Paardeneigenaren gemeente Hulst beboet voor mest op straat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paardeneigenaren gemeente Hulst beboet voor mest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 07:40

www.omroepzeeland.nl

Eigenaren van paarden in de gemeente Hulst worden in de toekomst misschien beboet als ze poep van hun paard op straat laten liggen. Dat stellen burgemeester en wethouders van Hulst voor.

De overlast van paardenpoep in de gemeente Hulst zou de laatste tijd toenemen, vooral binnen de bebouwde kom. De gemeente wil daarom dat paardeneigenaren net als hondenbezitters verantwoordelijk worden gehouden voor het opruimen van de poep. Hondeneigenaren worden nu al beboet als ze hondenpoep op straat laten liggen.

ptiteblue

Re: Paardeneigenaren gemeente Hulst beboet voor mest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 07:52

Moet er iemand met een kruiwagen achter de ruiter lopen dan :(

PowerHorseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:01

Je loopt toch echt een stuk verder met je paard dan met een hond, en een paardenpoep in een zakje meenemen? voor mij geen optie :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 08:03

Nee hoor.
Gewoon even netjes afstappen en het de berm in schuiven.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:05

Ja ze verwachten denk ik dat je van je paard afstapt, met een vuilniszak zijn poep opruimt, en deze aan je zadel knoopt, in de hoop dat je een vuilnisbak tegenkomt! Zodat je er niet de rest van de rit mee blijft zitten! :n

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:14

Vind het volkomen terecht. Gewoon met je laars de berm in schuiven en klaar..

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:15

Zou de burgenmeester dan zelf ook een zakje mee gaan nemen als hij met zijn pony's op stap gaat!!!!!Ben ik wel eens benieuwd naar of hij het op zal ruimen! Vind dit nogal overdreven hoor valt best allemaal wel mee! Woon zelf in de gemeente Hulst vandaar!! Moeten altijd wel iets te mekkeren hebben daar op het gemeente huis haha 8-)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:16

Hier wordt het gerespecteerd als je het ook opruimd.

Af en toe moeten we door het dorp als we onderling iets hebben afgesproken om te rijden.
Ook als ik op de rijdplaats ga rijden (mag ik van iemand gebruiken) dan moet ik door het dorp.

Als je klaar bent met rijden en je paard heeft iets achtergelaten op straat dan ga ik even terug met mijn emmer en schep om het op te ruimen.
Ik woon in een (voor nl begrippen) een klein dorp met veel paardeneigenaren. Het zou een enorme bende worden als iedereen het op straat zou laten liggen.

Bermen hebben we niet hier.

In het buitengebied laten we het wel liggen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:21

Wat een gezeur weer, ipv poepzakjes moet je dan pedaalemmerzakjes mee gaan nemen ofzo.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:28

hahahahaha nu ik dit lees rol ik zowat van mijn stoel. gister stond er hier een vriendinnetje van mn broertje aan de deur en die zegt jaaaa om 5u komt er iemand van omroep zeeland want mn vader heeft een klacht ingediend van de paardenpoep in de straat (ingang bos) en nu lees ik dit. ik schuif het daar altijd in de berm overal trouwens en meestal doen mijn paarden het gewoon in de berm maar zelfs dan kwam hij boos naar buiten lopen dat ik het helemaal weg moest halen...

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:34

Nou dan hoop ik voor de mensen in hulst dat ze alleen makkelijke paardewn hebben ,niet ieder paard heeft geduld en rust in zn kont!Echt overdreven t verteerd toch?

mams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:37

Waarom niet even de moeite nemen om het in de berm te schuiven? oveel moeite is dat nu toch ook weer niet.
Als er hondepoep op straat ligt, wordtniemand daar heel vrolijk van, zeker niet als je er toevallig ook nog in trapt.

Als ruiters niet de moeite nemen om het even van de weg af te halen, dan komt het nog zo ver dat we straks paardenbelasting moeten gaan betalen en geloof niet dat iemand daar op zit te wachten, ik iig niet en al zeker niet omdat onze paarden bijna niet op de weg komen.

Kleine moeite lijkt me.

SuperSmurf

Re: De boomloosjes kwekken eindelijk weer verder!! (deel II)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:44

lijkt me ook een kleine moeite om t even in de berm te schuiven! rij nu nooit meer door een dorp maar stapte altijd af en schoof t dan in de goot of berm.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:48

Waarom gaat er niet bij alle paardeneigenaren een lichtje branden bij het feit dat steeds meer gemeentes dit gaan verlangen
Misschien is het zo dat er steeds meer mensen met paarden komen en deze gewoon aan mensen zonder paarden overlast bezorgen?

VEGASS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:49

JA INDERDAAD KLEINE moeite. Wij zitten met de manege in een woonwijk, en ik kan heel goed begrijpen dat niet paardemensen het heel vervelend vinden een hoop voor hun deur. Ik zelf stap nooit door de wijk heen met mijn paard, maar pak de route buitn de wijk om dat ik alleen maar een fietspad. Dat stoort niemand, kleine moeite. En als je paard niet stilstaat moet je misschien ff de moeite nemen om terug te gaan zonder paard.......

