FNRS diploma???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

FNRS diploma???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-02 15:42

Wie doet dit??? de F-proeven?? Hoe is het niveau van de proeven???
Ik krijg het idee dat niet veel maneges hieraan mee doen, bij ons in de buurt ken ik er geen een.

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 16:45

Alle maneges waar ik kom (dat zijn er 3 hier in de buurt) doen het alle 3. Ik rijd nu alleen nog F proeven op 1 manege en ik vind dat tot de F6 de proeven vrij makkelijk zijn en daarna ineens een stuk pittiger worden. Dan vragen ze ineens moeilijkere figuren en moet je echt precies op de letter gaan rijden.
De theorie die dr bij hoort, is vooral bij de F6 (gaat over de hulpen) erg moeilijk geschreven, maar de vragen die je er dan over krijgt waren weer erg simpel. Gaan ze vragen welk been je naar 8er legt met het aangaloperen.

Groetjes Corine

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-02 21:20

Wat voor figuren moet ik mij daarbij voorstellen>????\Wijken, schouderbinnenwaaarts, stap-galop overgang, of??????

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 22:04

Moet ik even opzoeken wat er precies allemaal in voorkomt, maar t boek ligt hier voor mn neus met alle F proeven.
Vanaf de F7 gaan ze behoorlijk door op het echt op de letter rijden en dan langzaam aan komen er steeds meer dingen bij, eerst enkele passen achterwaarts en dan weer wat proeven later 4 passen achterwaarts en dan weer wat proeven later komt er ook wijken bij en in de laatste F12 zit ook schouder voor en verder vragen ze nog in galop van hand veranderen en dan d.m.v. 4 passen arbeidsraf overgaan in de andere galop. Stap-galop overgangen zitten er niet in geloof ik, wel 4 passen achterwaarts en meteen voorwaarts in draf en middengalop en middenstap. Verder nog gebroken lijnen 5 meter, voltes 10 meter en door een S van handveranderen en dat soort dingetjes.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en als je nog meer wilt weten moet je t maar vragen heb hier het complete FNRS boek liggen over de proeven en al, kan altijd kijken of het er in staat wat je wil weten.

Groetjes Corine

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 23:17

Bij de volgende wedstrijd ga ik voor de F-10. Pling

*oneliner*

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-02 12:05

Kun je ze misschien scannen?? of is dat te veel werk, ben nu echt benieuwd!!!
Het is dus totaal anders dan met een eigen paard en officiele wedstrijden.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 12:15

ik vond ze echt veel te makkelijk, de theorie al helemaal!!!!

eerst reden wij op de manege ook L proeven, das nog moeilijker..

ik ben begonnen in de F6 en tot de F8 gekomen, daarna ben ik gestopt met de manege. maare, je moet 2 promotie punten hebben om over te gaan naar de volgende klasse, die promotie punten haal je vanaf 210(toch??)punten, je kunt er geen 2 halen, alleen maar 1.
zo had ik een keer 239, dan krijg je dus ook maar 1 promotie punt...daardoor gaat het zo langzaam tot je eindelijk een beetje ver bent.

ik heb trouwens maar 2 keer theorie gedaan, bij de F6. ik had het boekje niet, dus ook niet geleerd. maar toch had ik 0 fouten....dus echt niet moeilijk.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-02 12:20

Kan iemand ze scannen ofzo, ben nu echt benieuwd |Het klinkt gemakkelijker dan een L-proef
Ik rij alleen officieel en bij ons op de manege hebben ze nog de gewone pjoeven voor onderlinge wedstrijden.
Mag je niet meteen in de hoogste klasse starteN???? Zou ik toch raar vinden, er zijn mensen die een eigen paard hebben gehad en die moeten opeens ver onder hun niveau gaan rijden.
Bij ons mag je onderling kiezen, t/m M1. Sommige manegepaarden kunnen dit ook echt.

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 18:29

Wij moesten in de F3 beginnen echt raar want ik reed L met de manege pony's en had 4 winstpunten maja het is niet anders. Ik mag nu naar f5 maar heb wel proeven van f4 ik zal ze wel ff scannen.

xxx Linda

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 18:36

ow de scanner is niet aangesloten !!! Boos!
maar in de f3 heb je niet eens een volte in galop en in de f4 wel maar dan bij A en C nog nie eens op het midden

xxx zodra de scanner is aangesloten zal ik er 1 scannen

gwenlover
Berichten: 65
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Amersfoort

fnrs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 18:59

Ja ik doe ook zulke wedstrijden! Ik had er vandaag een en was 4e!
Maar wij moesten allemaal in de f3 beginnen maar ik heb nog maar 3 keer meegedaan en moet nu nog een promotiepunt voor de f4!

