Eskadron transportbeschermers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Eskadron transportbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-02 22:30

Is dat wat? Ik zou het mezelf namelijk nooit vergeven als ze iets oploopt op de trailer omdat ik zo nodig op wedstrijd moet, ze is al zo vaak kreupel geweest... Risico neem je altijd, maar ik beperk het graag zoveel mogelijk en dat mag best wat kosten!
Model en hoogte van deze staan me wel aan.

AfbeeldingAfbeelding

Nulla tenaci invia est via


MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 22:36

Het voordeel van transsportbeschermers is dat je ze makkelijk om kan doen.

Zelf kies ik altijd voor onderlappen en bandages.
Iets meer werk om ze om te doen maar zeker op lange ritten geven ze wat meer steun en ik heb net wat te vaak dure transsportbeschermers na een paar ritjes weg kunnen gooien...
Klitteband stuk of scheuren erin omdat ze afzakken en ze er dan op gaan staan met de ijzers.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-02 22:44

*Marije* schreef:
Het voordeel van transsportbeschermers is dat je ze makkelijk om kan doen.

Zelf kies ik altijd voor onderlappen en bandages.
Iets meer werk om ze om te doen maar zeker op lange ritten geven ze wat meer steun en ik heb net wat te vaak dure transsportbeschermers na een paar ritjes weg kunnen gooien...


Daar heb je absoluut gelijk in, al verwacht ik van die Eskadron dingen wel dat ze goed blijven zitten. Heb er ook aan gedacht om gewoon een set bandages en goede onderlappen te kopen, maar ik ben daar dus gewoon absoluut niet handig mee, bandages zullen bij mij waarschijnlijk eerder afzakken dan transportbeschermers, een klittebandje dichtmaken moet nog wel lukken dacht ik zo *LOL* Dat risico dat ze ze sloopt neem ik maar, beter stukke beschermers dan kapotte benen.

Nulla tenaci invia est via

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 22:58

Het probleem van mij was ook dat ik echt vanalles op de wagen heb gehad. Van welsh B'tjes tot tuigers en rijpaarden van 1.80m.
Bij een paard van rond de 1.65m passen ze meestal wel. Wijkt het wat af dan is de pasvorm vaak niet goed en gaan ze alsnog zakken.

Al heb ik zelf geen ervaring met het merk Eskadron. Ik heb ze wel gezien bij anderen, meningen waren ook daarover verdeeld.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-02 23:03

*Marije* schreef:
Bij een paard van rond de 1.65m passen ze meestal wel.


Nou dat scheelt weer, die heb ik namelijk. Gewoon een heel standaard maat paard met een normale maat benen. Moet lukken!

Nulla tenaci invia est via

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 06:44

Ik heb ook transportbeschermers liggen, maar ze zijn eigenlijk te groot voor mijn WelshCob, dus gebruik ik ze daar niet voor. Ik rijd meestal hele korte ritjes met de trailer en dan staat hij zonder bescherming.
Bandages omdoen ben ik zeer slecht in en transportbeschermers zijn eigenlijk niet te krijgen voor hem in de goede maat.
Eskadron heb ik zelf nog nooit gerobeerd, ik had Olympia transportbeschermers, vond ik een goed model, maar zijn niet geschikt voor mijn WelshCob.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 06:50

Hoi Margreet,
des te minder klittenband des te beter. Ik kan je aanraden om naar de transportbeschermers van NEW of Mark Todd te kijken, die hebben maar 3 sluitpunten met klittenband. Ik heb beschermers liggen emt 8 klittenband slutingen en i kwordt er gek van, sluit nooit zoals ik het wil. Ik gebruik ze ook niet meer, meestal gebruik ik mijn NEW peesbeschermers met springschoenen. De meeste verwondignen die op de trailer ontstaan bevinden zichop de kroonrand of op de ballen.

