bult in zadel? met fotos?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88703
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:49

Ludo"]
[quote="WenS schreef:
Ik heb geen namen genoemd
Ik had het niet over jou Knipoog
[/quote]Over wie heb je het dan. Het merk CY mag zondermeer genoemd worden.

@WenS: ik vind het vreemd dat er zo een duur item als een zadel zonder bon verkocht wordt ??

Ik kan niet anders als Westernworld gelijk geven. Het Nederlandse recht geeft de koper het recht op een deugdelijk artikel. Als dit niet het geval is dan is de verkoper verantwoordelijk, niet de fabrikant.
Zonder bon sta je misschien niet zo sterk, maar daar heb ik juridisch gezien niet zoveel verstand van.
Idd wordt het vaak een langdurig getouwtrek.

@Dealer: op zich is er niets mis met CY, maar er is dus blijkbaar een hoop 'nep' wat over de toonbank gaat of -zoals in dit geval- zonder de juiste papieren.
Dat geldt niet alleen voor CY, maar ook voor andere merken gaat dit op.

Donjaja

Berichten: 190
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:00

@ Sugarmiss: Ludo bedoelt Semmie's antwoord, denk ik?
Groetjes, Donjaja.
Overigens vind ook ik dit iets wat niet zou mogen gebeuren! Slechte service...............te gek voor woorden.

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 22:06

Sugarmiss schreef:
Over wie heb je het dan. Het merk CY mag zondermeer genoemd worden.

@WenS: ik vind het vreemd dat er zo een duur item als een zadel zonder bon verkocht wordt ??
.

Meestal krijg je daar geen bon of je moet er om vragen. Dat doe ik meestal niet want ik heb de bon niet nodig voor BTW ofzo, achteraf had ik wel beter om de bon kunnen vragen

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:33

En je wordt ook nogal eens vreemd aangekeken als je om een bonnetje vraagt. ( ook toen ik eens een zadel ergens ter reparatie bracht en hiervoor een bonnetje vroeg )
Maar jemig, dit is toch wel een flinke tegenvaller. Heb je het zadel nog en hoe bruikbaar is het nog?

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 00:02

weten ze nog wel dat je het zadel daar gekocht hebt wens?
en hoelang geleden?
volgens mij heb je recht op garantie,net als bij andere artikelen geld hier de garantie dat als een product een levensduur heeft van x jaar,je binnen die periode recht hebt op vernieuwing/reparatie van het artikel.
al dan niet met bijbetaling,hangt sterk af van ouderdom van artikel.
je zou haast radar of kassa er op af sturen,storms nog niet,even wachtten

arthurs
Berichten: 1
Geregistreerd: 17-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 02:52

Normaal gesproken zou ik hier niet graag op bokt reageren omdat hier vaak met de bel gerinkeld wordt maar mensen niet meer weten waar de klepel hangt.Wat dus nu ook het geval is .Dit speciefieke barrel race zadel is destijds speciaal voor mevrouw Schieffers besteld en gemaakt met 3 maanden levertijd bij circle Y.Was gearriveerd maar kon wegens omstandigheden nog niet afgenomen worden,na ongeveer een jaar is het zadel dan alsnog MET GARANTIEBEWIJS Geleverd en doormiddel van inruil van een tweedehands zadel.Maar aangezien mevr.schieffers nooit persoonlijk met deze klacht bij ons in de zaak is geweest en wij het dus nooit persoonlijk hebben kunnen beoordelen ,(en ze het nodig achte om rechtstreeks naar circle y te bellen ,waarna circle y de klant dus weer terug verwijst naar de dealer .) en het nu dus op deze manier op wil lossen terwijl ze met dit probleem nog nooit bij ons persoonlijk in de zaak is geweest.Dus wat is het doel van de discussie ,Wil mevr schieffers en misschien ook sugarmiss een discussie aanzwenken op het internet ,of krijgen we uiteindelijk na al dit gejipjap mevr.shieffers en het probleem ook nog een keer te zien .Met vriendelijke groet Arthur V Osch

