nieuw zadel kopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

nieuw zadel kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-02 12:49

Nou het is bijna zover ik ga een nieuw/ander zadel kopen. Mijn oude zadel is waarschijnlijk al verkocht en dan ga ik opzoek naar een nieuwe. Ik laat een man van de ruitersportwinkel langskomen met zadels en mijn vriendin is er ook nog even bij om mee te kijken. Hebben jullie nog tips waar je op moet letten als je een nieuw/ander zadel koopt want het is natuurlijk niet niks wat je zomaar even koopt.


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 13:04

Ik weet niet of je voor een 2ehands gaat maar als dat zo is moet je op volgende dingen letten;

Om te beginnen of het goed past, maar dat leek me wel logisch..ook hoe het zadel zit en hoe het dan op de paardenrug ligt.Een zadel kan goed lijken te liggen tot je het hebt aangesingeld en je erop gaat zitten.Dan kan het er ineens beroerd bij liggen.(geld evengoed voor een nieuw zadel)
Ook kijken of er stiksel los zit, scheurtjes, slijtage zijn de kussens nog goed of moeten ze stillaan worden opgevuld, is het goed onderhouden (op tijd een likje vet enzo) zijn de singelstoten nog inorde of zijn het van die uitgerokken dunne sliertjes leer, etc.

Als je een nieuwe koopt is dat al iets makkelijker, goede ruitersportzaken zullen niet zo vlug zadels met gebroken boom ofzo in de rekken hebben liggen.
Kijk naar hoe het op je paard ligt als je erop zit.(genoeg ruimte tussen de schoft, liggen de schouders vrij of knelt het etc.)
Bekijk het allemaam goed tot je zeker ben, tenslotte is een zadel niet iets wat je zomaar koopt en een miskoop is niet iets waar je op zit te wachten Knipoog

succes ermee

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 15:28

inderdaad kijk je of het past en of het goed onderhouden is.
- verder of de wrongen, kussens enzo een goede vorm hebben (dit is bij sommige goedkopere zadels heel beroerd)
- en je kijkt hoe hij zit. heeft hij een zit die diep/vlak genoeg is voor jou en die aansluit bij wat je er mee wil gaan doen (springen dressuur veelzh)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 16:32

Vooral even uitproberen!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 18:35

En ook iemand meenemen die er goed verstand van heeft die ook kan adviseren of ie goed past, bij jou EN bij het paard.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 18 bezoekers