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 07:38

Belker schreef:
Hoi Margreet,
des te minder klittenband des te beter. Ik kan je aanraden om naar de transportbeschermers van NEW of Mark Todd te kijken, die hebben maar 3 sluitpunten met klittenband. Ik heb beschermers liggen emt 8 klittenband slutingen en i kwordt er gek van, sluit nooit zoals ik het wil. Ik gebruik ze ook niet meer, meestal gebruik ik mijn NEW peesbeschermers met springschoenen. De meeste verwondignen die op de trailer ontstaan bevinden zichop de kroonrand of op de ballen.


ik heb die zachte van eskadron als spring schoenen, heb je voor en achter om? ik moet ook straks op wedstrijd en wil mijn paardje ook goed inpakken, heb ook bandages liggen met elastiek en zonder, ook heb ik bandages liggen die aan het begin dikker zijn dan aan het einde, volgens mij zijn die echt voor de trailer maar zeker weten doe ik het niet, want ik heb al die bandages gekregen *LOL* ook heb ik nog transport beschermers liggen

Marije hoe laag en hoe hoog doe jij die bandages dan om?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 07:55

Ik heb deze transportbeschermers van eskadron en vind ze geweldig! Ik vind dat vele klitteband juist handig, je kunt de vorm er een beetje mee aanpassen. Ze zijn mooi stevig, en sluiten goed aan.

NEW heeft ook goede spullen, zit in dezelfde prijsklasse.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 08:18

Ik heb een hekel aan al die transportbeschermers omdat ze niet allemaal perfect passen. Als je paard langs de klep glijdt gaan die transportbeschermers omhoog en dan bschadigt nog het been van het paard. Ik gebruik nu niet meer omdat hij er anders niet op wil lopen.
Leys deed namelijk een stapachter uit en stond op zijn andere been en dus ook de beschermer gevolg was dat hij dat been niet meer kon optillen en hij is zo de klep afgedonderd. De beschermers paste goed alleen hij is vrij nou achter en erg lomp met zijn benen.

MAAR mocht ik het weer gaan gebruiken gebruik ik idd lappen met bandages voor de kroonranden en kogels kan je goed beschermen. Het is idd wat werk maar oefening baart kunst en je gaat niet op wedstrijd om het allemaal snel snel te doen. Als je zorgt dat je 8 bandages bij je hebt hoef je ze tussedoor ook niet opnieuw op te rollen Cool .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 08:25

Ik heb geen eskadrons, maar wel transportbeschermers die er heel veel op lijken. Ook hoog, en met heel veel klitteband. Vooral dat vele klitteband is super, dan blijven ze tenminste goed zitten.

Ik heb de mijne al 7 jaar ofzo, en heel veel gebruikt. Ze zien er nog steeds super netjes uit en zijn nergens kapot. Ik heb dan wel heel makkelijke en rustige paardjes op de trailer hoor.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 08:30

Rianne schreef:
Marije hoe laag en hoe hoog doe jij die bandages dan om?


Ongeveer zoals op de foto van de eskadronbeschermers.
De lappen (gewoon uit een wollen deken op maat geknipt) gaan 2 slagen om de benen. Vanaf net boven de grond, zodat ze er niet op kunnen staan, tot bij de voorbenen boven de knie. Ik bandageer gewoon de pijp en de kootholte, de rest steekt uit.
Achter hetzelfde, onder en boven de bandage steken er stukken uit.
Bandages van 4m i.p.v. 3m zijn wel handig.

Ik heb ooit een paard gehad dat verschrikkelijk sloeg op de wagen. Bij hem pakte ik ook de spronggewrichten nog in. Extra grote lappen, ruim om het spronggewricht vouwen en bij het bovenbeen vastzetten met een bandage.
Er handig als je op een EHBO cursus voor paarden goed leert bandageren Haha!

Maar voordat je naar een wedstrijd gaat, oefen eerst een paar keer met bandageren. Te strak is niet goed maar te los zeker niet. Als het af gaat zakken, begint de ellende pas echt...

Ik gebruik wel altijd een extra klittenband sluiting om de bandages. Het is nog nooit gebeurd dat er een los ging maar daar wil ik ook niet aan denken.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 08:33

Ik heb de hoge transport beschermers van Bucas. Vind ik echt een aanrader.
Gaan ook al erg lang mee en blijven goed.

