Mag ik huilen? Of staat dat stom?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Mag ik huilen? Of staat dat stom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-02 18:04

Ik heb t eigenlijk nooit op bokt gezet. Was ik wel van plan een paar dagen terug maarja toen was het al niet meer nodig...
Sinds een week of 3 staat er een hele leuke pony bij ons op stal, van de staleigenaar. Ik had m al in de stal zien staan en vond t wel een leuk beestje. Candy, een bruine, 7-jarige NRPS merrie. Toen ik een keer de bak in kwam om even lekker wat rondjes te lopen met Camilla, was er iemand van een pony afgevallen. Dus ik de bak in.. Was ze met Candy achterover geklapt, en zij was tussen de bakrand en Candy in gevallen.. Ze was doodsbang voor Can geworden omdat ze gewoon heel gemeen was gevallen. En al snel had Candy geen positieve naam meer op stal (natuurlijk.. Frusty ) Toen kwam ik op stal en vroeg ik of ik er niet eens een keertje op mocht rijden. Nou, dat mocht wel. En t was echt een heerlijk beestje! Ze liep echt heeeerlijk! Candy werd vanaf toen mijn bijrijdpony.
Ik heb haar maar 2 weken verzorgt en gereden, maar heb al zoveel met haar bereikt. Met poetsen voor het rijden was ze best wel onrustig, na het rijden niet meer, maar nu ook voor het rijden staat ze gewoon stil. Achtervoetjes op tillen ging ze heel erg hangen, tilt ze nu ook gewoon normaal op. Ze was nog nooit in een binnenbak geweest *vandaar was ze achterover geklapt, ze schrok van de spiegel* en nu kan ik gewoon in de binnenbak rijden. De eerste keer dat ik met haar sprong was over een cavaletti, en echt debiel! de voorbenen echt super hoog de lucht in.. Vandaag heb ik nog 1 meter met haar gesprongen, Super! Ik kon alles met haar, buitenrijden, springen, écht alles.. Als ik op stal kwam en ze stond in haar stal altijd een zacht hinnikje. Terwijl ik er laatst een ander meisje op heb gelaten en Can vertikte het om normaal te lopen.. Maar helaas, Candy gaat maandag avond weg. Verdrietig Ze gaat de springsport in, daar hoort ze echt thuis! Er komt een nieuwe pony voor haar terug.. Dus ze word geruild. Aan de ene kant denk ik, ik moet niet zeuren, ik heb haar maar 2 weken gedaan en ik krijg een nieuwe om te rijden.. Maar ik heb al echt een band met haar opgebouwd en al best veel bereikt in zon korte periode.. Maar mag ik huilen? Of staat dat stom? Mag ik haar missen? Of gewoon vergeten en met de nieuwe pony verder gaan..?
Ik weet gewoon niet wat ik er mee aan moet.. Maar missen zal ik haar zeker doen. Ze is een super pony! Lovers
Hier wat foto's van Candy, de super NRPS merrie van Dutchboy. Lovers
Ze zijn niet zo duidelijk maar je kan toch wel een beetje zien wat voor super pony ze is!1 Kwijl Lovers

Afbeelding
(Ik ben dus wel de achterste met beige dekje en truitje voor de duidelijkheid Haha! )

Afbeelding
Haar koppie Lovers ... Let niet op mij ik zit echt debiel.. Schijnheilig

Afbeelding

Afbeelding

Meissie, ik zal je missen! Lovers Verdrietig


Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 18:14

tuurlijk mag je huilen! wat jij bereikt heb in zo'n korte tijd is harstikke veel en je zal dus ook wel een leuke band met haar hebben. En ik vind dat de tijd niet uitmaakt. Maar het meer gaat om hoe je met elkaar omging tja dat kan ik niet zo goed zeggen maar hopelijk begrijp je het.

sterkte ermee!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 18:16

ik vind ook dat je mag huilen, ik denk dat je een erg sterke band met haar had, zo te lezen.. en dat je haar dan gaat missen is echt niet raar!
Sterkte ermee!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 18:19

Tuurlijk mag je huilen, tuurlijk mag je haar missen, dat is toch helemaal niet raar? Het is juist menselijk, betekent dat je emoties hebt...Zo te lezen heb jij in een korte tijd een vertrouwelijke band met haar opgebouwd. Dat je een nieuwe pony te rijden krijgt is misschien wel leuk, maar toch anders dan Candy.

Ik wens je iig nog heel veel sterkte!

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 18:23

alle candy's zijn lief Haha! Lovers

Jammer dat ze weggaat. Ik hoop dat die andere pony ook leuk is Party!!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 18:25

Aaah, wat ontzettend jammer. Wat een ontzettend mooi diertje! Sterkte!

