Hoe vinden we een leuke pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Hoe vinden we een leuke pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-02 17:18

Ik ben nu aan het helpen een nieuwe pony te zoeken voor Eva. Maar wat voor een pony moeten we naar zoeken, en waar?
Eventjes wat meer informatie over haar en wat voor een pony ze wil:
Eva is 9 jaar oud, een beetje klein voor haar leeftijd en ze zit bijna 2 jaar op manegeles. Met rijden is ze niet snel bang maar met het verzorgen wel een beetje. Het liefst wil ze een pony waarmee ze lekker in het park kan rijden voor hun huis, een beetje tutten met die pony (beetje zonder zadel rondhobbelen enzo) en poetsen, wassen enz. en waarmee ze samen met mij en mijn pony kleine buitenritjes kan maken in de polder.
haar moeder wil het liefst een pony die niet elke dag per se gereden hoeft te worden en ook gerust een dagje alleen in de wei kan staan. Ze wil hem het liefst ook niet zo groot, zodat Eva alles zelf kan doen.
Eva vind zelf dartmoor en welshpony's heel leuk, ze wil het allerliefst een haflinger (maar dat is misschien alleen omdat ik ook een haflinger heb) alleen ik denk dat de meeste haflingers nog te groot en te eigenwijs voor haar zullen zijn.


Nou vraag ik me een beetje af, hoe komen we aan zo'n paardje? Moeten we gewoon wat rondkijken bij advertenties enzo, en dan al die paardjes af gaan of zijn er ook stallen waar ze betrouwbare pony's verkopen (C-maatje) We gaan binnenkort waarschijnlijk kijken bij een dartmoor-stal waar ze een stuk of 25 pony;s te koop hebben, misschien zit daar nog wat tussen.

weet iemand een leuke handelstal waar ze betrouwbare pony's hebben??



jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 17:31

Mhh misschien inderdaad richting dartmoor,exmoor,Shetland (?)
er bestaan superleuke kruisingen op de wereld! Veel succes met zoeken!
Er is vast wel een lief ponytje voor een lief meisje Lovers

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 17:47

Hoi,

Heb je al eens geinformeerd naar connemaras. Die zijn zeer robuust en zeer betrouwbaar. Worden in duitsland ook gebruikt voor therapie

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 17:55

Mijn ouders hebben mijn pony toen gekocht bij Hendrik Pol in Lippenhuizen, Friesland. Hij verkoopt nog steeds héél veel verschillende pony's en paarden. je zou eens kunnen bellen om te kijken of hij nog iets leuks heeft staan? Meer info op www.victoryfarm.nl

pmarena

Berichten: 47963
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 19:50

Via internet is ook een optie ,
wel goed uitselecteren en alleen als je leuk contact hebt met de eigenaar en het echt zou kunnen zijn wat je zoekt , dan pas gaan kijken.

Ik heb Marena ook via internet aangeboden gekregen ,
was de tweede pony waar ik bij ging kijken en door vantevoren uit te selecteren heb ik dus ook niet veel hoeven proefrijden enzo , maar is de tweede het al geworden !

Je hebt een heel breed en groot aanbod , da's wel het voordeel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, marga1, s0173957 en 10 bezoekers