ziek of niet kunnen.. wat te doen met paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

ziek of niet kunnen.. wat te doen met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-02 17:55

beetje vage titel maar wat doen jullie als jullie ziek zijn en dus niet naar jullie paard kunnen of als jullie een dagje weg zijn?

ik bel /sms boogiegirl dan en dan rijd zij hem of alleen poetsen en voeren,.
als zij niet kan dan voeren mijn ouders expensive

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 18:03

Gelukkig heb ik nog een paardenlievend zusje... Haha! Maar ik ben eigenlijk nooit ziek, laatste keer was 3 jaar geleden...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 18:09

als ik ziek ben vraag ik een meisje wat ook op stal staat om hem even te longeren en te poetsen.
hij staat ook de hele dag op de wei en ze worden daar gewoon gevoerd, daarvoor hoef ik er dus niet heen...
meestal ga ik wel als ik me niet zo goed voel, maar soms verbied mijn moeder het me Haha!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 18:15

Dan vraag ik aan Prisca (of Karin) of ze misschien tijd heeft om 'm los te gooien!
Echt zooooo fijn, iemand die het wel een keertje van je wil overnemen...onbetaalbaar!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 18:17

dan gaat ie op half voer lekker de hele dag niks doen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 18:35

Ik ben nooit ziek en ik kan altijd.

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 18:40

als ik niet kan op zaterdag of dindsdag, dan bel ik denise, en als zei niet kan of ziek is dan belt ze mij, en als we allebei niet kunnen krijgt ie een daggie vrij Haha! wij hoeven niet te voeren dat word gedaan.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 18:41

zomers staan ze 24 uur buiten en hoefd er niks aan gedaan te worden, s'winters bel ik even op of iemand ze even een schone box wil geven en voer(ze staan dan over dag ook buiten)

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 18:44

Dan doet mijn zus stal & paddock voor me, maar die geeft haar geen beweging, maakt ook niet uit want ze staat toch bijna altijd buiten.

vertigo

Berichten: 204
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Moerbeke, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 18:53

Paarden staan altijd buiten (met schuilhok), dus beweging hoeft niet. Ze staan bij ons thuis, dus in de winter geeft mijn man ze dan eten; in de zomer staan ze op de weide, dan hoeft enkel het water bijgevuld worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 19:03

Ik ben heel vaak ziek, maar ik heb zo'n lieve vriend die me dan ff brengt om hem te knuffelen.

Verder staat hij in vol pension, hij word gevoert, buiten en binnen gezet, en de stal word ook uit gedaan. Dus daar hoef ik dan niet perse voor te gaan.
Mocht ik meerdere dagen ziek zijn dan ben ik zo gek om hem toch te longeren, sta daarna thuis dan wel bijna te Misselijk maar ja soms moet je iets Haha!
Maar hoe dan ook ik ga er elke dag naartoe.
En op vakentie gaan doen we nooit, dus ik kan ook elke dag.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 19:07

Mijn man gaat altijd, ziek of niet ziek. Die geeft niets uit handen Haha!

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 19:25

Als ik niet kan doet Myrthe (Tiko) hem. Als die ook niet kan heeft Mandy (Navy) wel tijd om hem even te rijden /longeren, te voeren en buiten te zetten.
De enkele keer dat het voorkomt dat we alledrie niet kunnen (pas toevallig een keer) vragen we iemand anders om hem even te voeren en buiten te zetten, zodat hij in ieder geval even aandacht krijgt.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 20:51

sluit me aan bij onder andereLovely. Alleen vakantie is wat anders. Oplossing: paard mee of laten bijrijden door mijn trainer en een vriendin.

