Boekentips :?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Boekentips :?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 08:26

Ik ben een echte boekenworm en verslind boeken over alles wat ik leuk vind (daarnaast verslind ik ook het internet Knipoog ben gewoon erg leergierig Lachen )

Nu wil ik wel weten welke boeken echte aanraders zijn, want veel boekjes die ik heb zijn oud en achterhaald (niet echt achterhaald, maar ze lezen gewoon vreemd Knipoog )
Nu heb ik al het boek van Tineke Bartels al liggen en dat is wel een leuk boek om te lezen, vooral ook omdat het in de ik-vorm geschreven is.
Ik wil het liefst nog 1 goed dressuur en 1 goed nhs boek, het liefst dikke boeken waar dieper op de materie ingegaan wordt.



Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 08:57

Dan kan ik Ruiters en Rechters aanraden! Die heb je niet zomaar uitgelezen en ik vind het echt een super goed boek! Het gaat over dressuur.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 09:16

s
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

-

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 09:18

Dat boek vna Jennie-Loriston Clarke vind ik tegenvallen. Er zijn maar weinig goede boeken over dressuur, maar die Ruiters en rechters is een goede.
Verder Natuurlijk paardrijden vna Hempfling is interessant.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 09:29

janna schreef:
Ruiters en rechters kun jemisschien niet doorheen komen. Ik denk dat je beter het boek Dressuur van Jennie-Loriston-Clarke kan kopen. leuk om te lezen, en er staat veel in.


Vanwaar zou ik niet door ruiters en rechters heen kunnen komen?
Daar ben ik wel benieuwd naar aangezien ik al aan dat boek heb zitten denken maar ik dus niet weet of het wat voor me is.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 09:49

Ikzelf vind het boekje "DRessuurtraining" erg gemakkelijk om te raadplegen...Boekje geschreven door ene meneer Stevens, Anky rijdt op Cocktail op de voorkant, het boekje heeft een harde groene kaft en is op A5 formaat....

Wat richting NH betreft: Luister naar uw paard, groot formaat boek met een paardenhoofd op de harde kaft met blauwe sfeer, echte aanrader, weinig 'zweverigs' en toch diepgang in de behandeling en mogelijke oplossingen.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 10:16

R&R is een aanrader hoor, af en toe een beetje doorbijten, maar bevat zeer waardevolle informatie. 'In het rechte spoor' van Jos Pronk is ook een must, heel informatief en zeker niet te duur. 'Dressuur met Kyra' is ook een goeie, niet te ingewikkeld en er staan leuke tips in. 'Longeren met Lammert Haanstra' is nog zo'n aanrader.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 10:25

Ruiters en Rechters komt een beetje oubollig over maar is zeer waardevol. Dressuurtraining door Stevens geschreven is inderdaad een heel fijn boekje (btw geen Cocktail op de voorkant maar Idool... Knipoog ).

Ik heb thuis nog een boek staan, kan even niet meer op de titel komen... van Christian Fläge (of ik zijn naam goed schrijf hou ik even in het midden), ook zeer waardevol voor dressuurruiters.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 10:28

Ruiters & Rechters... heerlijk boek Haha!
Dressuur met Kyra ... mijn bijbeltje hahaha
Reinert Klimke - Africhting van het jonge rijpaard
Lorriston-Clarke - werken aan de lange lijnen
Handboek voor acupressuur bij paarden

Lammert Haanstra's boek heb ik nog niet Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 10:36

-The Art of Horsemanship, Xenophon
-Ruiters en Rechters (must!), met name deel 1 maar 2 is ook goed, E van Loon
-Handleiding tbv ned. ruiters en instructie, Nhs
-Het paard, het bit en de ruiter, Gertrud Jetten

Deze zijn allemaal voor de gemiddelde lezer goed verteerbaar.
Manuel.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 28-05-02 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Amor Vincit Omnia

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 10:55

SuperPepeijn schreef:
-Het paard, het bit en de ruiter, Gertrud Jetten


Naar mijn bescheiden mening een must voor iedereen die z'n paard iets in z'n mond stopt of aan z'n neus hangt.

Nulla tenaci invia est via

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 12:07

Ik denk dat het dan toch iig ruiters en rechters wordt, daar ben ik toch wel benieuwd naar geworden.
Iig bedankt voor de tips tot nu toe, en als iemand nog een leuke toevoeging heeft; ik hoor/lees het graag Lachen

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 12:39

Dressuurtraining, hier al eerder genoemd vind ik ook een fijn boek.
Heb net zelf Ruiters en Rechters besteld. Nog even afwachten tot deze binnen is.

Gewoon leuk om te lezen is Over dressuur gesproken.
Hierin komen dressuurruiters aan het woord. Hun vertellen wat hun belangrijk vinden in de training, wat hun zien als durchlassigheid et nog veel meer dingen.

De persoonlijkheid van uw paard van Linda Tellington Jones is ook erg leuk. Karakterschetsen maken en paarden behandelen met Ttouch!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Birgit01, Geertema, IASCrawler, Morehorse, Slmt9, Utixo en 111 bezoekers