hulp gezocht voor Adobe Photo Shop 6.0

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-01 17:20

haai

ik hoorde van velen dat Adobe Photo Shop een erg goed programma was voor foto's te bewerken. Ik heb het nu, maar ik snap er echt helmaal niets van... Heeft iemand tip's ofzo? Ik wil gewoon een fotootje een beetje leuk bewerken kheb niet echt een doel ofzo...

Groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41656
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 17:41

Hahahah, dan heb je aan Photoshop helemaal de verkeerde Lachen

Photoshop is bedoeld voor het serieuzere (professionele werk), niet om 'zomaar ff wat leuks' te doen met een foto zonder doel Knipoog

Of ja, het kan wel, maar daar heb je makkelijkere programma's voor die meteen laten zien wat er gebeurd als je 1 van de 4832 filters op je foto loslaat..

Maar eeh, je verwacht toch zeker niet dat iemand nu ff een complete handleiding Photoshop in gaat zitten tiepen he? *LOL*

Neem de tutorial van Adobe ff door, haal een boek in de bieb of lees 1 van de 832.783 tutorials die op internet staan..

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 17:44

nouw.... Bart.. om heel eerlijk te zijn.. hadden we (Kim en ik) wel verwacht dat jij het ons ff zou uitleggen Lachen

ALSJEBLIEFFFFFFFFT?? Haha!

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 17:46

Vraag maar wat je precies wilt... Wacht even, ik gooi hem even open...

Het meeste is gewoon een kwestie van proberen.

Foto verkleinen kan door de foto in Photoshop te openen, klik op "image" --> imagesize en daar geef je een andere grootte aan.

Met de gereedschapjes die links in beeld staan moet je maar even wat uitproberen, daar kan ik wel over uitleggen, maar dan ben ik morgen nog bezig.

Een plaatje een andere look geven, bijvoorbeeld alsof hij getekend is, kan met "filter" en dan daar één aanklikken.

Rechts in beeld zie je "Layers". Dat kun je vergelijken met een soort sheets. Door meerdere layers te gebruiken, kun je plaatjes over elkaar heen zetten en achteraf nog verplaatsen. Ik werk meestal met heel veel layers. "History", ook rechts, laat zien wat de laatste stappen zijn die je gedaan hebt. Als je wat fout hebt gedaan, klik je bij history op een vorig balkje.

Ik kan het allemaal niet supergoed uitleggen, misschien zijn er anderen die dat beter kunnen. Ik zou het eerst eens uitproberen als ik jou was en als je iets niet snapt, dan vraag je het maar!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-01 17:47

owke dan... laat maar :S

iemand nog een tip welk programma dan WEL voor blondjes geschikt is?

Damn zoveul moeite gedaan vor NOP!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 17:48

Hmmm...

Citaat:
Maar eeh, je verwacht toch zeker niet dat iemand nu ff een complete handleiding Photoshop in gaat zitten tiepen he?

Ach, er zijn altijd van die gekken die toch een poging doen Haha!

Tenminste... een paar basisdingetjes...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-01 17:48

mmmzzz tja ik ga nog maar wat proberen dan...
dr zal toch wel IETS lukken? :S

Groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41656
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 17:55

Tja, met het filter menu kan niet errug veel mis gaan..

Maar eeh, de meeste filters zijn NIET bedoeld om op het hele plaatje los te laten.. Meestal gebruik je die filters (met mate!) op een kleine selectie van je plaatje..

Uitzondering zijn o.a. sommige blur/sharpen filters.

TJa, je kan b.v. wel een Solarize doen op de hele foto, maar ja, eeh, of dat nou zo heftig artistiek is? hmm Dromen

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 18:07

Maar het is wel handig om mee te oefenen als je het programma nog niet kent. Zie je tenminste resultaat...
Ach, het is in het begin gewoon eerst een kwestie van aankloten en dan komt het vanzelf (of niet).
En tegen de tijd dat je er aardig wat mee kunt en zelf niet meer verder komt, kun je de tutorials ook raadplegen. [url=http://www.fotosoep.nl]Fotosoep.nl[url] is een hele leuke site met een goede tutorial!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, DreamGuide, Gitana, JornaR, Mar_M, YandexBot en 172 bezoekers