*trainen op draversbaan slecht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

*trainen op draversbaan slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 10:41

Een kennis van mij heeft hier aan de weg een draverij en heeft aangeboden dat ik mijn endurancetraining wel daar mag doen als iok dat wil. nu vraag ik me af, zou dat slecht zijn voor haar benen?? op zicht zou het wel handig zijn als ik daar af en toe naar toe kan, want ik heb geen echt trainingsgebied in de buurt. ik wil ook wel regelmatig naar het strand maar dit is veel dichterbij.


Dees

Berichten: 18875
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 10:47

Nou, het lijkt me dat juist zo'n draversbaan uitstekend is voor paardenbeentjes....tenminste, ik heb een keer gereden (hard gegaloppeerd Knipoog ) op de wedstrijd-drafbaan in Wolvega en die was echt super hoor....
Die dravers krijgen heel wat te verduren op de pezen, daar houden ze echt rekening mee met de aanleg van zo'n baan...

Het strand is alleen leuk om te trainen daar waar het water ook op komt. De rest is erg mul, dat zou ik mijn paard en zijn peesjes niet aandoen....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 10:51

De baan in Wolvega is idd een hele mooie baan.Maar op zich zijn trainingsbanen voor dravers net zo goed en slecht voor paardebenen als de verschillende rijbanen bij iedereen in de achtertuin. Je hebt zware en minder zware en heel mooie en minder mooie. In principe kan het volgens mij niet echt slecht zijn voor de benen want dan kan die trainer zijn paarden ook niet uitbrengen op de koers als ze iedere keer kreupel staan.
Wat wel het mooie is, is dat je lange stukken kan doen, en het strand kan ook best heel zwaar zijn.


Eileen
Berichten: 61
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 10:55

Als er dravers worden getraind op die drafbaan lijkt het me dat de ondergrond goed genoeg is. Aan een kreupele dravers heb je namelijk niet zoveel in de koers... En als je daarmee de mogelijkheid krijgt om dichtbij lekker te trainen: Waarom niet?

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 11:41

die baan bij hun is niet echt knoerd hard. hij is zachter dan bijv duindigt.
hij is 400 meter lang dus ik moet wel aardig wat rondjes maken. kan het natuurlijk afwisselen met het strand. op de baan lange ritten, en in de duinen kort en zwaar. heuvels in de duinen zijn ook ideaal om conditie en spieren en pezen te trainen. bedankt voor het advies

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 11:41

De baan in Wolvega is op het rechte stuk 400 meter hoor! De hele baan is 1000 meter en is een van de snelste van europa. Bij mijn weten is hij niet zo hard, maar ook niet zacht (lekker duidelijk...), harde onderdlaag en zachtere bovenlaag met héle kleine steentjes en zand. Dravers worden verder vaak op een zandbaan getraind, maar op een baan als wolvega trainen lijkt me niet slecht hoor!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 17:02

misschien moet je even lezen over welke baan ze het heeft, het is namelijk de trainingsbaan achter de stal die 400 meter is. Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, Goldwynn, Granoek, Jacksie, josien_m_, RubyRed, vionnesem, Zinzi_jewel en 9 bezoekers