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 03:08

hoho arthur,er is door ts wens hiet niet gerept over Uw service,heeft in het geheel geen namen genoemd zelfs,dus er van uitgaande dat ieder ter goeder trouw is,is hier over gediscuseerd,een ander heeft de naam arthur gebezigd,en niet sm of wens,en ik hou er dan rekening mee dat die info niet klopt.sorry voor jou dat het zo gelopen is,als dat ook het enigste in deze is.

rinus

Vaquera
Berichten: 1
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:22

Ik geloof dat ik Arthur hier toch even moet bijvallen. Ik ben namelijk degene die, zonder enig verstand van westernmateriaal hebbende, door WenS met haar zadel op pad is gestuurd, aangezien ik toch naar Vorstenbosch moest. Zoals het mijn taak beaamde, heb ik het zadel laten zien, maar verder heb ik me er niet mee bemoeid. Mijn punt nu is: als je nu zo'n ernstige problemen hebt met een zadel dat je veel geld heeft gekost, waarom ga je dan niet direct dan de persoon die het je verkocht, maar kies je ervoor om in eerste instantie iemand anders er op af te sturen, en vervolgens, als dat dan geen effect heeft, het onderwerp op Bokt aan te snijden om de verkoper in een kwaad daglicht te stellen en hem dus eigenlijk verplicht om en public te reageren terwijl hij niet eens de kans heeft gekregen om het met de koper persoonlijk te bespreken? Westernwold kan dan wel zeggen dat WenS Arthur's naam niet genoemd heeft, maar ik geloof dat voor iedereen hier op Bokt wel duidelijk is over welke persoon we het hebben als de plaatsnaam Vorstenbosch op de proppen komt.

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 10:23

Ik heb hieronder een mailtje van de circle Y toegevoegd. De man die deze email schrijft is Robert Pavlecek en gaat over de internationale orders en klachten. Lees maar eens wat hij schrijft (hij schrijft niets over teruggaan naar de dealer; en als ie een dealer noemt is dit geen Arthurs Westernstore) Ik zal ook eens die andere mail opzoeken waar hij erachter is gekomen dat het zadel zonder garantie is verkocht. Ieder zadel heeft z'n eigen nummer en zo kunnen ze 'm tracken.
Dat ik niet persoonlijk naar de store ben gekomen moet niet uitmaken. Ik heb het zadel aan een lesklant meegegeven die toch naar de store ging voor inkopen te doen. Ik heb van te voren gebeld en doorgegeven dat het zadel zou komen. Je hebt er na gekeken en laten weten dat het niet onder de garantie valt. Op mijn voicemail berichtje en email berichten die ik daarna nog heb achtergelaten heb ik geen bericht ontvangen dus is het logissch dat ik dan direct naar de Circle Y ga. Als ik nu weer terug kom met het zadel krijg ik dan wel het volledige bedrag terug ? Waardebon of inruilen heb ik geen interesse in. In ieder geval bedankt voor je reaktie.
----------
Van: "Robert Pavlicek" <rpavlicek@circley.com>
Datum: Tue, 31 Aug 2004 10:35:46 -0500
Aan: "wendy schrievers" <info@indiandog.nl>
Onderwerp: 1173 saddle
Terugverzonden van: info@indiandog.nl
Terugverzonden aan: w.schrievers2@chello.nl
Terugverzonden op: Tue, 31 Aug 2004 17:21:20 +0200

Hello Wendy

Sorry I did not get back to you sooner. Our busy season is just starting.
I checked into this Arthurs Western on the internet. I have never heard of them. Arthurs has never been set up as a dealer with Circly Y as far as I know and I have been her 15 years.
If they purchased the saddle at Circle Y it was done as an out of state cash sale which makes them the original purchaser or they may have bought the saddle from another dealer that is set up as dealer with us. This still makes them as the original purchaser. Circle Y warrants their product to the original purchaser.
If you can not find any body to check or repair your saddle, we will welcome you to send the saddle to Circle Y for us to evaluate the problem. Of course this will be at your expense so you may want to find the most economical way to ship to Yoakum, Tx. Again, I apologize for not getting back to you sooner.

