gebroken boom

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
rapsodie
Berichten: 48
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: wijtgaard

gebroken boom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-02 13:26

Wie weet waar je in Friesland, een zadel met gebroken boom goed en niet al te duur kunt laten maken, en over hoeveel geld praat je dan.

Kan je het ook zelf doen, wie heeft dit wel gedaan.

Helga

horses forever


samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 13:45

Bij de divoza vervangen ze geloof ik ook bomen van zadels

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 13:49

NOOIT DIVOZA nemen. Of ze snijden het open en lijmen het weer, wat erg lelijk is, of de boom is scheef, of te groot. Ik heb het nu bij 2 zadels gehad, een goedkope werd opengesneden, nieuwe beugel erin en weer dichtgelijmd (100 gulden). Het pagony zadel werd opengemaakt, maar ze hebben het zadel in een klem gehad en dat zie je dus nog steeds op het zadel gedrukt, erg lelijk. Verder hebben ze de beugriemhaken losgemaakt en met een schroef vastgezet. Nu voel je dat dus door het leer heen tegen je been. Bovendien was de boom opeens veel ruimer en scheef (wilden ze later niet meer kleiner maken, moest ik dan 35 gulden voor betalen) NOOIT DOEN DUS.
Wil je het goed doen, ga naar de zadelmakerij in Bellingwolde, dat is wel in Groningen, in Friesland weet ik niets.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 14:08

Germie wel zo netjes om die zaak hier niet ff af te kraken ? Aangezien er ook bokkers bij de Divoza werken Verward .

Ik zou bij een zadel waarvan de boom gebroken is NOOIT laten maken met ruggen mag je gewoon geen risico nemen. Helaas zieter niets anders op dan een nieuw zadel te kopen helaas.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 14:11

het feit dat de boom breekt zegt ook al wel het een en ander over de kwaliteit van het zadel...

Nulla tenaci invia est via

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 14:11

Een boom laten maken kan wel, maar dan moet het wel goed gebeuren, in Bellingwolde kunnen ze dat wel. kost ongeveer 125-175 gulden afhankelijk vna de plaats van de breuk en het zadel. Ze lassen er dan voorzichtig een nieuwe beugel in.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 14:25

Margreet schreef:
het feit dat de boom breekt zegt ook al wel het een en ander over de kwaliteit van het zadel...


Of hoe die persoon met zijn spullen omgaat en de waarde die hij/zij eraan hecht. Een boom breekt niet zomaar, daar moet je toch echt wel wat voor doen, ook bij goedkope zadels.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 14:29

Vippie"]
[quote="Margreet schreef:
het feit dat de boom breekt zegt ook al wel het een en ander over de kwaliteit van het zadel...

Of hoe die persoon met zijn spullen omgaat en de waarde die hij/zij eraan hecht.
[/quote]

Dat wou ik eigenlijk ook zeggen, maar vond het zo banketstaaf...

Nulla tenaci invia est via

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 14:32

germie schreef:
NOOIT DIVOZA nemen. Of ze snijden het open en lijmen het weer, wat erg lelijk is, of de boom is scheef, of te groot. Ik heb het nu bij 2 zadels gehad, een goedkope werd opengesneden, nieuwe beugel erin en weer dichtgelijmd (100 gulden). Het pagony zadel werd opengemaakt, maar ze hebben het zadel in een klem gehad en dat zie je dus nog steeds op het zadel gedrukt, erg lelijk. Verder hebben ze de beugriemhaken losgemaakt en met een schroef vastgezet. Nu voel je dat dus door het leer heen tegen je been. Bovendien was de boom opeens veel ruimer en scheef (wilden ze later niet meer kleiner maken, moest ik dan 35 gulden voor betalen) NOOIT DOEN DUS.
Wil je het goed doen, ga naar de zadelmakerij in Bellingwolde, dat is wel in Groningen, in Friesland weet ik niets.
Was het niet misschien een keer bij jou dan (van dat zadel) of kon het misschien niet anders? ik heb nog nooit problemen gehad met divoza hoor Haha! Maar ja misschien zal et wel aan mij liggen Verward groetjes joyce

Obelix is gewoon stoer!

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 14:49

Margreet schreef:
het feit dat de boom breekt zegt ook al wel het een en ander over de kwaliteit van het zadel...


mijn boom is gebroken omdat mijn vriendin achter over is geslagen met een paard. geen reden dus om te zeggen dat de kwaliteit slecht is of dat we slecht met de spullen om gaan.
zij gaat de boom ook eerdaags laten maken, ik rijd er nu nog gewoon mee. er zit een plastieke boom in dus het is niet zo dat er een stalen beugel in zijn rug kan schieten. hij heeft ook verder helemaal geen drukplekken of iets dergelijks, dus vandaar dat ik er nu nog gewoon mee rijd.

