Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:51

Ik zou ze eerlijk gezegd nu nog niet teveel laten uitzwaren, dat doen ze in principe maar vanaf een jaar, anderhalf jaar. ze groeit nu nog, wat betekent dat gewrichten enzo nog niet volgroeid zijn, als ze nu gaan uitzwaren betekend dit meer massa op gewrichten die het nog niet aankunnen, zou het dus niet doen, gewoon z'n eigen gang laten gaan.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!


easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:56

zitake schreef:
Ik zou ze eerlijk gezegd nu nog niet teveel laten uitzwaren, dat doen ze in principe maar vanaf een jaar, anderhalf jaar. ze groeit nu nog, wat betekent dat gewrichten enzo nog niet volgroeid zijn, als ze nu gaan uitzwaren betekend dit meer massa op gewrichten die het nog niet aankunnen, zou het dus niet doen, gewoon z'n eigen gang laten gaan.


Ik bedoel ook niet ze al als een bodybuilder door het leven moet hoor maar gewoon net even meer body,als je haar vergelijkt met haar nestbroertjes en zusje is zij duidelijk de gene die het meest ranke figuurtje heeft maar ik moet ook eerlijk zijn dat ze echt enorm snel de lucht in gegaan is.
Snap je uitleg ook heel erg goed hoor zo denk ik er zelf ook over.

Edit: Ik heb haar net even opgemeten en ze is nu ongeveer 71 cm. Flink hondje dus al qua hoogte dan.
De laatste keer dat ik haar gewogen (ongeveer een maand geleden) heb woog ze 51,5 kilo dus ook dat is niet schokkend. Het ding is eigenlijk meer dat ik graag zou zien dat ze wat meer reserves zou hebben.

We'll meet again
Dont know where, dont know when
But i do know that we'll meet
Some sunny
day

Schoentje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:33

Easygoing een Molosser begint pas uit te zwaren bij 3 jaar, je hond is nu 10 maanden, wees juist blij dat ie zo rank is, ze kunnen dr alleen maar last mee krijgen, het is nog een pup.

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:16

Dat weet ik en zoals ik al zei hoeft ze ook nog geen wandelende spierbundel te zijn alleen net even meer vlees op de boten zeg maar, gewoon als reserve. Nogmaals ze is echt niet mager hoor, ze ziet er goed uit.

We'll meet again
Dont know where, dont know when
But i do know that we'll meet
Some sunny
day

Schoentje

Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:20

Vlees op de botten is niet standaard bij een Molosser van die leeftijd, dat zou betekenen dat er met verkeerd of teveel voer gewerkt wordt.
Mijn Molosser is nu 2 en begint eindelijk spieren op de billen en borstkas te krijgen, en vind nog dat het niet te snel moet gaan, ze is nog maar 2.

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:22

Afbeelding

Dit een foto uit April dit jaar, zo is ze eigenlijk nog maar dan natuurlijk wat groter :+

We'll meet again
Dont know where, dont know when
But i do know that we'll meet
Some sunny
day

Schoentje

Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:39

Vind dr niets aan de magere kant hoor, zo zien ze dr nu eenmaal uit, vind dr zelfs naar het stevige nijgen, omdat je de ribben niet ziet, maar dat kan ook de foto zijn.
Wat voer je?

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:42

Ik voer Barca, ik geef haar een volle (paarden) voerschep per dag maar dat eet ze lang niet op. Ze laat aardig wat staan aan het einde van de dag dat mag de andere hond dan op eten.
Binnenkort krijg ik nieuwe foto's van haar dat is wat actueler.
Zal wel even kijken of ik foto's kan vinden om een beter beeld van haar te krijgen. Vind zelf ook niet dat ze mager is hoor.

We'll meet again
Dont know where, dont know when
But i do know that we'll meet
Some sunny
day

Schoentje

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:45

Afbeelding

Afbeelding

We'll meet again
Dont know where, dont know when
But i do know that we'll meet
Some sunny
day

Schoentje

Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:59

Nou ik vind dr er goed uitzien hoor, mijne was veel magerder op die leeftijd! (maar dat was een bewuste keus) Laat die spieren nog maar even varen dat is heel normaal dat die pas later ontwikkelen!

kippiekipp

Berichten: 2898
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Klazienaveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:17

Ik moet weer een nieuwe zak Acana bestellen. Zit alleen te twijfelen of ik nog
een keer de grasslands doe of nu de wild prairie.. die 2e is namelijk voor honden
vanaf 1 jaar en ze word in oktober pas 1, maarja zal het wat uitmaken?

Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:26

Kippiekipp dat is een kwetsie van uitproberen waar je hond het beste op doet. Zelf ben ik aan fan van Acana, vind het een brok waar over na is gedacht. Ik voer het Donna ook als ik een dagje mn barf niet compleet heb.

brandy8

Berichten: 94
Geregistreerd: 23-08-06

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:06

heeft iemand ervaringen met het zweedse merk bozita?

kippiekipp

Berichten: 2898
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Klazienaveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:42

Nou ik heb nu toch de wild prairie besteld. Dan kan ik gelijk goed vergelijken met
de grasslands.

joyce83

Berichten: 5179
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:15

Geen ervaring met het merk Bozita.