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-02 08:08

zijn ze streng dan?? ik kan me vorstellen dat een manegepaard niet aan de teugel loopt, en dat daardoor het plaatje mislukt. Maar volgens de fnrs hoeft dat ook niet en kijken ze alleen naar de ruiter. Wat is hiervan waar??? Lijkt me haast onmogelijk om een ruiter alleen te beoordelen.
ik vind het wel raar dat je niet op je eigen niveau mag starten. Als je in de F3 moet beginnen en je heb 4 wedstrijden per jaar, dan doe je er nog 5 jaar!!!!! over om de F12 te halen, als je al elke wedstrijd een promotiepunt haalt.

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 18:58

Ik heb bij de manege waar ik eerst reed ook F-proefjes gereden, ben bij F1 begonnen (zonder galop, heeel makkelijk Lachen ) en uiteindelijk zat ik toen ik stopte bij die manege in de F5.
Opzich vond ik ze niet echt moeilijk, heb 7 wedstrijden gehaald en in 6 van die wedstrijden een promotiepunt gehaald (bij de laatste niet, maar wel bijna Schijnheilig )

germie"]
Maar volgens de fnrs hoeft dat ook niet en kijken ze alleen naar de ruiter. Wat is hiervan waar???
[/quote]
Ze kijken idd alleen naar de ruiter. Als je op een moeilijke pony rijdt en hij doet vervelend maar je rijdt hem wel goed kan je toch redelijke punten krijgen (bijv. een meisje die op een pony reed die altijd in dezelfde galop aanspringt maar het wel heel goed probeerde kreeg toch goede punten).

[quote="germie schreef:
ik vind het wel raar dat je niet op je eigen niveau mag starten. Als je in de F3 moet beginnen en je heb 4 wedstrijden per jaar, dan doe je er nog 5 jaar!!!!! over om de F12 te halen, als je al elke wedstrijd een promotiepunt haalt.

In het boekje staat dat je t/m de F6 gewoon mag beginnen op je eigen niveau, dus als het hoger is gewoon in de F6.
Hoeveel wedstrijden je per jaar hebt is natuurlijk afhankelijk van de manege, maar waar ik reed had je bijna elke week wel een wedstrijd, elke keer 2 a 3 niveaus, je hebt dan ong. elke 2 maanden een wedstrijd dus 6x per jaar. Ik heb er een jaar over gedaan om van de F1 naar de F5 te komen, maar bij de F1 en F2 hoef je maar 1 promotiepunt. Dus met 6 wedstrijden per jaar zou je er 2 jaar over doen om in de F12 te komen, er van uit gegaan dat je begint in de F6 en elke keer een pp haalt.

iolalover
Berichten: 69
Geregistreerd: 10-05-02
Woonplaats: amersfoort

fnrs manege wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 21:19

Hoi,
Ik doe ook mee aan FNRS manege wedstrijden.
Ik heb ook een FNRS map waar alle F- proefjes instaat en ook de theorie die je moet leren.

-xxx- jes iolalover Party!!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 21:56

mijn ervaring is dat ze wel degelijk op het paard letten.

kijk, als een pony bijvoorbeeld op één van de twee handen niet in de goede galop kan(ik ken er zoeen), dan weet de jury dat natuurlijk niet en die zal denken, en ook op schrijven, dat de ruiter de verkeerde hulpen geeft.

daar kan de jury verder ook niets aan doen, maar de ruiter in sommige gevallen ook niet. nu is het niet zo dat ik vind dat ze dat maar gewoon niet mee moeten nemen in het cijfer, tuurlijk wel, maar een kindje van 8 in een F2 proef kan dat gewoon niet corrigeren(bij die pony kon niemand het, hoe goed je ook reed..)opzich vind ik het terecht dat er een onvoldoende opgeschreven wordt, want het is nattuurlijk gewoon niet goed, maar als ze zeggen dat ze alleen op de ruiter letten moeten ze dat ook doen!

ik denk dat het niet eens kan dat ze echt alleen op de ruiter letten hoor...als het paard bijvoorbeeld ervandoor gaat en de ruiter neemt hem wel terug maar slaat daardoor bijvoorbeeld een figuur over, tja..wat moet je dan?gewoon maar een 7 geven voor dat figuur omdat de ruiter er niets aan kon doen...?

en een jury van buitenaf kan denk ik ook niet echt weten in hoeverre de ruiter er iets aan kan doen..
als een paard bijvoorbeeld uhm...niet kan wijken ofzo(noem maar wat)en de ruiter geeft wel de goede hulpen maar het paard gaat gewoon rechtdoor..dan is dat toch echt een onvoldoende...daar kan je niets aandoen..

ik heb dit ook in de praktijk meegemaakt hoor, het is niet zo dat ik dit zo verzin.

ik ben trouwens in de F6 begonnen, dat was het hoogste waar je bij ons ik mocht beginnen.