Bon Jovi rules!

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 14:51

NOu, die ene keer was het zadel van m'n vriendin, dat was dat lijmzadel
De tweede keer was een Pagony van 3 jaar oud, raar geland in het zadel met springen en knap, boom gebroken. Het heeft echt niet altijd wat te maken met hoe ik of iemand anders met het zadle omgaat.
Misschien is het ook pech geweest met Divoza, maar ja, ik laat een zadel er niet meer maken mocht het nodig zijn (bij een Daaleman zal het wel meevallen).
Ik ben altijd super zuinig op spullen, omdat ze niet van mij zijn vaak, dus.........voor mij heeft Pagony echt afgedaan, geen goede zadels.
En nog iets, als een goedkoop zadel ook niet zomaar een gebroken boom heeft, waarom krijg je soms maar 10 maanden garantie op de boom??
Terwijl je 5 of 10 jaar op een Stubben krijgt?????

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 15:08

germie schreef:
NOu, die ene keer was het zadel van m'n vriendin, dat was dat lijmzadel
De tweede keer was een Pagony van 3 jaar oud, raar geland in het zadel met springen en knap, boom gebroken. Het heeft echt niet altijd wat te maken met hoe ik of iemand anders met het zadle omgaat.
Misschien is het ook pech geweest met Divoza, maar ja, ik laat een zadel er niet meer maken mocht het nodig zijn (bij een Daaleman zal het wel meevallen).
Ik ben altijd super zuinig op spullen, omdat ze niet van mij zijn vaak, dus.........voor mij heeft Pagony echt afgedaan, geen goede zadels.
En nog iets, als een goedkoop zadel ook niet zomaar een gebroken boom heeft, waarom krijg je soms maar 10 maanden garantie op de boom??
Terwijl je 5 of 10 jaar op een Stubben krijgt?????
`t kan ook toeval zijn geweest maar ja. Over dat garantie trouwens. moet je na denken als jij goedkope zadels maakt dan ga je er toch ook niet 10 jaar garantie op geven want er zijn ook mensen die heel slecht met spullen om gaan en die breken hem zo snel dat je binnen de korste keren faliet bent. en een zadel van stubben die zijn weer wat duurder kijk die verdienen weer misschien wat meer en dan maakt bij hun een zadel meer of minder ook niet meer uit. Misschien is dat et? Groetjes Joyce

Obelix is gewoon stoer!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 15:10

[quote mijn boom is gebroken omdat mijn vriendin achter over is geslagen met een paard. geen reden dus om te zeggen dat de kwaliteit slecht is of dat we slecht met de spullen om gaan.
zij gaat de boom ook eerdaags laten maken, ik rijd er nu nog gewoon mee. er zit een plastieke boom in dus het is niet zo dat er een stalen beugel in zijn rug kan schieten. hij heeft ook verder helemaal geen drukplekken of iets dergelijks, dus vandaar dat ik er nu nog gewoon mee rijd.Vegetariërs are the best!!! [/quote] YES Vegetariërs are the best!!! helemaal meej eens, aangezien ik er zelf 1 ben Knipoog

Obelix is gewoon stoer!

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 15:14

Nee, tuurlijk niet als je een goedkoop zadel maakt veel garantie geven, maar het kan zo gebeuren dat bij een goedkoop zadel de boom spontaan breekt. Dat heeft echt niet altijd wat met verzorging te maken. dat is wat ik wilde zeggen.
Als ik zelf een paard heb, ga ik ook voor de betere merken. Ik rij m'n verzorgpaard op een Goertz en ene Daaleman, maar die zadels zijn niet van mij.
De pony dus met die Pagony (ook niet van mij), of met m'n eigen County (daar is de zitting kapot, maar verder is het een HEERLIJk zadel), en een andere pony met m'n stock voor buitenritten, anders ook de Pagony.

OVER kunstof:: kun je helaas niet laten maken. Dat is mij eens verteld door iemand die ook een gebroken kunstof boom heeft. Dus dan heb je pech.
Bovendien moet je echt niet rijden op een zadle met gebroken boom, ze prikken niet in de rug, maar drukken wel op de rug of schoft.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 15:17

germie schreef:
Nee, tuurlijk niet als je een goedkoop zadel maakt veel garantie geven, maar het kan zo gebeuren dat bij een goedkoop zadel de boom spontaan breekt. Dat heeft echt niet altijd wat met verzorging te maken. dat is wat ik wilde zeggen.
Als ik zelf een paard heb, ga ik ook voor de betere merken. Ik rij m'n verzorgpaard op een Goertz en ene Daaleman, maar die zadels zijn niet van mij.
De pony dus met die Pagony (ook niet van mij), of met m'n eigen County (daar is de zitting kapot, maar verder is het een HEERLIJk zadel), en een andere pony met m'n stock voor buitenritten, anders ook de Pagony.

