gezocht slachthuis voor een paard uit te zoeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 19:51

Tip:
pak het TELEFOONBOEK is!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 19:58

je verzorgpony staat alleen wie gaat dat slachtpaardje onderhouden dan die eigennaarse.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 20:44

Misschien een hele stomme opmerking, mar slachtpaarden gaan meestal niet voor niets naar de slager Haha! En volgens mij mogen ze ook niet doorverkocht worden Verward de eigenaar wil ze tenslotte laten slachten en meestal niet voor niets...
Zelf al zou het je lukken om een slachtpaard te krijgen, denk je dan niet dat daar nogal hoge veeartskosten bij komen kijken? Het zijn meestal geen gezonde paarden die daar staan...

Misschien is een shetje een idee?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 21:02

idd waar wat er hierboven is geschreven...je kan wel naar een veehandelaar/markt gaan (waar de koeien en varkens enzo eerst staan voor ze naar het slachthuis vertrekken) daar staan ook wel paarden tussen volgens mij.
Of een veemarkt dus, die paarden eindigen ook vaak bij de slacht...bereid je wel voor want soms krijg je daar "rare" dingen te zien (niet geschikt voor gevoelige kijkers om het zo te zeggen) maar das ook niet overal..
Hier in Belgie weet ik dat er wel eens "gore" markten bestaan (paarden met 3 benen waarvan het v4e zo een klomp vlees is onderaan ipv een hoef Verdrietig ) is erg zielig, en bij het slachthuis mogen ze ze niet doorverkopen.
Veemarkt dus (of paardenmarkt beter gezegd) lijkt me een beter id..maar bereid je voor en kies de "beste" er nog een beetje uit om het zo te zeggen..een paard met 3 benen en een klomp wild vlees als 4e hoef is heel zielig maar daar moet je jammer genoeg niet mee beginnen....

Of een shetje ofzo is ook een idee

succes ermee

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 21:08

de meeste paarden gaan idd niet voor niets naar de slacht dus ik zoy zoiets zelf niet doen, je weet nooit wat je "in huis" haalt...

kan je niet beter voor een shetje kijken? die zijn ook helemaal niet zo duur zonder papieren en zeker hengstjes niet.
of een wat oudere pony waar ze een goed tehuis voor zoeken om van zn oude dag te kunnen genieten, maar dan moet je ook wel weer rekening houden met DA kosten als ze wat (gaan) mankeren.

ik zou er nog maar eens goed over nadenken of je wel een paard van de slacht vandaan haalt

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 22:01

denk niet dat de eigenaar zoveel geld uitgeeft voor een weidemaatje Knipoog
er is nog meer dan alleen maar aanschaf, waarom niet gewoon een leuke shet? kost lang niet zoveel geld en heb je ook niet zoveel kans dat hij het maar een paar weken haalt, een slachthuis is geen paardenhandelaar Knipoog

countryfee
Berichten: 56
Geregistreerd: 25-05-02
Woonplaats: rustenburg vlak bij ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 22:03

Boogiegirl schreef:
denk niet dat de eigenaar zoveel geld uitgeeft voor een weidemaatje Knipoog
er is nog meer dan alleen maar aanschaf, waarom niet gewoon een leuke shet? kost lang niet zoveel geld en heb je ook niet zoveel kans dat hij het maar een paar weken haalt, een slachthuis is geen paardenhandelaar Knipoog

vind ik ook maar ze vroeg alleen adresssen en geen tips of wel??

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 22:16

het zou sneu zijn voor haar en haar paardje als het verkeerd zou gaan.
natuurlijk zijn er bij het slachthuis ook paarden die gezond zijn, maar dat is maar een kleine kans.
iig veel succes net een weidemaatje zoeken zodat je paardje niet meer eenzaam is Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 22:19

Is het anders een idee om eens aan een ex-draver te denken? Gaan vaak voor heel weinig geld weg, en je kunt er nog een harstikke leuk recreatiepaardje aan hebben.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 22:22

Ik zelf zou nooit een paard van de slacht halen.
Er zullen ook best wel gezonde bij zitten maar meestal is dat niet het geval.
een leuke gezonde shet is misschien beter...en ze zijn niet zo duur.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 22:37

Heey Natascha, het was me al eerder opgevallen dat je humor hebt, maar nu maak je wel een hele grote grap hoor! *LOL* *LOL*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 23:30

Voor de prijs die je moet betalen voor een slachtpaard (waar meestal wat aan mankeert) heb je een gezonde shet...die nog minder kost in onderhoud dan een slachtpaard.

Dus ik zou het wel weten....

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 23:37

Denkje eens in.

Stel je hebt een eigen paard en die moet weg, na een moeilijke overweging besluit je hem naar de slacht te doen omdat er dan een kortere lijdensweg is (ofzo) het kost je heel veel moeite maar je brengt hem weg. Dan komt er iemand die een gezelschapspaardje zoekt en koopt jou lieve paardje die eigenlijk niet meer verder, bijvoorbeeld een rugprobleem wat op het eerste gezicht niet te zien is (heb er geen verstand van dus sorrie als dat niet kan). Neemt hem mee en gaat rijden, paardje heeft er wel last van maar je merkt er weinig van.

Vervolgens kom jij als oude eigenaar, hem een jaartje of 2 later tegen, dan voel je je niet fijn, net alles verwerkt en hij blijkt gewoon nog rond te wandelen.

Dit is een vriendin van mij gebeurd en die voelde zich behoorlijk rot, haar paardje kon echt niet meer en wilde ook niet meer, en dan vind je hem zo terug.

Ik zou lekker voor een shetje gaan kijken (weet er een aantal te koop in Hoogkarspel voor weinig geld), daar kun je ook een heel leuk paardje aan hebben en bijvoorbeeld inspannen of inrijden.

