij nodig hebben= extra kosten.
Wat mag een gezond paard dus kosten als hij Z loopt?
Enfin, lees mijn spreuk er maar op na....... *LOL*

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 bezoekers