Een vriendin van mij is zwanger! (14jaar) ZE IS BEVALLEN !!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Een vriendin van mij is zwanger! (14jaar) ZE IS BEVALLEN !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-02 18:12

Vanochtend hoorde ik van mn moeder dat een meisje waar ik verlede jaar mee omging, 8maanden zwanger is!
Ze is nu 14 jaar,en ze is volgende maand uitgerekend!
Ik vind het zo verschrikkelijk voor haar Verdrietig
Ik kon het echt niet geloven!

Het zit zo: ze had rond oktober 2001 een vriendje waar ze helemaal gek op was, en die zou best wel een paar jaar ouder zijn geweest. Die jongen vroeg dus of ze met hem naar bed wilde, en ze durfe eigelijk niet, maar deed het toch wel. Condoom wou ze gebruiken,maar die jongen niet. Het was dus geen verkrachting.
Een paar weken geleden werd ze dus heel erg dik ineens overal, en voelde rare dingen in haar buik. Dr oma was verlede week plotseling overleden, en toen kwamen al die emoties eruit... Ze kon het niet voor dr houden. De dag erna meteen naar de dokter voor foto's, en ja hoor,een baby,en al de volgende maand uitgerekend! Huilen
Nu gaat ze niet meer naar school, en na de zomervakantie gaat ze naar een andere school...
Ik moet er niet aan denken om nu al een baby te krijgen!
En nog wat: het is helemaal geen s l e t ofzo,het is gewoon nog een heel KINDS meisje, nog jonger als mij, en helemaal veen versierster.

Sorry, maar ik moest het gewoon eventjes kwijt... Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Clautje op 06-06-02 15:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 18:15

aaah wat erg joh!!!
ken ik haar? wie is het dan??

als je nog met haar omgaat wens der maar sterkte!!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 18:16

Ach ja, in the heat of the moment......Zonde dat iemand door zo een slechte keuze zijn juegd weggooit. Des te meer weer het bewijs dat kinderen niet sex moeten hebben.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-02 18:17

Nee je kent haar niet Valerie...
Ik heb haar maar heel eventjes gekent,maar toch... het is een heel aardig meisje...

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 18:23

sja, aan de ene kant vind ik het heel erg voor zo'n meisje, aan de andere kant is het gewoon ontzettend stom van dr. Leuk dat je jezelf op je 13e al verantwoordelijk genoeg vindt om met een gozer het bed in te duiken, maar dan zou je ook zo snugger moeten zijn om toch ff een condoom te gebruiken. En lekker voor dat kind van dr ook, denk dat die echt een geweldige jeugd zal krijgen...

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 18:25

niet zo slim van dr inderdaad, maar elk kind maakt fouten (elk mens eigenlijk)tis alleen erg vervelend dat ze deze fout niet zomaar ongedaan kan maken Scheve mond

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 18:49

Prima schreef:
Ach ja, in the heat of the moment......Zonde dat iemand door zo een slechte keuze zijn juegd weggooit. Des te meer weer het bewijs dat kinderen niet sex moeten hebben.


Of het een slechte keuze is weet ik niet, weg laten halen vind ik altijd een slechte keuze, het is moord.

Als ik nu door de pil heen zwanger zou worden zou ik het kind houden, ik ben bijna 18 maar toen ik 14 was wist ik al heel goed hoe je zwangerschap kon voorkomen, en ik heb het ook altijd veilig gedaan toen ik nog niet aan de pil was. Dom van het meisje dat ze geen voorbehoedsmiddelen gebruikt heeft maar ik vind het goed dat ze het kind houd.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 18:53

jeetje, dat lijkt me echt erg!
Je bent je hele jeugd kwijt.. Scheve mond

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 18:56

flair"]
[quote="Prima schreef:
Ach ja, in the heat of the moment......Zonde dat iemand door zo een slechte keuze zijn juegd weggooit. Des te meer weer het bewijs dat kinderen niet sex moeten hebben.


Of het een slechte keuze is weet ik niet, weg laten halen vind ik altijd een slechte keuze, het is moord.

Als ik nu door de pil heen zwanger zou worden zou ik het kind houden, ik ben bijna 18 maar toen ik 14 was wist ik al heel goed hoe je zwangerschap kon voorkomen, en ik heb het ook altijd veilig gedaan toen ik nog niet aan de pil was. Dom van het meisje dat ze geen voorbehoedsmiddelen gebruikt heeft maar ik vind het goed dat ze het kind houd.
[/quote]

of het voor het kind van het kind goed is is waarschijnlijk een andere vraag, maar ok

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 18:58

Als ze er nog maar net achter is dan kan je er niets meer aan doen, dan kan je het kind niet meer laten weghalen.
Is ze al die tijd wel gewoon ongesteld geweest? Dat hoor je namelijk wel vaker en dan is het moeilijker om erachter te komen dat je zwanger bent.

