Tondeuse snoer of niet??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Tondeuse snoer of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-02 20:33

Ik gebruikte tot nu toe nog altijd de tondeuse van een vriendin om de beentjes en staart en oren mee te scheren.
Zij heeft er dus een zonder snoer, die je dus oplaad op een lader.
Het probleem is bij die dus dat ik hem niet in 1 x kan scheren. Ik moet het zowieso in 2 x doen want dan is ie al weer leeg.

Dan heb je natuurlijk nog de optie voor tondeuse met snoer.
Maar is dat lastig in gebruik? Of zit je niet zo gauw in de knoop??

En is dat typerend van tondeuses zonder snoer dat ze snel leeg zijn?
Of is dat toevallig bij deze zo?

Kan iemand mij er een aanraden??
Wat kosten ze gemiddeld? (met/zonder snoer)

Tips, ervaringen?? Roept u maar Knipoog

[edit] titel veranderd [edit]


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 21:03

Toen ik er 1 ging kopen hebben me ze aan geraden er 1 te kopen met snoer.
De ervaring was dat ze heel snel leeg zijn en de accu snel kapot, je kan dan wel een nieuwe accu kopen en die zijn dan weer vrij prijzig.

Ik heb er dus ook 1 gekocht met snoer, en mij bevalt het super goed.
Nu is Kawa niet rillerig dat je de snoer een keer verlegd of wat trekt zodat het achter hem beweegt.

Ik heb verder wel een prijzige van esculaap gekocht, 750,- gulden, maar die zijn heel goed, desnoods weer in te ruilen tegen hele goede prijs.
De verkoper zei dat ik met dat apparaat oud kon worden Haha!

Ik had er voorheen 1tje gehad van 200 gulden maar daar heb maar een half jaar staart mee geschoren en toen ik hem nodig had met de benen op scheren bij het scheren van mijn paard hield hij er na 1 been mee op Boos!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 22:42

met snoer is wel et beste, al ben ik altijd bang dat ze met ijzers op et snoer gaan staan.

Volgnes mij zijn die dingen zonder snoer ook meer van die opscheerdingen en dus niet bedoelt om je hele paard te scheren?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 22:45

Bedoel je een tondeuse om oren, benen en staart enzo mee te scheren? Ik heb zo'n super goedkoop ding (tientje) gekocht bij de kruitvat ofzo... Werkt prima. Alleen kan je dara idd niet je hele paard mee scheren.

Een grote huur ik bij Hypodrama of leen ik van een vriendin. En met snoer!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 23:25

Bij ons op stal zijn er ook echt een boel die zo'n goedkope hebben, met en zonder snoeren. Om op te scheren zijn ze goed bruikbaar hoor, maar inderdaad je kan er niet je hele paard mee scheren.

En Kawa ik ben jaloers op jouw esculaap hoor! Onze manegeeigenaar heeft er al 1 zolang ik haar ken (volgens mij al minstens 15 jaar..)en die heeft er echt vaak mee geschoren, en een paarden...met haaaaaaaaaren........maar nooit een probleempje met dat ding hoor!

Ojaa en ik vind zelf zonder snoer wel prettiger maar dat is ook omdat hets topcontact bij ons bij de deur zit en je dan altijd in de weg staat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:10

Die esculaap waar ik het net over had is ook een opscheermachine, dus ook niet voor het hele paard, Met zo'n smal mesje duurt het me dan veels te lang. Ze worden ook gebruikt bij het trimmen van honden, alleen zetten die er dan andere messen op.
Voor het grote werk heb ik een gewone scheermachine (ook een esculaap)

Ik moet zeggen, samen een hele investering, vooral als dat opscheerding ook nog eens kapot gaat net 1 week nadat je een nieuw zadel hebt gekocht Boos! Lips are sealed

Maar lenen vind ik persoonlijk niet zo fijn, je zult zien dat hij dan net kapot gaat, en wat dan?
Ik zeg ook eerlijk dat ik deze 2 niet uitleen, ben er veels te zuinig op.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 12:01

Ik heb een opscheermachine en een esculaap scheerapparaat voor het hele lichaam, beide met snoer.
Thuis is het helemaal geen probleem, ik heb speciaal daarvoor een stopcontact hoog op de spuitplaats laten maken, met het snoer over je schouder komt het dus nooit op de grond.

Als ik bij anderen scheer, is het wel eens lastig, zeker in een gangpad tussen de stallen o.i.d.


carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-02 19:23

Steef schreef:
Volgnes mij zijn die dingen zonder snoer ook meer van die opscheerdingen en dus niet bedoelt om je hele paard te scheren?


Ja, da's de bedoeling ook voor alleen de beentjes, staart en oren.
Moet zo'n 'kleine' tondeus zou je anders wel errug lang bezig zijn om een heel paard te doen.
Daar hebben we een groot scheerapparaat voor (=van de stalhouder/buurman) en idd met snoer.
Wij hebben een stopcontact midden in de stalgang zitten die hangt vrij hoog dus ik denk dat het dan ook wel met een tondeuse met snoer lukt.

Dus ik ga denk ik idd maar voor eentje met snoer.
Gewoon bij de ruitershop verkrijgbaar toch??


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 bezoekers