foto's van Toon

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-01 13:01

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tadaa!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-01 13:06

Heike heel erg bedankt voor het plaatsen van de foto's van Toon! Ben zelf zo'n dombo wat dit soort dingen betreft...

Heb je zelf al weer wat nieuwe foto's van Barley? Ik vind haar zo schattig! In mijn jeugd (heel lang geleden... Pfff!) heb ik voor een tweejarige vosmerrie gezorgd, waarschijnlijk welsh-arabier die erg op Barley lijkt, dus je begrijpt: mijn aandacht was getrokken! Julius vond ik trouwens ook een plaatje!

Nogmaals bedankt en groetjes Mieke

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-01 13:06

gaaf paard!
marree.., wie is Toon ( in de breedste zin van t woord haha)?

madelein

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-01 13:19

Toon is dus mijn paard (zie mijn bericht Voorstellen). Een dit jaar 10 jaar wordende ruin van ca. 1,65m, ex-manegepaard, mengsel van waarschijnlijk (????) Groninger, Gelders en Holsteins bloed, maar dat weet ik niet zeker want papieren ontbreken. Hij is erg fors, alhoewel je dat op foto's nooit zo goed kunt zien, maar geloof me: hij is enorm!

Hij heeft werkelijk een superlief karakter, alhoewel hij vrij eigenwijs is en absoluut geen geduld heeft. Buitenrijden is zijn lust en zijn leven, dus als ik op het erf probeer op te stijgen krijg ik dat bijna niet voor elkaar want meneer kan eigenlijk niet op mij wachten!

We noemen hem ook wel SuperToon, want hij is gewoon Super!

Groetjes Mieke

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-01 13:27

Ah, zo!
Jij boffen ( ik ook hoor, wil alleen soms meer dan ik kan op het moment..)!
Ik houd ook wel van een beetje maat en een massaal paard!
Hij lijkt best op het dress. paard wat ik een paar jaar gereden heb. dat was een BWP-er ( v Gentleman voor de BWp-fan onder ons), met een stokmaat van 1.73 en ook best stevig. Ook qua omschrijvind is het net Emir; die was ook gek op buitenrijden door de bossen, het strand, water, etc. Zijn eigenares wilde liever voltes en zijgangen rijden 'tot ze er bij neer viel', maar voor t paard hoefde dat absoluut niet hoor!

Hoe lang heb supertoon Lachen al en wat doe je er allemaal mee?
Afgezien van het feit dat ik niet echt vos-achtig ben, wel mijn type paard!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-01 14:22

Hoi Madelein, ik heb Toon sinds 1 juli 2000, dus nog maar kort. Ik wil hem van mijn levensdagen niet meer kwijt. Al bieden ze 10 miljoen! Voor het lange verhaal over hoe ik aan hem kom, verwijs ik je door naar mijn bericht "Voorstellen". Het leuke is dat (even in vervolg op het verhaal in "Voorstellen") de mensen van de manege mij zelf gebeld hebben of ik toch misschien niet Toon wilde kopen. Ik had op dat moment Kaminka nog, dus dat overviel me een beetje. Met Kaminka wilden ze eventueel wel gaan fokken, dus konden we ruilen. Jippie!!! Zesenhalf jaar geleden was het liefde op het eerste gezicht en nu heb ik hem dan toch!

Wat ik met hem doe? Tja, hij had driekwart jaar stilgestaan omdat de manege waar hij van was gesloten was vanwege woningbouw en men hem aan de straatstenen niet kwijt kon. Hij staakt namelijk nog wel eens. Is een reden voor, maar ja maak dat die kopers maar eens wijs, die hoeven zo'n paard niet! Ik wel. Afijn, eerst hebben we drie weken aan de hand gewandeld over de weg om zijn pezen weer wat te harden want die waren een beetje gevoelig. Toen erop en weer stappen buiten. Na een maand of twee ben ik voorzichtig wat gaan dressuren en af en toe longeren, rustig opgebouwd en hij doet het fantastisch. Ik moet alleen niet elke dag hetzelfde doen, want dan houdt hij er mee op. Heeft al genoeg rondjes gelopen in zijn leven, vindt hij. Dus in het weekend proberen we buiten te rijden, door de week 2x longeren en 1 of 2 keer rust (beetje afhankelijk van weer en bodemgesteldheid van de bak) en verder dressuren. Springen durf ik nog niet vanwege de hoefkraakbeenverbening, maar misschien dat ik dat binnenkort eens los ga doen. Hoeft hij in ieder geval niet ook nog mijn gewicht op zijn voorvoeten te krijgen! Dat scheelt toch even zeventig kilo... Ahum.

Bij ons op stal lopen de paarden dagelijks buiten, dus hij krijgt beweging genoeg en heeft veel sociaal contact. Het is alleen een beetje modderig: dus MOK! Maar ja, zo is er altijd wat!