Regards
Robert

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 10:41

Oh ik vergat toe te voegen dat het zadel 2000 euro koste en ik benieuwd ben wat ik er nu (binnen een jaar) voor terug krijg?
reden waarom ik niet wil inruilen of waardebon;
[EA-TK] Tegoedbon

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:04

WenS schreef:
De winkel waar ik hem heb gekocht hier in Vorstenbosch zei dat dit wel vaker voor kwam en dat het niet onder de garantie valt.

M.b.t. die winkel:
Ja, ja, dat is wat ik noem service.....

M.b.t. het zadel:
Voor mij als zadelmaker wederom een bevestiging dat flex-trees een moeilijke groep westernzadels is. Want ik vraag me iedere keer weer af, wat er bij het buigen met die leren opbouw gebeurt. Is dit het resultaat?

Overigens heeft Sugarr gelijk. De winkel heeft naar Nederlands recht zgn productaansprakelijkheid en met op zijn minst het euvel verhelpen.

Succes Louis

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:11

Even terzijde: ik heb ruim 3 jaar geleden een zadel van een bepaald merk gekocht bij bovengenoemde winkel. Later is gebleken dat dit zadel helemaal niet van dit bepaalde merk is, maar dat het er wel errug veel op leek. Ik heb verder geen problemen gehad met dit zadel, maar op deze manier kun je dus ook niks verhalen op de garantie vanuit de producent ...

DubbelFun

Berichten: 88703
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:19

sablou schreef:
M.b.t. het zadel:
Voor mij als zadelmaker wederom een bevestiging dat flex-trees een moeilijke groep westernzadels is. Want ik vraag me iedere keer weer af, wat er bij het buigen met die leren opbouw gebeurt. Is dit het resultaat?

Dit zou idd het resultaat kunnen zijn, maar ik kan me niet indenken dat dit probleem dan niet bij CY bekend is. Het is tenslotte niet het eerste zadel wat van die produktielijn afkomt.

Als het bij de verkoper al onbekend is, dan had die zich op zijn minst in kontakt kunnen stellen met CY. En bij verdere verkopen van dergelijke zadels de klant hierover kunnen informeren, zodat er dan idd evt geen recht meer op garantie is, omdat het hoort bij dit type zadel.

Het is dan aan de klant of die dit 'op de koop toeneemt'.

Als Wens voor A idd de eerste is die met dit probleem terug komt dan valt er voor A niets aan het euvel te verhelpen anders dan geld terug geven en misschien stoppen met de verkoop van dit soort zadels Haha!

DubbelFun

Berichten: 88703
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:42

Mac schreef:
Even terzijde: ik heb ruim 3 jaar geleden een zadel van een bepaald merk gekocht bij bovengenoemde winkel. Later is gebleken dat dit zadel helemaal niet van dit bepaalde merk is, maar dat het er wel errug veel op leek. Ik heb verder geen problemen gehad met dit zadel, maar op deze manier kun je dus ook niks verhalen op de garantie vanuit de producent ...
Als jij het zadel hebt gekocht alszijnde merk X en dit is je door de verkoper als zodanig verkocht, dan kan dit te wijten zijn aan onvoldoende vakkennis of je bent willens en wetens bedot.
Ik wil hier niemand beschuldigen en stel dit in zijn algemeenheid, maar het lijkt mij dat je als respectabele verkoper moet zorgen dat zoiets niet voor kan komen. IMO valt dit onder verkoopethiek.

In beide gevallen heb je waarschijnlijk teveel betaald voor de kwalilteit die je geleverd hebt gekregen. Je mag toch aannemen dat een nep-CY goedkoper is dan een échte CY, ik neem CY even als voorbeeld hier.

Je kunt hier idd de producent niet over aanspreken, maar wel de winkel waar je het vandaan hebt. Overigens krijg je altijd van de verkopende partij de garantie (minimaal 1/2 jaar), dit is bij wet zo geregeld.
Daarom is ook een verkoopbon zo belangrijk. Hierop moet nl het artikel met naam en omschrijving worden ingevuld als bewijs a. dat je betaald hebt en b. als bewijs dat je geleverd hebt gekregen waarvoor je betaald hebt.