Of wat Sonja zegt, een ex-draver, al heb ik dara geen ervaing mee.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 23:49

Polly schreef:
Denkje eens in.

Stel je hebt een eigen paard en die moet weg, na een moeilijke overweging besluit je hem naar de slacht te doen omdat er dan een kortere lijdensweg is (ofzo) het kost je heel veel moeite maar je brengt hem weg. Dan komt er iemand die een gezelschapspaardje zoekt en koopt jou lieve paardje die eigenlijk niet meer verder, bijvoorbeeld een rugprobleem wat op het eerste gezicht niet te zien is (heb er geen verstand van dus sorrie als dat niet kan). Neemt hem mee en gaat rijden, paardje heeft er wel last van maar je merkt er weinig van.

Vervolgens kom jij als oude eigenaar, hem een jaartje of 2 later tegen, dan voel je je niet fijn, net alles verwerkt en hij blijkt gewoon nog rond te wandelen.

Dit is een vriendin van mij gebeurd en die voelde zich behoorlijk rot, haar paardje kon echt niet meer en wilde ook niet meer, en dan vind je hem zo terug.

Ik zou lekker voor een shetje gaan kijken (weet er een aantal te koop in Hoogkarspel voor weinig geld), daar kun je ook een heel leuk paardje aan hebben en bijvoorbeeld inspannen of inrijden.

Of wat Sonja zegt, een ex-draver, al heb ik dara geen ervaing mee.


Als je weinig merkt van een rugblessure als je erop rijdt vraag ik me af waarom dat paard bij de slager is beland. Sorry hoor, maar de slager is het allerlaatst station dat een paard moet doorstaan, en dan moet er meer zijn dan een beetje rugpijn.


Het feit dat het paard van je vriendin na twee jaar nog steeds rondliep terwijl zij dacht dat het paard niet meer leefde had vermeden kunnen worden als de eigenaar ervoor had gezorgd dat zij, of als ze het zelf niet had gekund iemand anders, erbij was geweest dat hij werd gedood.

Als je er niet zelf bij bent kunnen ze van alles met je paard uitspoken, doorverkopen etc. inclusief aansluitend transport naar Italie of Frankrijk.
En dat is iets dat je geen enkel paard wenst...

Neem je verantwoording en blijf erbij als je paard gedood moet worden. Of als je het niet zelf kunt, vraag iemand die je vertrouwd en die de laatste gang met het dier samen maakt...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 00:01

ik zou absoluut ZELF meegaan, mijn paard betekend zoveel voor me dat ik dat niet haar alleen laat doen.

Dat van de rug was een voorbeeld (staat duidelijk bij dat ik daar verder geen verstand van heb dacht ik zo) ik weet niet waarom haar paard naar de slacht is gegaan, ik heb het verhaal van haar gehoord toen ik bij een kennis op het land was, vriendin is misschien het verkeerde woord.

Sorry als het verwarrend is.
Samengevat:
Mijn vriendin haar paard is bij de slacht doorverkocht..

Het voorbeeld wat ik wilde geven was een rugklacht, had ook iets anders kunnen zijn.

Nogmaals sorrie voor de verwarring.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 00:01

Mijn vorige paardje heb ik door de slager uit zijn lijden laten verlossen, ik ben er zelf bij geweest maar tot de deur, verder kon ik niet opbrengen en ben daar ook ingestort, ik heb niet het idee dat ik mijn verantwoording niet heb gedragen, maar dit terzijde. Ik zou het verschrikkelijk vinden om hem nu weer tegen te komen, hij had O.C.D. en niet zo zuinig ook, in beide voorbenen zaten gaten in de gewrichten.
De slager vond het een prachtpaard en dat was hij ook, hij zou zo weer doorverkocht kunnen worden want na een paar weken rust liep hij altijd wel weer.
Op het laatst wilde hij niet eens meer op het land en dat is het voor mij duidelijk, dan wil het paard zelf ook niet meer.
Dit paard was een echt bikkel, hij kon lange tijd overal doorheen lopen zonder ook maar een kik te geven of te kreupelen, een leek zou niets aan hem kunnen ontdekken.
Kan je je misschien een klein beetje indenken hoe ik me zou voelen als ik hem vandaag ineens tegenkom? Ik zou kapot gaan!
B.t.w. klein detail, mijn vorige paardje was juist een ex draver..... Huilen

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 10:57

Ik hoop van harte dat je geen adres vindt. De meeste paarden gaan niet voor niets naar de slacht en verdienen het om dood te gaan. Wat ze niet verdienen is iemand die nog vrolijk rondjes op ze gaat rijden.

Als je een goedkoop paard wilt kan je inderdaad naar de paardenmarkt maar pas daar wel goed op. Vaak zijn die paarden ook niet zomaar op de markt terecht gekomen. Veel handelaren verkopen de goede paarden aan huis, de niet gezonde paarden gaan naar de markt.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

slachtpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 15:15

Je kan Akkerman bellen die brengt ook welleens paarden naar de slacht voor anderen mensen. Het slachthuis zit geloof ik in Schagen. Akkerman zit in Sint Pancras en is een paardenhandelaar.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: slachtpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 15:54

natachagirl"]
[quote="spokey schreef:
waaom brengt ie ze weg voor ander?
heeft hij denk je ook appaloosa`s of sheties?
gewoon makke paarden


Hij heeft 1 keer een paard voor een meisje die ik ken naar de slacht gebracht omdat zij zelf geen trailer had.

Volgens mij staat hij gewoon in het telefoonboek of goudengids. Wat hij voor paarden heeft staan weet ik niet dan moet je er maar langs gaan.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 16:13

Sorry, maar bij tijd en geldgebrek zou ik eerder mijn paard verkopen dan slachten Verward