Vernietigend Zorgrapport.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Vernietigend Zorgrapport.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-02 07:48

Het zorgrapport dat Minister Borst had opgevraagd over de wantoestanden in de zorgsector en ziekenhuizen heeft dubbel en dwars aangetoond dat Pim Fortuyn's oplossingen om de ellende in de zorg te bestrijden volledig bewaarheid worden. De efficientie in deze sector is ver te zoeken veel onnodige operaties, teveel bureaucratie, langs elkaar heen werken enz. enz. Alle miljoenen die Mevr.Borst er afgelopen tijden ingepompt heeft hebben totaal niets opgeleverd.Schreef Pim niet in zijn boek; Eerst de zaak grondig onderzoeken en nu blijkt al dat hij hier volkomen gelijk heeft.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 08:08

Geloof ik best, idd een van de betere punten van Pim. Overigens is het moeilijk om met werkbare problemen te komen en zonder onderzoek kom je nergens. Het is ook niet gemakkelijk. In Canada loopt de ziekenhuishygiene bijvoorbeeld hard terug en is er een uitstroom naar de USA van goed doktertalent, aangezien de salarissen daar veel hoger liggen vanwege de privé gezondheidszorg.

In de USA is daarentegen de gezondheidszorg 3 keer zo duur als in Canada, dus zeker niet zo efficient, en als je geen verzekering kan betalen ben je ten dode opgeschreven.

Overigens had Pim het over twee zaken: effectiviteit en de efficientie. Lange wachtrijen zijn een gevolg van slechte effectiviteit, niet van slechte efficientie. Lange wachtrijen kunnen veel efficienter zijn dan korte, maar de laatste zijn natuurlijk veel effectiever. Als gebruikers van de Nederlandse gezondheidszorg moet dus gekeken worden naar beiden, waarbij de effektiviteit voor de efficientie komt. Ofwel, eerst kijken welke behoefte voldaan moet worden en dan de middelen zo goed mogelijk gebruiken om de behoefte te voldoen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 09:24

Daar ga je dan Els Borst........

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 12:18

Nu ook Netelenbos nog.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 12:25

Even nog een tegenopmerking maken: het is niet erg volwassen om mensen na te trappen na hun verlies. Richt je energie meer op het iets gedaan krijgen en dan zal het ook gebeuren.

Door ministers de grond in te trappen creëer je alleen maar ministers die niks durven te doen omdat ze vervolgens de grond ingetrapt worden. Juist door zo op de man te spelen bedanken veel mensen voor de eer en worden minder competente mensen minister, omdat niemand behoefte heeft om de publieke pispaal te worden. En geloof maar, iedere minister wordt wel eens pispaal. Vor dat hongerloontje wat ze krijgen hebben ze iets meer respect verdiend.

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 13:21

joostvangestel schreef:
En geloof maar, iedere minister wordt wel eens pispaal. Vor dat hongerloontje wat ze krijgen hebben ze iets meer respect verdiend.

Laat me niet lachen: hongerloontje? Wat heb ik dan een sterfloontje? Die ministers verdienen meer dan genoeg geloof dat maar!
Ik wil overigens bij de al aangedragen Els Borst en Netelenbos ook nog Brinkhorst toevoegen, die mag van mij ook vervangen worden!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 13:34

Jolande schreef:
Laat me niet lachen: hongerloontje?


Voor de hoeveelheid verantwoordelijkheid die die ministers dragen is hun loon ver beneden peil. In het zakenleven zouden ze (met die verantwoordelijkheid) 2-10 keer zoveel verdienen. Het is dan ook niet zo vreemd dat mensen met dat soort talent kiezen voor een zakelijke carriere ipv een politieke carriere.

Daarmee wil ik alleen maar zeggen dat er erg weinig ministers zijn die eenzelfde soort verantwoordelijkheid (en het daarbij behorende salaris) zouden krijgen in het zakenleven. Daarmee open je gewoon de deuren wagewijd voor politieke kneusjes, die het in de echte wereld niet kunnen waarmaken. Als het salarisniveau van een minister wel concurrend was, dan zouden we misschien wel meer (competente) geinteresseerden kunnen vinden.

Ik zou persoonlijk voor een prestatieloon zijn voor ministers. Als ze het namelijk goed doen, dan kan hun resultaat namelijk heel erg positief zijn.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 13:37

Damn ik hoorde gister iets over het salaris van de vertrekkende politici.
En dat was zeker niet mis.( het was iets van 80.000E in het jaar) Ze krijgen ook nog rustig doorbetaald tot ze wat ander hebben

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 13:42

Ik las ergens dat Pim €400000 per jaar verdiende... Verdient een Minister nog steeds zoveel ;?

Pim was waarschijnlijk bereid om een stapje terug te doen. Erg nobel van hem, maar hoeveel mensen willen dat eigenlijk wel? En geef toe, wat win je ermee? Mensen maken je voor rotte vis uit en er zijn zelfs idioten bij dat het leuk is om bommen naar je te gooien of je zelfs af te schieten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 19:50

80 mille per jaar is niet veel hoor. Het lijkt heel wat, maar een doorsnee managertje ergens krijgt al meer en hoeft er in ieder geval minder uren voor te maken. Als minister ben je altijd in functie en ook altijd aan het werk. Voor zo'n baan is dat geld nogal onderbetaald, ik ben het volledig met Joost eens.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 19:55

Nou het is nog altijd meer dan wat ik verdien. Haha!

Als je wil weten wat Pim allemaal met zijn geld deed dan moet je de Elsevier kopen. Staat een heleboel over hem in.
Hij hield nogal van centjes weggeven om alles perfect te hebben. Hij was bijna failiet geweest door de inrichting van zijn huis.
Ach ja het is wat de gek ervoor geeft he Haha! Hij heeft er in iedergeval van genoten moet je maar denken.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 01:22

inderdaad gezien de verantwoordelijkheid worden ze zwaar onderbetaald. in het voetbal en bij de middelgrote tot grote bedrijven wordt er om die lonen gelachen. en nog eenmaal Brinkhorst heeft het heel goed gedaan met de mkz in nederland vind ik. die man verdient eerder een standbeeld dan hoon

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 17:36

ruiterinrust schreef:
inderdaad gezien de verantwoordelijkheid worden ze zwaar onderbetaald. in het voetbal en bij de middelgrote tot grote bedrijven wordt er om die lonen gelachen. en nog eenmaal Brinkhorst heeft het heel goed gedaan met de mkz in nederland vind ik. die man verdient eerder een standbeeld dan hoon

vind ik van niet, als het aan mij had gelegen was Brinkhorst allang geen minister meer geweest. Ik ben niet over hem te spreken.