Sommige merken geven daarboven bijv. 5 jaar garantie op de boom, soms is deze garantie overdraagbaar (bij verkoop), maar het kan ook op naam gesteld zijn.

Overigens hoeft het 'nep'zadel geen slecht zadel te zijn en als het goed ligt op je paard én je zit er ook nog lekker op ben je misschien eerder geneigd om de rest dan maar zo te accepteren.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:48

Sugarmiss"]
Daarom is ook een verkoopbon zo belangrijk. Hierop moet nl het artikel met naam en omschrijving worden ingevuld als bewijs a. dat je betaald hebt en b. als bewijs dat je geleverd hebt gekregen waarvoor je betaald hebt.
[/quote]Dat zal ik in de toekomst ook zéker doen! Ik heb het toen ter goeden trouw gekocht en het merk op zich deed er niet eens zo veel toe; het zadel moest gewoon op mijn paard passen. Maar het blijft natuurlijk vreemd dat je denkt A te kopen, terwijl je uiteindelijk B koopt! En als je het weer wilt verkopen, is het natuurlijk ook niet handig een B te hebben ipv een A Knipoog

[quote="Sugarmiss schreef:
Overigens hoeft het 'nep'zadel geen slecht zadel te zijn en als het goed ligt op je paard én je zit er ook nog lekker op ben je misschien eerder geneigd om de rest dan maar zo te accepteren.
Idd. Heb er dan ook geen werk van gemaakt; toen ik erachter kwam was dat 1/2 jaar nl. ook heel erg ruimschoots verstreken Haha! . Zadel leek te passen en reed heerlijk, dus daarmee geen problemen. De leverancier heeft er alleen wel voor gezorgd dat ik niet meer graag zaken met hem doe over voor mij dusdanig belangrijke aankopen ...

joepy46
Berichten: 32
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:08

Ik heb er ook gekocht en inderdaad geen bon gekregen. Maakt mij niets uit nu want ben zeer tevreden over de aankopen Is het belangrijk om en bon te vragen: Als je dit leest echt wel!

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:51

Ik begrijp hier iets niet:niemand vraagt om een aankoopbewijs bij het aanschaffen van een zadel?wel als je een koffiezetautomaat koopt van zeg 25 euro?en niet bij een artikel van1500-2000 euro?

verder is het natuurlijk ook zo dat een zadel van een x merk uit amerika,ook ingekocht kan worden bij andere in amerika dan de fabrikant,amerkanen maken zich niet zo druk over dealerschappen,als er maar verkocht wordt,voorbeeld? de zgn.kingzadels kan je direct bij de fabrikant kopen,maar vaak zijn ze goedkoper bij een winkelier in de states,en dan zit je met eerste eigenaar regels van de amerikanen wat betreft de garantie,ik wil hier niemand voortrekken en ook niemand beschermen in deze zaak,maar er zal wel naar twee kanten gekeken moeten worden ,eer dat er conclusies getrokken worden.

rinus

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:56

Ik heb er ook gekocht en gewoon een bon gekregen. Tijdens de sale (enorm druk nog wel). Ik had overigens ook om een bon gevraagd als ik hem niet had gekregen. Heb een onbekend Duits merk zadel (circle L) gekocht (had niet zoveel keus met een KWPN-er ook), maar dat zadel bevalt eigenlijk prima. Ligt nog steeds goed en niet kapot te krijgen.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:56

westernworld schreef:
Ik begrijp hier iets niet:niemand vraagt om een aankoopbewijs bij het aanschaffen van een zadel?

Erger nog: ik weet niet eens meer of ik wel een bon heb gehad. Indien wel, dan ben ik hem kwijt Bloos! ! Maar ik weet wel zeker wat hij heeft gezegd want ik heb er zelfs nog een keer over teruggebeld.

Maar goed: al doende leert men en door schade en schande wordt men wijs!!

Zadel op zich was ook niks mis mee; was alleen niet van het merk dat het had moeten zijn!

DubbelFun

Berichten: 88703
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:09

westernworld schreef:
de zgn.kingzadels kan je direct bij de fabrikant kopen,maar vaak zijn ze goedkoper bij een winkelier in de states,en dan zit je met eerste eigenaar regels van de amerikanen wat betreft de garantie,
Begrijp ik goed dat je merk X bij een winkelier goedkoper kunt krijgen als direkt uit de fabriek ??
Waar bestaan die winkeliers dan van ??

Overigens is het Amerikaanse recht hier in NL niet van kracht en alles wat hier over de toonbank gaat valt onder de 1/2-jaar garantie regeling.
Dus de 'first-owner-warranty' is niet van toepassing.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:13

is heel simpel te verklaren sm,en jij als internetbulldog,moet het in ieder geval opgevallen zijn,fabrikanten uit amerika verkopen heel vaak de items,naar het buitenland voorde verkoopprijs van detaillisten,nooit opgevallen????goh had ik niet van jouw verwacht! en die regeling in amerika is wel van belang voor verkopers in nederland,verder geen uitleg nodig dacht ik.

rinus

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:58

WenS schreef:
...... Our busy season is just starting.
I checked into this Arthurs Western on the internet. I have never heard of them. Arthurs has never been set up as a dealer with Circly Y as far as I know and I have been her 15 years.....
Robert
Begrijp ik dit nu goed? Grijze import? Dealer / geen dealer ?

Los van het feit dat ik de waarheid wel in het midden zal liggen, hoop ik dat ik nooit in een dergelijke situatie kom. Want laten we eerlijk zijn, echt reclame is dit niet.

MVG Louis

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:37

sablou schreef:
Begrijp ik dit nu goed? Grijze import? Dealer / geen dealer ?

Los van het feit dat ik de waarheid wel in het midden zal liggen, hoop ik dat ik nooit in een dergelijke situatie kom. Want laten we eerlijk zijn, echt reclame is dit niet.

MVG Louis
Nee, en reclame mag hier ook niet Clown
Dus ook geen negatieve lijkt me Verward

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 22:23

Ik heb dit topic niet gestart om positieve of negatieve reclame te maken, maar om te vragen of iemand anders ook dezelfde soort klachten heeft gehad met een zadel en waardoor dat kwam en wat ze toen hebben gedaan, zie mijn eerste posting in dit topic. Anders had ik de titel van het topic ook wel anders beschreven. Wel heb ik in een latere posting de plaatsnaam genoemd van de winkel waar ik het zadel heb gekocht, dat mensen weten welke winkel daar zit kan ik niet helpen. (Ik kan bijv ook schrijven ; 'ik was vanmorgen in heteren en heb daar een heel mooi hoofdstel gekocht' dan hoor je er niemand over maar als het negatief is dan mag je geen plaatsnaam noemen Verward ) Ik heb niet de naam van de winkel genoemd totdat zij zelf gereageerd haddeen en nu mee discusseren dus is het niet echt reclame maar meer een disscussie vind ik Lachen Ik denk dat het voor andere mensen ook wel handig is om dit te lezen Dat ze niet dezelfde fout maken als ik bij aankoop van een zadel.
Maar als de moderaters het wel (slechte) reclame vinden zullen ze het topic toch wel sluiten. Mij maakt het niet uit; Ik ben inmiddels een stuk wijzer geworden ;ik zal oa vanaf nu overal een bon bij vragen Haha! vooral bij een zadel Blond en beseffen dat het niet altijd veiliger of beter is om een zadel in Nederland te kopen (een tijdje terug heb ik een zadel gekocht op ebay, vond ik een beetje eng Lachen was helemaal niet duur maar een super zadel) Haha! Oops nou maak ik weer reclame voor Ebay Lachen

Frayba
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Papenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 00:02

Anya schreef:
Heb een onbekend Duits merk zadel (circle L) gekocht
Een fantastisch zadel, Anya: Circle-L is van Volker Laves uit Wenden, en is een custom-made Circle-Y. Prima kwaliteit en wereldberoemd in heel Duitsland OK dan!

Groeten,

Chris.