Lovers

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 18:27

tuurlijk mag dat!!(lekker origineel)dat is juist logisch.

ik weet nog dat een meisje d'r verzorgpony wegging. ze heeft geen traan gelaten om hem en begon meteen maar over welke pony ze nu zou gaan verzorgen. dat vind ik dus niet normaal!!!

als je een band hebt opgebouwd met die pony is het logisch als je moet huilen, dat zal ook niemand je kwalijk nemen(lijkt mij)en als ze dat wel doen is dat mooi hun probleem!

dus, veel sterkte!!!

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 18:32

Natuurlijk mag je huilen. Op de foto's is wel duidelijk te zien dat je zo'n sterke band met Candy had. En dat Candy bij jou gewoon lekker reed.
Je zult haar wel missen, maar je zult ook weer verder moeten.
Iig sterkte.

Geen onderschrift.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 18:35

Dat heb ik ook gehad hoor, met een arabiertje, waar ik na 3 weken een heel goeie band mee had, en die heb ik dus anderhalf jaar gezocht op het Internet ed. En gelukkig, dankzij iemand anders hier van Bokt heb ik hem nu eindelijk weer gevonden! Dus je kan zeker na twee weken een band opbouwen, en als je een band met een dier hebt, is het ook niet raar als je gaat huilen als hij weg gaat. Dat is alleen maar logisch.

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

MMBabe

Berichten: 132
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 19:05

Als het je oplucht om eens lekker te huilen, waarom niet?? Ik kan het me voorstellen als je ervan baalt dat Candy weer weggaat hoor. Het is nooit leuk om afscheid te nemen en al helemaal niet als het goed klikte. Je kunt ook idd aan de foto's wel zien dat het klikte...leuke combi! *LOL*
Je hebt iig even lekker kunnen genieten van d'r, toch? Lachen
Sterkte!

Power is not posession...
Power is love!
I'm in Luv!! Haha!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 19:31

D'r koppie lijkt een beetje op Camilla,niet dan?
Als je nou eens naar Camil kijkt, zul je vast aan Candy denken,en dat ze het goed heeft!
En tuurlijk mag je huilen,je mag ALTIJD huilen!
Sterkte!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-02 19:34

Hmm, nee ze lijkt niet op Camil vind ik.
Ik heb wel vaker ponys gereden die een paar weken later verkocht waren.. Maar dan had ik altijd zoiets van 'ach ze krijgen t goed' en dan dacht ik er niet echt meer aan.. Maar met Can heb ik gewoon een veel ander gevoel. Lovers


Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 19:39

Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je bij Candy een ander gevoel hebt. Jij was de enige die goed op haar kon rijden. Al begrijp ik natuurlijk wel dat ze schrok van die spiegel. Tja, als ze dat niet gewend is.
Ik hoop echter dat ze het goed krijgt en dat er iemand op haar gaat rijden bij wie het ook "klikt".

Geen onderschrift.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 19:42

helaas krijg ik kruisjes maar volgens mij doe endoria het niet meer...
Tuurlijk mag je huilen!Ik ben ooit eens straal verliefd geworden op een pony heb ik maar 3 dagen gereden toen ging hij alweer weg wat het ik staan janken zeg....

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 21:32

Ik vind dat je daarom best mag huilen.
Hopelijk kun je met die andere pony ook zo'n goede band opbouwen.
Veel sterkte...

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 21:40

TUURLIJK mag je huilen meissie. Als die pony jou zo ligt en je er zo van baalt dat ze weggaat, waarom niet? Goed foto's maken van haar voor later!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 22:05

ik maak nu precies hetzelfde mee Nath, ik help nu 3 weken bij Zolly, ik rij hem en doe van alles met hem.. maar omdat hij niet geschikt is voor zijn eigen baasje gaat hij weg, dat is toch best moeilijk voor mij want eigenlijk heb ik in deze tijd al best wel een band met hem! Ik vind dat je daar best om mag huilen...

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 22:10

mooi beesie nath!

tuurlijk mag je daarom huilen, het is toch heel wat dat je in een korte tijd al zoveel hebt bereikt met haar! mag je ook best trots op zijn hoor

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 07:15

Natuurlijk mag je huilen, waarom niet? Het zal je misschien een klein beetje opluchten, en als je je emoties niet toont, kunnen andere mensen je ook niet troosten.... Bij deze alvast een dikke knuffel van mij.

Ik denk dat het ook heel normaal is dat je haar zult missen, ook al heb je haar maar twee weekjes gedaan. Het klikte immers tussen jullie, en dan heb je vaak niet veel tijd nodig om heel dikke maatjes te worden.

