kuikentje hing dood onder moeder!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

kuikentje hing dood onder moeder!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-02 10:20

vanmorgen ging ik onze kip loslaten met haar 5 kuikentjes toen ik iets vreselijks zag.
vorige week dinsdag heeft onze kip 5 eieren uitgebroed en waren er 5 schattige kuikentjes.
na enkele dagen in een hok met kleine ren te hebben gelopen hebben we ze deze week los in een stal laten lopen.
snachts gingen ze uit zichzelf naar de kleine ren met nachthok die ik voor de muizen afsloot.
vanmorgen liet ik ze dus los in de stal zeg maar en onder moeder kip hing een kuikentje?
ik dacht eerst van wat is dit nou, toen drong het tot me door dat er maar 4 kuikentjes liepen en dat dit dus nummer 5 moest zijn.
maar hoe moest ik die nou los krijgen?
het sleepte er gewoon achter aan zeg maar.
toen moeder kip met haar achterwerk richting mij stond heb ik snel het kuiken gepakt en eraan gestokken (op goed geluk)
met veel gekrijs van moeder kwam het los, incl wat veren van haar maar het was dus te laat.
het kuikentje was zo plat als wat en al koud.
hoe het heeft kunnen gebeuren is een ? en ik denk zelf dat ze er gewoon op is gaan zitten in de slaap, er misschien op gepoept heeft en dat het zo is vast blijven plakken?
ik hoop dat de andere 4 het allemaal tot volwassenheid kunnen halen, ze zijn zo lief om te zien.
Afbeelding
deze foto heb ik gisteren nog gemaakt, het is dus het gele kuikentje wat nu dood is Huilen Huilen

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 10:31

Ja, dat lijkt me geen prettig gezicht zo'n "vastgeplakt" kuikentje. Ik hoop ook dat de andere vier kuikentjes een lang leven voor de boeg hebben. Ze zien er lief uit op de foto hoor

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 11:07

Ahh wat zielig Scheve mond

Ze zien er trouwens wel lief uit Lovers
Succes met de andere kuikentjes Lachen

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-02 11:19

ja het was zo'n zielig zicht, mijn eten smaakte gelijk niet meer Misselijk
de andere kuikens zijn gewoon te gek Tong uitsteken
vooral dat zwartje, die is zo maf. hij probeert op zijn moeder's rug te springen haha.
en ja vlieglessen nemen he dat doen ze aan een stuk door.
ik heb ze ook allemaal een naam gegeven.
zwarte = donald
geeltje was katrien Haha!
bruintje = kwik
bruintje foto = kwek
bruintje = kwak
hihi moet toch wat he Knipoog

als er weer een kip broeds is gaan we weer bevruchte eieren kopen en hopelijk krijgen we dan weer kuikentjes erbij.
er is trouwens nog 1 kuikentje/ei zoek.
begin, 9 eieren gekocht voor onder de kip.
22 dagen later 5 kuikentjes.
24 ste dag nest opgeruimt en schoongemaakt en er waren nog maar 3 eieren in het nest.
bij mij is 5 + 3 altijd nog 8 geweeest dus waar is ei/kuiken 9?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 11:27

Arm kuiekntje. Katrien is geen goede kippennaam touwens. hier op stal was er ook een kip Katrien en die is doodgedrukt (per ongeluk) in stal door een paard Huilen

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-02 11:59

straks ligt het nog aan de naam Verward
ja ik vind het zo zonde, ik wou dat ik ze al veel eerder uit het hok had gelaten, dan was het misschien niet gebeurd?

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 18:05

Wat een zielig verhaal zeg Verdrietig

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 22:24

Ach gossie zeg, dat is inderdaad sneu voor dat kleine kuikentje. Ik heb een keer hetzelfde gehad met een kuikentje. Ik had de moederkip met haar kuikentjes in een hok zitten en ik ga ze 's morgens eten geven. Zie ik wat bij die moederkip onder d'r buik bungelen. Was het een kuikentje!! Die had waarschijnlijk zo zitten wroeten tussen mamma's veren, dat ie zichzelf er in heeft gedraaid en heeft zichzelf op die manier gewoon opgehangen. Het was best triest, maar het gebeurd wel dat je er een paar uit 1 nest verliest. Ondanks dat je goed voor ze zorgt en heel voorzichtig met ze bent. Ik hoop maar voor je dat de rest gewoon zonder problemen volwassen wordt.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 22:43

Vroeger hadden we een keer een stel kipjes... die ware te lui om van het nest te komen... die broedde sde kuikens gewoon dood! Scheve mond

Nu hebben we wel een stel lieve kips...
maar geen haan meer (en die komt er ook nie Haha! )

Zielig zeg... waarschijnlijk heeft ze het pe rongeluk platgeduwd!