Ik vind het wel bizar, iedereen weet hoe makkelijk je een geslachtsziekte kan krijgen en zwanger kan raken. Er wordt openlijk over gesproken, het is geen taboe meer. Hoe kan je dan zo'n domme keuze maken, seks bedrijven zonder voorbehoedsmiddel.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 19:19

Jammer dat ze het niet durfde te vertellen.. Anders had ze nou niet met een baby hoeven zitten... Arme meid

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-02 19:24

Nee ze was al een hele tijd niet ongesteld geweest, dus ze wist het al een tijdje...
Ze houden het kind wel,en als het kind van dat meisje eenmaal volwassen is,gaan ze het het vertellen aan het kind.
Voorlopig blijven haar ouders de ouders van het kindje..(opvoeden,school etc.)

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 19:37

Domdomdom...
eigen schuld dikke bult (in dit geval wel heel letterlijk)
Maar ik wordt er wel misselijk van dat door zulke stomme idiote acties van ' de ouders' er een kind ongewenst op de wereld gezet wordt. EN dan nog van zulke ' ouders' ook.
Getver.
Dan hoop ik dat die ' opa en oma' het kind dit keer wel een beetje eigenwaarde en verstand en verantwoordelijkheidsgevoel mee kunnen geven dat zij niet ook op dr 13e een kind krijgt.
Voor zulke mensen heb ik dus totaal geen respect.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 19:41

heel rot voor die meid! maar haar vriend had ook beter moeten weten! Ik vind wel dat beide schuld hebben! Maar ja... het is gebeurd!

En het is jammer dat haar jeugd weg is! Mijn vriendin was 16... en heeft nu een guppie van een jaar rondhobbelen! En ik ken er nog wel meer!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 19:48

Meestal komt dit voor in de wat achterstandsgezinnen met een wat lagere opleidingsnivo.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-02 20:02

Prima schreef:
Meestal komt dit voor in de wat achterstandsgezinnen met een wat lagere opleidingsnivo.


WAAAAATTTTTTT Boos! Boos! Misselijk
Nu heb je me echt boos gemaakt!
GVD ! Dit is helemaal niet zo ja,gewoon een normaal gezin! Geen een of andere bullshit family, gewoon normaal !!!! Boos!

Citaat:
Voor zulke mensen heb ik dus totaal geen respect

Voor dat meisje dus?
Waarom nou weer niet? Voel je jezelf teveel?

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 20:05

En hoe zit het nou met die vader van dat kind weet ie het wel???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 20:10

Wat sneu voor dat meisje! En het kindje. Gelukkig zijn de ouders van het meisje er nog wel voor haar. Er zijn genoeg gevallen bekend waarbij dat niet zo was.
Al die meningen hier van dat het dom van haar is geweest en verwijzingen vind ik behoorlijk kort gedacht.
Ik weet nog wel hoe ik was toen ik 13/14 was (en opgroeiend in een gezin met universitaire achtergrond). Ik wist echt wel hoe je iet zwanger moest worden maar als ik toen super super verliefd op iemand zou zijn, dan zou ik niet zeker weten of ik dan slim genoeg zou zijn, ik denk het wel maar die garantie kan ik niet geven. Die vlinders in je buik en de roze waas waar je op zo'n moment door heen kijkt zijn dan wel eens heel sterk. En zeker als je op die leeftijd al wat onzeker bent door de puberteit is het best moeilijk om op te komen voor jezelf en een condoom te eisen (stel je voor dat je hem anders kwijt raakt).
Tuurlijk is het dom en het is mij niet overkomen maar ik kan het me best voorstellen dat het gebeurt.
Ik vind het erger dat die jongen terwijl hij ouder was en dus wijzer had moeten zijn zijn zin heeft opgedrongen aan een kind.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-05-02 08:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-02 20:12

Nee die weet het nog niet...Haar ouders gaan het hem wel vertellen....
Hij moet natuurlijk ook ervoor zorgen voor financieƫle steun...

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 20:12

Clautje schreef:
Citaat:
Voor zulke mensen heb ik dus totaal geen respect

Voor dat meisje dus?
Waarom nou weer niet? Voel je jezelf teveel?


al was dat niet mijn opmerking, ik ga toch ff reageren.
zoals ik het zie: ik ben niet geweldig, maar ik mag me toch wel beter voelden dan 1 of ander tiener meisje die door een "foutje" wel ff de verantwoordelijkheid krijgt over het leven van een mens. Iemand die zo onverantwoordelijk bezig is kan geen kind opvoeden, zowiezo, geen enkel 14jarig meisje. En dat die ouders helpen is leuk, maar ik vraag me ernstig af wat dat op zal leveren.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-02 20:16