Maar zoals je zelf al zegt, is de springsport echt iets voor haar, dus grote kans dat ze nu gelukkiger gaat worden dan ze nu is. Probeer daar maar een beetje aan te denken, als troost voor jezelf.
Geef de nieuwe eigenaar maar een felicitatiekaartje mee, met een tekstje dat je zelf schrijft. Zet er maar gerust in dat ze de beste pony ter wereld gekocht hebben, en dat ze heel lief voor haar moeten zijn. En natuurlijk je adres en telefoonnummer erbij. Misschien nodigen ze je wel een keertje uit om bij haar te komen kijken, of willen ze je over een tijdje een keertje een foto van haar sturen.

Sterkte meis.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-02 07:40

Heel erg bedankt allemaal voor jullie lieve reacties. Lovers Morgen avond is het zover en ik ga proberen er bij te zijn.. Maar ik weet helaas niet hoelaat ze komen en er is ook nog een mogelijkheid dat ze dinsdag avond pas komen.
Vandaag ga ik haar iig heel veel knuffelen en nog een keertje lekker springen met der..
Heel erg bedankt voor de lieve reacties! Lovers Verdrietig

pmarena

Berichten: 47934
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 08:47

Wat een leuke pony ,
en wat een leuke combinatie zijn jullie !!

En je staat er helemaal niet raar op , juist heel lief je ziet dat je gek op haar bent en zij staat er ook gelukkig bij te kijken , echt een lief stel !

Tuurlijk is het okee als je moet huilen ,
wat dat betreft : niets moet , alles mag !!

Dat kaartje vind ik wel een goed idee ,
weet je ook naar wie Candy toegaat , en zoeken ze geen verzorgster ofzo ?

Of wil je dat niet ?

In ieder geval veel sterkte en ik hoop voor je dat er een kansje is dat je haar niet helemaal kwijtraakt .....
Zou leuk zijn als jij haar had kunnen kopen jullie zijn echt een mooi stel !

Als ze goed terechtkomt is dat natuurlijk een hele troost , dat scheelt wel... Lovers

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 17:19

schattig beestje zeg Lachen
en goed van je dat je zoveel bereikt hebt met haar Party!!

tuurlijk mag je daarom huilen, is normaal joh.

ik heb ook wat afgehuild op de manege, je hecht je toch steeds weer aan paardjes Scheve mond

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-02 17:38

Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen
Ik kom vandaag op stal en zag dat er een ander paard in haar stal stond.. Ik schrok al maar er stond een merrie met veulen (die vannacht geboren is) in de stal, dus ik denk ze hebben omgeruild.. Dus ik naar de stal van die merrie (waar ze eerst in stond) maar daar stond een ander ponytje in. Dus ik de hele stal afgelopen.. Nergens Candy te vinden. Verdrietig Dus ik voelde t al.. Ze is weg. Verdrietig Kom ik de stal eigenaar tegen en die verteld dat ze weg is.. Hij zei ook 'je mag wel huilen hoor' Knipoog maar vreemd genoeg moest ik niet huilen.. Heb eigenlijk meteen de pony waarmee Can geruild was gepakt en gaan rijden.. Maar helemaal niet zo leuk als met can. Huilen Mijn hoofdstel was te groot t enigste wat goed zat was het bit (is dan ook wel t belangrijkste..) en met een oud springzadeltje moest ik rijden.. Pony net onder t zadel, ging wel goed ofzo.. Maar nooit zo goed als met Candy. Verdrietig Toen ik thuis kwam moest ik toch wel ff huilen en nu ik dit typ weer, en als ik naar de foto's kijk.. Ik heb dus ook geen informatie van de nieuwe eigenaren, heb ook niks kunnen vragen, geen kaartje kunnen geven.. Verdrietig

Candy, meisje, kzal je missen!! Verdrietig

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 18:04

Tuurlijk mag je huilen!
Als je moet, wilt ofzo... moet je dat altijd doen!
Lucht lekker op, en dat is niet dom!

Wel super jammer! Nou... hopen dat het met die nieuwe pony ook beter gaat komen.. en dat Can het goed krijgt!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Hella
Berichten: 75
Geregistreerd: 14-04-02

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 18:10

tuurlijk mag je huilen.
en ik vind het heel jammer dat die weg is.
als de eigenaar geweten had dat het zo goed ging had die hem mischien gehouden.
maar als hij de springwereld in gaat en hij vind dat leuk dan heeft hij toch een beter leven dan op de manege?
sterkte
mzzl
hella

famke, freek, hilda, kalinka, polle(ik zal je nooit vergeten), FIONA, DONNA, max en taran i love you 4-ever


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: othelloster, Vagabondo, Vetra, Vlindy en 36 bezoekers