OVER kunstof:: kun je helaas niet laten maken. Dat is mij eens verteld door iemand die ook een gebroken kunstof boom heeft. Dus dan heb je pech.
Bovendien moet je echt niet rijden op een zadle met gebroken boom, ze prikken niet in de rug, maar drukken wel op de rug of schoft.

Ja zo heb je helemaal gelijk Knipoog hoe oud is je verzorgpaarD? hoe heet ie? wat voorn ras? Heb je msn? groetjes joyce

Obelix is gewoon stoer!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 15:24

ilovehorses4ever schreef:
Vegetariërs are the best!!!


En vaak zo hypocriet als de pest!!!

En over zadels: Met een gebroken boom rijden vind ik iets belachelijks. De boom is essentieel voor een goede verdeling van druk en gewicht over de paardenrug, sterker nog, zonder goede boom vervalt de belangrijkste functie van het zadel!

Nulla tenaci invia est via


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 15:25

germie schreef:
En nog iets, als een goedkoop zadel ook niet zomaar een gebroken boom heeft, waarom krijg je soms maar 10 maanden garantie op de boom??
Terwijl je 5 of 10 jaar op een Stubben krijgt?????


Waarom denk je dat Stubben zo duur is????? Je betaald 5 tot 10 bomen vooruit, als je geen boom breekt heb je mazzel en zij hun geld binnen.
Goedkope zadels zijn goedkoop omdat ze geen 1e klas leer hebben en idd weinig garantie. Maar geen garantie wil niet zeggen dat dat maar betekend dat je zadel binnen notime naar zijn grootje is.
Jij hebt gewoon pech gehad, een maandagochtend modelletje zeg maar. Kan gebeuren met alle artikelen (auto's, fietsen, brommers, tv's, videorecorders enz enz). Gewoon goed pech hebben dus.

Maar om nou meteen heel divoza af te kraken, ligt toch echt aan de betreffende zadelmaker aldaar en niet aan de winkel. Ik ben ook niet tevreden over de zadelmaker van Divoza in Zoetermeer. Dan is de keus simpel, dan ga je naar een andere, maar hoef daarvoor niet meteen die hele winkel af te kraken.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 15:32

hoho, we hebben het hier toch over een zadelmaker?? Is dizoa geen zadelmakerij dan??? Ja dus. Misschien heb ik pechgehad, maar ik heb NIETS gezegd over de winkel zelf.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 15:42

Vippie schreef:
Waarom denk je dat Stubben zo duur is????? Je betaald 5 tot 10 bomen vooruit, als je geen boom breekt heb je mazzel en zij hun geld binnen.


Denk je dat echt?! Vergeet de betere kwaliteit leer, de betere afwerking, de sterkere materialen , de betere vulling, de betere service, de betere pasvorm, de langere levensduur en zo je wilt ook een bijdrage voor de "naam" niet.
En als je in termen van afschrijving gaat denken is een zadel van Stübben (of vul een ander goed merk in) zo gek nog niet qua prijs. Een stübben kun je na 5 jaar gebruik nog steeds voor een goede prijs verkopen omdat het zadel dan nog goed is en ook na 10 jaar kun je het nog steeds goed verkopen. Met een pagony o.i.d. zal je dat niet lukken, die raak je aan de straatstenen nog niet kwijt.

Nulla tenaci invia est via

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 15:44

Be ik met je eens Magreet, mijn instructeur zegt van Stubben en Daaleman; die zadels gaan 2 mensenlevens mee

De goertz waar ik op rij is minstens 40 jaar oud.
Ps. Hebben Daalemans een gelzitting??

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 15:49

germie schreef:
Ps. Hebben Daalemans een gelzitting??


Behoort tot de mogelijkheden volgens mij.
Ik heb het niet, maar na een snoeiharde Stübben Siegfried (heel goed ingeruild!) is dit net een kussentje! Reed me op dat andere zadel altijd open (ligt aan mij, niet aan het zadel), nu nergens last meer van.

Kan je nagaan hoe minimaal je afschrijving is als een zadel zo lang mee gaat!

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 17:24

Corona schreef:
mijn boom is gebroken omdat mijn vriendin achter over is geslagen met een paard.........ik rijd er nu nog gewoon mee. er zit een plastieke boom in dus het is niet zo dat er een stalen beugel in zijn rug kan schieten. hij heeft ook verder helemaal geen drukplekken of iets dergelijks, dus vandaar dat ik er nu nog gewoon mee rijd.