Groetjes Mieke

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-01 18:34

geen dank hoor Mieke. Ik plaats de foto's graag voor je. Maar zo moeilijk is het niet maar ze moeten al wel ergens op een site staan. Maar goed

Ik heb nog geen nieuwe foto's van barley. Die heb ik wel maar zitten nog op het rolletje. Maar ik denk niet dat ze echt mooi zijn. e wil namelijk erg dicht bij me staan en das maar wat lastig met foto's maken. Daarbij wil ze de camera opvreten. Komt allemaal wel goed Party!!

Maarre je bent welkom om eens te komen kijken hoor. Ik show haar graag! ben maar wat trots op haar.

Op julius trouwens ook. Nog steeds en dat zal ik altijd wel blijven. het was inderdaad een knapzak. iedereen keek altijd naar hem. Hij was best iets aparts.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-01 18:36

Hey Mieke,
Wat is Toon een leuk paard zeg! Echt leuk die foto's.
Ik hou op zich niet zo van massale paarden,maar Toon is echt gaaf!
Ik hou wel van vosjes,dus daar zit t hem ook wel in Lachen
Maar hij heeft zo'n leuk koppie!
Dikke knuf voor um!
groetjes Linda

Believe in your Dreams, Never let go and then you'll know...

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-01 19:06

Hai!!!

Zo das een leuk beest!! Die kun je niet over het hoofd zien *LOL* Een vosje...mijn lievelingskleur bij paarden!!!:) (Bassie is wel bruin, maar dat vergeef ik hem omdat ie zo lief is Haha!)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-01 19:17

wow wat een scheet. Vindt dat grootte'lope' juist super bij paarden. hoe grover gebouwd hoe beter bij mij. maar hij ziet er leuk uit

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-01 20:12

sjiezzzz wat een knol!!!!! (niet negatief bedoeld) Wat is ie grof joh!!!!! Hij kijkt wel lief, maar owh nee, gadver, niks voor mij!!!! Veel te groot (ligt niet aan je paard, maar aan mij, hihihi)

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-01 21:23

tjee he wat een leukert die Toon.
Tja maar ja ik houd ook nogal van grove paarden.

Mooi hoor!!!!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-01 21:43

jaaahhhhh een Hanno en Expiriment front!!!!!!
wbt front lijkt ie onwijs op 2 groningerhengsten.. de rest is niet goed te zien..
maar een plaatje mijn type paard hij is weer wat zwaarder dan Lot maar dat geeft niet houd wel van die bouw mag je best erg trots op zijn hoor!!!!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-01 22:08

haha ik vind em ook wel cool Cool
ja tof hoor!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-01 22:12

Ik ben dol op dit soort paard!!!
Onze Berber heeft er wel wat van weg. Zij is net zo zwaar denk ik, alleen heeft ze een hangbuik!!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-01 08:54

Hallo allemaal, bedankt voor jullie positieve reacties wat betreft Toon. Hij is inderdaad nogal massaal, maar absoluut niet lomp. Dat komt ook door zijn mooie kleine hoofdje en kleine oortjes. Onder het zadel toont hij nog veel mooier (zag er gister nog mijn instructrice op rijden... Wauw!), als ik ooit nog eens aan actiefoto's kan komen, vraag ik wel of Heike ze nog eens wil plaatsen.

Wat zijn gangen betreft die zijn niet echt KWPN-achtig, wat ronder en minder naar voren als een "normaal" rijpaard. Niet zo mooi als bijv. een Welshcob, maar toch apart. Geen knieactie, dat ook weer niet. Moeilijk te omschrijven!

En zijn karakter is geweldig: zeer betrouwbaar, koel in zijn kop, wel zeer eigenwijs met een eigen mening, geen geduld als er iets leuks aan zit te komen (buitenrit, wandelen, grazen of eten), heel lief gewoon. Hij zal alleen bokken als je heel erg kwaad op hem wordt (heb ik 1 x meegemaakt), maar dan nog bokt hij niet gemeen.

Wat zijn kleur betreft: hij is nu gedeeltelijk geschoren, dus nogal vaal, maar normaal is hij redelijk rood met echt een gouden glans, mooi hoor. Ook niet echt een gewoon vosje.

Mijn ideaal is trouwen een vos (of bruine) met bles en vier witte benen, maar goed Toon heeft er twee! Je moet ergens beginnen, nietwaar?

Kim, als je mailbox wat leger is (krijg nu steeds mijn mail terug), stuur ik je nog wat andere foto's van Toon, heb je een wat completer beeld van hem. De foto's zijn nl. erg verschillend: op de ene is hij heel massaal en op de andere helemaal niet. Hij zit er dus ongeveer tussenin.

Groetjes Mieke

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 18:10

Mijn ideaal is trouwen een vos (of bruine) met bles en vier witte benen, maar goed Toon heeft er twee! Je moet ergens beginnen, nietwaar?

Hi hi Mieke,

Dan vind jij Bolivia wel leuk:
Afbeelding

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-01 09:55

Hoi Manon!

Bolivia is MOOOOIII! Chique paardje hoor, en inderdaad die witte voeten met bles vind ik geweldig!
Denk dat ik die vosvoeten van toon maar ga bleken of zo, beetje waterstofperoxyde (schrijf ik dat goed?), hihi!

Groetjes Mieke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers