Mika naar haar "lover" gebracht...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Mika naar haar "lover" gebracht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-02 15:35

Vandaag was het zover, Mika zou naar de hengstenhouder gaan om weer te worden gedekt..... Eigenlijk vond ik het doodeng, Mika is al niet de gemakkelijkste op de trailer en nu moest die kleine Mylano erbij in.....
Met het laden loopt Mika zo de trailer in, maar als je eenmaal rijdt doet ze niks anders dan schrapen, draaien, gewoon superonrustig, dus had ik besloten om haar niet vast te zetten. Uit ervaring weet ik dat ze dan veel rustiger is dan wanneer ze vast staat in de trailer en ik moet zeggen dat het allemaal perfect is gegaan.
Ze was echt superbraaf en het is allemaal prima gegaan, Mylano was ook lekker rustig, je kon wel aan hem merken dat hij het allemaal eng vond, maar hij heeft zich echt perfect gedragen! Lovers Lovers

De hengstenhouder was wel behoorlijk weg van Mika, ondanks dat ze pintaloosa is! Hij vond het een heel mooi type, echt heel luxe, en we hebben bij Mylano de eerste vlekken ook al ontdekt op de kont, dus hij wordt net als zn moeder een echte pintaloosa! Lovers Lovers Ben er heel blij mee, zeker ook dat de hengstenhouder Mika zo'n mooie merrie vond, hij dacht dat het een hele goede combinatie zou zijn met Effort!

Ik moet ze nu wel minstens 3 weken missen, maar ze staan hartstikke goed, over een paar dagen gaan ze lekker de wei op, ze krijgen een aparte wei zodat merries niet kunnen vechten onderling, en nu maar hopen dat ze snel hengstig wordt!

We hebben Mika nog gemeten, ze is nu precies 97 cm....Eigenlijk viel het me nog mee want ik was bang dat ze over de 100 cm zou gaan, maar ze is dus 97....Hopelijk komen er niet meer te veel cm's bij, maar ze kan nog heel goed meekomen bij het nmprs dus daar maak ik me eigenlijk ook niet druk om eerlijk gezegd, qua type is ze heel mooi en met de juiste keuze qua hengstjes kun je best klein fokken met een merrie van rond de 100 cm.

Ben benieuwd hoe het allemaal verder gaat, de hengstenhouder zou bellen zo gauw ze gedekt zou zijn en dan blijft ze tot ze gescant wordt na 18 dagen en als alles dan goed ik kan ik haar weer ophalen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 17:06

Wat spannend zeg! Gaaf dat hij weg was van jouw meis....
Ik heb vandaag pappapaard *LOL* weer gezien en ik weet ook weer waarom ik heb gedekt met Paddox. Maandag weer scan of Jur drachtig is...ben erg benieuwd! Haha!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-02 18:30

Het is allemaal zo spannend vind ik, misschien ook wel omdat ik het allemaal voor het eerst meemaak, maar toch..........

Straks begint het lange wachten weer, opnieuw 11 maanden.........*zucht* Wie dat ooit bedacht heeft........... Haha! Haha! Haha!

Succes maandag!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 21:04

Nog 11 maanden wachten nu Haha!
Krijgen we nog een foto van de hengst (en het hengstje Tong uitsteken) te zien?? Of heeft die al op bokt gestaan en heb ik hem gemist??

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-02 21:24

Hij heeft al op bokt gestaan, maar voor de liefhebbers :

NFC Egyptian King Special Effort

Afbeelding

Afbeelding

Endoria ligt plat, maar ik hoop dat de foto's het weer doen als endoria het ook weer doet..... Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 21:26

Ooohh wat spannend! Weer een veulie!
Spannend allemaal die dekkingen he? Ik vond het ook zo spannend, maar na de afgelopen maanden is het routine geworden. Ben al zo vaak met Berber heen geweest Gaaaap

Leuk ook dat Mylano ook stipjes krijgt!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 22:20

Dank je Mika! We kunnen nu wel weer vast een praatgroep opzetten voor het lange wachten tot volgend jaar hehe.
Mooie hengst, echt super, maar dat had ik al eens gezegd hehe.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 22:26

Fijn joh dat het allemaal zo goed is gegaan!!!! ben ik echt blij om!!
heb nog wel aan jullie gedacht hoor Haha! Spannend hoor allemaal!!
Hengstje blijft leuk om te zien Kwijl Nog nieuwe foto's van mylano gemaakt? Ook leuk die man helemaal weg was van mika! Maar ja,wie is dat niet? Knipoog Lovers

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 22:31

ohja!! die ken ik al Haha!
Sorry, kan niet alle paardjes onthouden Haha!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 22:44

Ow wat spannend!!! Vind je het niet 'eng' om die twee zo lang te moeten missen?

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-02 10:52

Ik vind het om eerlijk te zijn sowieso altijd "eng" om mijn dieren aan iemand anders z'n verzorging toe te vertrouwen.....Dat is echt een hele stomme tic van me, maar ik heb er echt moeite mee....

Vandaag ga ik naar Belgie en komt mijn vader naar mijn huis om de rest van de beesten te verzorgen, maar ik maak dan nog helemaal een lijst voor ze om zeker te weten dat ze niks vergeten...Beetje krom want mijn vader weet best wat ze moeten eten en wat er allemaal moet gebeuren... Haha!

En ach, die henstenhouder heeft zelf zo'n 50 pony's die er allemaal goed uitzien dus eigenlijk heb ik helemaal geen reden om me ergens druk over te maken, maar toch............ Knipoog