Doordat de boom van je zadel gebroken is komt er nu enorm veel druk [de meeste druk] op de schoft te liggen. Dit belemmerd je paard in zijn beweging en kan leiden tot ernstige kreupelheid. Als je per se wilt rijden kun je dat beter zonder zadel doen dan met een zadel waarvan de boom is gebroken.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 08:26

germie schreef:
hoho, we hebben het hier toch over een zadelmaker?? Is dizoa geen zadelmakerij dan??? Ja dus. Misschien heb ik pechgehad, maar ik heb NIETS gezegd over de winkel zelf.


Nee Divoza is geen zadelmakerij, dit is een ruitersport zaak die zadels vekoopt en die heeft een zadelmaker in dienst. Deze werkt onafhankelijk van het filiaal, soort shop in shop idee. Althans hier dan.

Ik heb ook slechte ervaring met de zadelmaker alhier, maar dat wil nog niet zeggen dat die hele winkel dan slecht is, in tegendeel. Als je alleen de zadelmaker af wilt kraken of zijn werk bekritiseren noem je de man bij de naam en geen Divoza.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 08:39

Margreet"]
[quote="Vippie"]Waarom denk je dat Stubben zo duur is????? Je betaald 5 tot 10 bomen vooruit, als je geen boom breekt heb je mazzel en zij hun geld binnen.
[/quote]

Denk je dat echt?! Vergeet de betere kwaliteit leer, de betere afwerking, de sterkere materialen , de betere vulling, de betere service, de betere pasvorm, de langere levensduur en zo je wilt ook een bijdrage voor de "naam" niet.
[/quote]

Hoho ik heb in een van mijn berichtjes hier al over gesproken (prijs kwaliteit verhouding). En nee ik betaal niet voor een naam, en pasvorm??? Ligt helemaal aan je paard of er zo'n zadel op past hoor. Al zijn ze nog zo "duur" op mijn fjordie passen ze niet. Geld ook voor de duurdere merken westernzadels.
Levensduur is afhankelijk van hoe je met je zadel omgaat, 1 spijkertje doet wonderen! Of idd je paard dat achterover klapt/gaat liggen. Goedkopere merkjes zijn niet altijd slecht hoor.

[quote="Margreet schreef:
En als je in termen van afschrijving gaat denken is een zadel van Stübben (of vul een ander goed merk in) zo gek nog niet qua prijs. Een stübben kun je na 5 jaar gebruik nog steeds voor een goede prijs verkopen omdat het zadel dan nog goed is en ook na 10 jaar kun je het nog steeds goed verkopen. Met een pagony o.i.d. zal je dat niet lukken, die raak je aan de straatstenen nog niet kwijt.


Maar als ik een zadel van dat kaliber koop ga ik er niet vanuit dat ik over 5/10 jaar weer een ander aanschaf. Voor een Pagony zul je idd veel minder vangen (lees niks), maar daar is de prijs ook naar. Er passen minstens 5 pagony's in een stubben qua prijs, dus de mensen die deze zadels kopen hechten ook niet zoveel waarde aan de inruil prijs.
Als je een duurder merkzadel koopt en daarna weer verkoopt is het logisch dat je er nog wat voor wilt vangen want je nieuwe zadel is ook weer zo duur/duurder.

Maar de discussie ging over de kwaliteit van de zadelmaker van Divoza.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

rapsodie
Berichten: 48
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: wijtgaard

gebroken boom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-02 10:56

Haha! Hallo,

Deze discussie loopt een beetje uit de hand vind ik zelf.

Als er van één persoon bij divoza twee zadels zo slecht zijn gemaakt, dan wil ik daar inderdaad niet naar toe, want dat was nl. mijn vraag, waar kan ik het goed laten maken.

Verder, ik ga goed met mijn spullen om, ik heb twee zadels gekocht, waarvan één een gebroken boom zou hebben, ik loop al een hele tijd mee en ik weet dat je een gebroken boom kunt laten maken, dat hoeft geen probleem te zijn voor de rug van het paard, want als er één is die daar op let dan ben ik dat wel, ik wist alleen geen goed adres,

Maar nu heb ik dat zadel en ik kan absoluut niet ontdekken waar die gebroken is. niet in de lengte en niet in de breedte, het zadel lijkt me stabiel genoeg, om de boom zit natuurlijk nog meer om het bij elkaar te houden, maar goed.

Ik vind gewoon Divoza heeft ik haar geval slecht werk gedaan en dat mag je dan ook gewoon vertellen zonder dat er tich mensen over je heen vallen, mischien gaan ze het dan beter doen,

Helaas hoor ik niets over vroegop die hier ook wel in de buurt komt en bosgra,

Bedankt voor de tip in Groningen, zal daar zeker informeren, maar er zal hier in de buurt toch ook wel één zitten?

Bedankt voor de reacties tot zover, en mensen wees toch een beetje voorzichtig met je oordeel over anderen, jouw zadel kan ook breken al ben je nog zo netjes,

Helga

horses forever


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 132 bezoekers