Dana82

Maar zou het in de berm schuiven wel voldoende zijn? Bedoelt men niet dat je het hele zooitje moet wegnemen? Nu woon ik heel dicht bij Hulst, gelukkig hoef ik daar dus nooit te zijn te paard.

Ice_baby

ik vind het een goed innitiatief,

draai het even om.. stel je voor dat de buurman steeds zijn deense dog op je stoep laat poepen en jij loopt daar dagelijks langs ( uiteindelijk een keer doorheen)
dat is toch ook niet fris..
tuurlijk moet je je eigen stont van de straat halen, of aan de kant duwen.
doen wij ook altijd! maar goed mijn paard mest nauwelijks buiten.
ik sta ook met mijn paard in een woonwijk en heb altijd een grote plastic zak bij me zodat ik het op kan pakken en in een prullenbak kan gooien.

ik vind het belachelijk dat er hier mensen zijn die het normaal vinden om hun stront op de straat te laten liggen..
maar goed dat is mijn mening.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:52

je hoor mij niet klagen hoor ik rij toch 9 van de 10 keer in de berm dus ook geen gezeur met mest opruimen :) al zou dit wel moeten heb ik eeen heeeel groot probleem want mijn paardje kan niet stilstaan en kan ik al helemaal niet terug opstappen (lees: duurt 10min,15 met 2 mensen :+ )

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:52

Ik vind het ook volkomen terecht dat het opgeruimd dient te worden. In mijn ogen is het naar de berm schuiven genoeg.
Ik woon dan wel niet in Hulst, maar ook bij ons in de woonwijk ligt altijd heel veel paardenpoep (kortste route naar manege) zelfs gewoon op het voetpad recht bij mensen voor de deur. Dat vind ik gewoon asociaal. Ze laten zelfs het paard even wachten zodat hij netjes op 1 hoop kan poepen, het moet toch niet gekker worden?!
Oplossing: als je in de binnen de bebouwde kom op de weg/straat/stoep rijd zorg dan dat je de mogelijkheid hebt om het op te ruimen/ aan de kant te schuiven. Je moet zelf kunnen af stappen of een groom meenemen op de fiets. Ben je hiervoor niet in de gelegenheid (druk paard enz.) dan niet binnen de bebouwde kom gaan rijden.
Zelf men ik met een 2span pony's. Wij nemen altijd een schep mee en de groom schuift de mest de berm in, maakt niet uit waar we rijden. zo'n poepzak is niet voor elk paard geschikt ;)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:13

vind het terecht, vind het ook bij je normen en waarden horen, bedoel afval gooi je toch ook niet op straat, waarom laat je dit dan wel liggen?

je kan idd ter plaatse afstijgen en het verschuiven met je voet, ikzelf onthoud waar mijn paard heeft gemest en rijd na het rijden met mijn auto en schep even langs om het in de bosjes te gooien, bedoel schep kan je ook op j fiets meenemen, zie geen excuus waarom je niet de zooi achter (paarden) reet aan opruimt

pandoersky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:22

Als er overlast ontstaat door veel paarden zal er ook qua infrastructuur een aanpassing gemaakt kunnen worden. Meer ruiterpaden :)
Kunnen we elke autobezitter ook niet zijn eigen afval op laten ruimen ??? Dan ruim ik mijn paardenpoep graag op. :Y)
In de berm, voor, ... maar dan niet tussen blik en mac afval!!! (enz). Ken Hulst niet, maar in West-Brabant zijn de bermen verschrikkelijk. ;(

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:25

Het gaat hier om binnen de bebouwde kom, hoe wil je daar in hemelsnaam ruiterpaden aanleggen?
En ik denk dat je er ook weinig bermen vindt

meelanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:37

ik ben nog steeds voor het idee van iemand uit een ander soortgelijk onderwerp....

Je plaatst er gewoon een vlaggetje op met de mededeling ik kom het zo opruimen of iets dergelijks :P

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:39

Ook in Hulst zijn maar weinig bermen binnen de bebouwde kom hoor. Ben ook erg benieuwd wat ze precies dan gaan 'eisen' van de eigenaren qua opruimen.

En dan nog, wie gaat dit controleren en hoe weet je wie een boete moet krijgen?

mams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:42

Echwel schreef:
Het gaat hier om binnen de bebouwde kom, hoe wil je daar in hemelsnaam ruiterpaden aanleggen?
En ik denk dat je er ook weinig bermen vindt

Gemeente Hulst is iets groter dan alleen de bebouwde kom van Hulst, onder Hulst vallen namelijk een hele hoop dorpjes waar paarden worden gehouden. In de bebouwde kom van Hulst valt het wss wel mee met de overlast.

Ik woon zelf ook in de Gemeente Hulst, maar dan in van de dorpjes en ook hier wordt je regelmatig geconfronteerd met paardenpoep op de weg en ik zie het ook in andere dorpen en gehuchten. Voor de mensen die daar wonen is het ook niet prettig als je de deur uitstapt en een hoop paardenpoep voor je deur ziet liggen.