Ik ga vanaf morgen met Do over naar de Prins lam/rijst hypo allergic. Dit omdat ik een allergietest heb laten doen bij Natuurlijk in Balans en daaruit kwam dat ze allergie had voor kip/kipeiwit/gevogelte en granen. (tevens intollerantie voor vlooien, teken, insecten). Deze brok stond bij haar overzichtje wat voor voer wel geschikt zou kunnen zijn.
Ik ga het in elk geval proberen. Als alles goed gaat dan ga ik langzaam aan met het vlees kijken of ze ergens op reageert om zo ook echt uit te gaan sluiten wat het is.

those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear

Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:14

Even een paar vraagjes over vers:
Ik merk dat als je jongens botten eten, ze moeilijker poepen, Dimo met name (nu is hij natuurlijk wat gevoeliger ivm zijn maag/darmoperatie). Wat geef ik erbij om dat te compenseren?

Wat betreft de laatste berichten in het topic ben ik wel enigzins gerustgesteld: Raphael weegt momenteel 36,5 kilo, en is 71 cm hoog. Hij blijft heel skinny, terwijl ik hem voer naar wat hij zou moeten wegen. Het lijkt erop, dat hij nu alles wat hij binnenkrijgt gebruikt om te groeien, zijn ribben zijn nog altijd heel goed te voelen, er zit wel meer bespiering op kont en schouders, waar ik best heel gelukkig mee ben.
Wat te doen? Meer voeren, zodat hij wat zwaarder wordt, of zo laten? Raph is 1,5 btw.

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:23

Ik voer lever bij een van de botmaaltijden want anders gaan ze aan de dunne van de lever. Misschien de lever verdelen over de botmaaltijden?
Hoeveel procent voer je?

Langzaam zie ik hen gaan die ik nog bij mij had,
de bocht om van het pad.
Wat gouddoorschenen stof, dan wordt het in de hof nog stiller dan voorheen.
De liefsten, mijn liefsten - Eén voor één.

Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:30

Oh, dat is een goed idee, alleen lever is namelijk ook geen goed idee. Ik ben altijd wat voorzichtig met lever, moet ik zeggen, omdat de lever ook de schadelijke stoffen uit het lichaam haalt ;)
Procent van het lichaamsgewicht bedoel je? Ongeveer 5% :)

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:37

5% :wow: Ik weet niet wat voor vleessoorten je voert, maar je kan ook voor de wat vettere vleessoorten gaan om hem wat dikker te krijgen.

Langzaam zie ik hen gaan die ik nog bij mij had,
de bocht om van het pad.
Wat gouddoorschenen stof, dan wordt het in de hof nog stiller dan voorheen.
De liefsten, mijn liefsten - Eén voor één.

Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:52

Doe eens suggesties?

Ik ben een redelijke newbee op dit gebied hoor, een vriendin helpt mij erbij :)


Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:58

Geit, vette vis, schaap, eend zijn bijvoorbeeld vettere vleessoorten. Je kan er ook wat lamsvet bijvoorbeeld bijdoen, werkt ook nog goed voor de ontlasting..

Langzaam zie ik hen gaan die ik nog bij mij had,
de bocht om van het pad.
Wat gouddoorschenen stof, dan wordt het in de hof nog stiller dan voorheen.
De liefsten, mijn liefsten - Eén voor één.

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:03

De ribben voelen Yamcha, is juist een mooi gewicht, ze kunnen zien is te mager.
Heb een mail gestuurd naar Dog Lovers Gold. Moest je eerst mailen voordat je iets kan bestellen. Alleen nog geen reactie terug gehad. Ben benieuwd hoe ze het erop gaan doen!

Alleen nu vroeg ik me af, zal bij hun het 'aankleven' van tandplaqu dan ook minder zijn? Omdat er natuurlijk geen granen e.d. in de brok zitten verwerkt? En mag je dit voer dan aan het beginnen mengen met het oudere voer voor een beter overgang, of is dat niet wijs ivm andere bestandsdelen en het niet bevatten van granen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:10

Nikka schreef:
Geit, vette vis, schaap, eend zijn bijvoorbeeld vettere vleessoorten. Je kan er ook wat lamsvet bijvoorbeeld bijdoen, werkt ook nog goed voor de ontlasting..

Dank u zeer. :j

Nik, hij heeft zo lang haar, dat je die ribben hoe dan ook nooit gaat zien, als is hij alleen maar een skelet met een velletje...... als hij korter haar had, zouden ze goed te zien zijn, hij is echt te dun.

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:14

Dan is hij inderdaad te dun, ik dacht dat je bedoelde dat ze gewoon goed voelbaar zijn. Olijfolie zorgt ook voor soepelere (raar woord?) ontlasting! Vinden ze vaak ook erg lekker.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:17

Yamcha, normaal gezien is 3% een gangbare norm voor een volwassen dier. Mijn naaktkat hier heeft daar (m.n. in de winter) niet voldoende aan en eet dan zelfs zo'n 10% van zijn lichaamsgewicht! Voeren doe je niet mer cijfertjes, maar op het oog (of op de tast, bij een hond met een flinke vacht ;) ), dus geef inderdaad gerust meer en vettere diersoorten als jij vindt dat je hond wat meer mag aankomen.

Dat de ontlasting wat harder is na de botmaaltijd is logisch en ook goed. Na een orgaanmaaltijd of na een vettere maaltijd zal de ontlasting weer wat smeuïger worden. Hoe is de kleur en structuur? Als de ontlasting wit, kalkachtig en korrelig is, dan moet je zeker wat minder botvlees en wat meer orgaan- of spiervlees bijvoeren. Daar zijn wederom richtlijnen voor, maar dan nog is de ene carnivoor de andere niet!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rijsa en 47 bezoekers