Katrien schreef:
Wat sneu voor dat meisje! En het kindje. Gelukkig zijn de ouders van het meisje er nog wel voor haar. Er zijn genoeg gevallen bekend waarbij dat niet zo was.
Al die meningen hier van dat het dom van haar is geweest en verwijzingen vind ik behoorlijk kort gedacht.
Ik weet nog wel hoe ik was toen ik 13/14 was (en opgroeiend in een gezin met universitaire achtergrond). Ik wisty echt wel hoe je iet zwanger moest worden maar al sik toen super super verliefd op iemand zou zijn en dan zou ikniet zeker weten of ik dan slim genoeg zou zijn, ik denk het wel maar die garantie kan ik niet geven. Die vlinders in je buik en de roze waas waar je op zo'n moment door heen kijkt zijn dan wel eens heel sterk. En zeker als je op die leeftijd al wat onzeker bent door de puberteit is het best moeilijk om op te komen voor jezelf en een condoom te eisen (stel je voor dat je hem anders kwijt raakt).
Tuurlijk is het dom en het is mij niet overkomen maar ik kan het me best voorstellen dat het gebeurt.
Ik vind het erger dat die jngen terwijl hij ouder was en dus wijzer had moeten zijn zijn zin heeft opgerdongen aan een kind.


Bedankt Lovers

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 20:32

Ik vind dat iedereen wel heel erg over dat meisje heen valt, terwijl die jongen net zo goed en misschien zelfs wel meer fout was. Wel een rotsituatie zeg!! Ga je dat meisje opzoeken?? Ik denk dat ze nu alle steun wel kan gebruiken?? Lijkt me ook moeilijk voor dat kindje, om later te horen dat je grote zus eigenlijk je moeder is.

Een vriendin van mij heeft ook een moeder die nu 34 is (het meisje is 19) en ik vind dat mensen wel erg makkelijk oordelen als ze de situatie kennen. Die vriendin van mij is een hartstikke leuke meid geworden en ze heeft een goede opleiding gehad. Ik vind het heel dapper en goed van haar moeder dat ze het zo gedaan heeft. Kinderen van jonge moeders hoeven dus niet altijd slecht terecht te komen.

peppertje

Berichten: 791
Geregistreerd: 01-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 20:43

ik vind het echt sneu en kortzichtig als je nu al gaat zeggen dat een kind geen kind op kan voeden. dat meisje van 14 heeft haar ouders gelukkig achter zich staan. iedereen maakt wel eens fouten (net zoals mijn broertje zondag heeft gedaan) en vooral als je jong bent mag je nog heel veel fouten maken. het is alleen zielig voor dat meisje. over het toekomstige kind maak in me geen zorgen, haar ouders kunnen de opvoeding ook eerst voor zich nemen. een vroegere vriend van mij is ook opgevoed door zijn opa en oma en dat weet hij nu ook, maar hij is heel blij dat ze dat voor hem gedaan hebben en het is een hele leuke en normale jongen geworden. en die opmerking van prima die slaat nergens op, dat gebeurt echt niet alleen in achterstandsgezinnen. dat is in deze situatie ook echt niet het geval!!!! het is waarschijnlijk gewoon een kind geweest die aan het expirimenteren is geweest met sex, en de 1 doet dat op zijn 20e en de ander die doet dat op zijn 13e en ik vind dat je daar gewoon respect voor moet hebben!!!!!

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 20:44

Jeetje wat erg maar wel raar dat ze het niet eerder heeft gemerkt.....als je al niet ongesteld wordt en je hebt onveilige sex gehad....tja dan ga je toch eerder naar de dokter ofzo???

Goh 14 jaar is nog wel erg jong maar het is wel een klein beetje haar eigen schuld net zoals het de schuld is van de jongen. Maar ja gedane zaken nemen geen keer en ze zal er het beste van moeten maken.........helaas voor het kind.....Is misschien adoptie een optie voor haar???

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 21:02

Laura schreef:
Domdomdom...
eigen schuld dikke bult (in dit geval wel heel letterlijk)
Maar ik wordt er wel misselijk van dat door zulke stomme idiote acties van ' de ouders' er een kind ongewenst op de wereld gezet wordt. EN dan nog van zulke ' ouders' ook.
Getver.
Dan hoop ik dat die ' opa en oma' het kind dit keer wel een beetje eigenwaarde en verstand en verantwoordelijkheidsgevoel mee kunnen geven dat zij niet ook op dr 13e een kind krijgt.
Voor zulke mensen heb ik dus totaal geen respect.


Heel bot gezegd laura.. Dat kind was bang, denk ik. En wat moeten die ouders als ze zo ver is? Jong afstaan??
Vind het niet rechtvaardig en ik heb zeker wel respect voor die ouders die het kind op willen vangen...