Navragen is beter dan afvragen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 08:44

Ik heb net als Jasmijn, de hoge beschermers van Bucas.
Blijven heel goed zitten.
Was vorig jaar met de paardentaxi naar kootwijkerbroek en hij heeft de hele weg staan schrapen, de chauffeur dacht dat ze allang af zouden liggen, maar ze zaten nog goed om.
Ze stonden wel bijna stijf van het zweet de dag erna en de randen onderop waren heel goor geworden.
Niets dat een wasmachine niet op kan lossen.
Sommige beschermers loopt het klittenband tot boven de sprong achter, ik heb tot nu toe 1 paard mee gemaakt dat niet wilde lopen tenzij de bovenste los werden gehaald (klittenband).

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 10:54

mijn transport beschermers gaan tot over het randje van zijn hoef en ook aan de achterkant sluiten ze goed... ik heb er verder geen nare ervaringen mee,maar heb geen geduld om het helemaal met lappen en dat soort dingen te gaan doen omdat ik daar en geen geduld voor heb en punt 2 dat blijft mij toch nooit zo mooi zitten als deze beschermers..
welk merk beschermers het is weet ik niet ... staat er niet op,maar goed ze werken prima en daar gaat het om toch? Haha!

keep calm, I'm engaged!!! <3

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 11:33

Ik heb lage transportbeschermers. Ze gaan wel over de hoef maar gaan dus niet over de knie heen. Net een soort bandages alleen makkelijker om te doen.

Ik heb er alleen nog maar mee gelopen maar ze passen heel goed bij Barley


Zal er wel eens een keer foto's van maken.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 12:24

Ïk heb precis dezelfde!
ook nog dezelfde kleur ook!
ik ben er uiterst tevreden over..ze passen goed en je kan ze ook nog zo in de wasmachine gooien
heerlijk.echt ideaal
ze zitten er zo om en ze zijn er zo af Haha!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 22:27

Mijn transportbeschermers zijn van hard plastic met aan de binnenkant vilt. Ze lopen bijna tot aan de grond en bedekken dus ook de hoefballen en kroonrand heel goed. Ze bedekken niet de knie.

Het nadeel vind ik dat je paard er heel erg aan moet wennen. Ze zijn erg stijf natuurlijk. Maddox stond altijd zonder bescherming op de trailer (alleen peeskappen) dus die vindt het nog erg raar. Ik doe de achterbeschermers soms pas om als hij er al opstaat. Dan heb je er dus niets aan met inladen.

Ik vond ze ook behoorlijk prijzig. 200 per paar dus bij elkaar 400 gulden.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 22:46

ik hbe ze dus wel van eskadorn en die zijn echt super!
Ideaal juist dat ze zoveel klittebad hebben want dan kan je nog een beetje schuiven enzo. Ik vind ze echt heel goed!

Kan ze ook zeker aanraden!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-02 22:53

Is het verstandig om er nog springschoenen bij te doen of bedekken ze de kroonrand voldoende?

Nulla tenaci invia est via

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 23:39

Bij de aankoop van een set transportbeschermers twijfelde ik tussen die van Eskadron en die van Kavalkade . Voor de Kavalkade gekozen, betere pasvorm, steviger en de bescherming van de kroonrand en bal sluit mooier aan en lijkt mij doeltreffender . Wanneer het klittenband kapot zou gaan, is dit eenvoudig te vervangen, wel zo praktisch. Ze zijn wel lager dan die van Eskadron ( of Bucas ) en beschermen het sprongewricht niet. Dit zijn beschermers van rubber/kunstof ( ? ) met dik vilt van binnen. Waarschijnlijk dezelfde als hierboven ook al genoemd werd. Ik weet niet de precieze kosten , goedkoop was het echter niet, rondom.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 06:36

Margreet schreef:
Is het verstandig om er nog springschoenen bij te doen of bedekken ze de kroonrand voldoende?


Ik heb geen springschoenen om en het beschermd naar mijn gevoel voldoende. Als je die springschoenen en nog onder moet doen wordt t een geprop denk ik.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 10:01

Die van mij (Bucas dus) vallen ruim over de kroonrand en de ballen van de hoef.
Nadeel is inderdaad dat ze dus to op de grond komen en als ze een beetje du gemest hebben, de onderkant vier wordt, maar in de wasmachine en komen er als nieuw weer uit Lachen

Navragen is beter dan afvragen.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 10:16

Klopt die harde zijn van Kavalkade.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fokfanaat, GrapeshotBot, Samo en 14 bezoekers