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 21:12

Ik ben regelmatig ziek, heb ME namelijk. Maar als k maar even beetje energie over heb loop ik dan bij hem langs en ga m ff knuffelen. Gelukkig heb ik een zusje wat ook graag met paarden bezig is en ook mn moeder, dus dan kijk ik die even lief aan en dan willen die hem wel even poetsen/longeren/rijden. En voeren doet mn moeder meestal en anders word dat altijd wel geregeld dat of mn zusje of mn moeder dat dan doet ipv mij.
Wat ben ik toch altijd blij dat ik familie heb die ook om paardjes geeft Haha!

Pino, de super Fjord!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 21:20

Als ik een dag niet kan, bel ik ff de stalhouder op, die haalt Tos dan ff uit de wei, haalt er een borstel over, en controleerd zijn hoeven.
En als ik een paar dagen niet kan (vakantie ofzo) dan komt Marleen op en neer gefietst, 12 km.. Lovers zij rijdt Toscar dan ook...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 21:22

Als ik niet kan, of ziek ben, dan heb ik een paar goede vriendinnen die ik goed vertrouw die Berdien even longeren, of haar even poetsen en als die geen tijd hebben vraag ik of ze haar even een worteltje gaan brengen in het land, zodat ze weet dat er aan haar gedacht is die dag Lovers

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 21:34

Als ik ziek ben als ze op stal staat (wat laatst gebeurde) heb ik een superdesuper staleigenaar met superdochters en die voeren en mesten en geven beweging!!

Nu op het land vraag ik aan de gene van wie er ook paarden staan of ze even haar hoefjes uitkrabt.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 21:41

Aan het stalpersoneel vragen of ze d'r longeren.
Maar dat gebeurt zelden want wij zijn met z'n 2en.

Nulla tenaci invia est via

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 21:57

Ben zelden ziek, maar zolang ie overdag naar buiten kan, vind ik het niet erg als ie een paar daagjes niet gereden zou worden. Moet ik wel bijzeggen dat het een handelbaar paard blijft ook als ie niet gereden wordt, je stapt er zo weer op zonder gekke sprongen. Maar dat stilstaan zou denk ik toch niet gebeuren, want mijn zusje vind het wel leuk om 'm te rijden, dus dan komt ie zo nog aan z'n beweging.

En als ik een keer een dagje om een andere reden niet kan, gooit m'n moeder 'm wel los in de bak.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 08:56

als ik ziek ben probeer ik eerst zelf nog heen te gaan,maar als dat echt niet gaat ivm hoge koorts ofzo, dan bel ik even een stalgenoot op en die voert hem en geeft hem 'swinters een schone box.

Wodan en ik onderweg in de M2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 09:03

Een dagje niet kunnen bestaat bij mij niet. En ziek? Zo lang ik nog inmijn auto kan kruipen ga ik gewoon.
Ik ben ooit wel eens zo lelijk van Lois afgestort dat ik niet meer kon lopenen of zitten, alleen maar kruipen en op handen en voeten staan. Toen heeft mijn lieve mannetje mijn paard gelongeerd [en dat doet hij beter dan ik zelf]. Toen het weer een beetje ging heeft hij me steeds naar de auto gedragen om me te brengen zodat ik kon toekijken. lief van hem he Lovers

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 09:19

Als ik ziek ben of weer zo'n geweldige (ahum) werkweek in de ardennen heb dan longeert Maaike ( Anna-jelly) haar. Voeren en uitmesten wordt voor me gedaan dus gaat het alleen om beweging geven en zomers gaan ze ook nog het land op.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 10:16

Ben al lang niet meer ziek geweest.. Kan me ook niet herinneren dat ik in een jaar tijd een keer niet geweest ben.
Wel ben ik 2 weken geleden een weekje in turkije geweest, en toen hebben inge en monica hem gepoetst en gevoerd. Expres niets gedaan qua conditie, want ik vodn dat hij wel een weekje rust nodig had Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 14:03

ik heb nog een zusje die hem dan wel rijd, maar bij ons op de pension word alles voor je gedaan eigelijk dus kan ook maanden niet komen, wat sommige mensen dus doen, maar wij komen allebij elke dag eigelijk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, frutsel05 en 29 bezoekers