"even" 2 pony's verkassen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

"even" 2 pony's verkassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 22:09

Had mijn knollies net binnen gezet, toen de stalhouder kwam vragen of ik even wilde helpen met een jaarling en een 2 jarige in een andere box zetten, allebei hengst (hij heeft zelf vorig jaar een ongeluk gehad, dus ik begreep al dat het de makkelijkste niet zouden zijn Haha!)
Ok prima. Ik eerst Dusty, de 2 jarige gepakt. Dit is een verschrikkelijk mooie half arab (vader is Prins Abdullah Nomar van het Oorsterveld), schimmeltje, nu 130 hoog ofzo.
Alleen, dusty weet al dat ie hengst is, en hij heeft waarschijnlijk een keer klem gezeten ofzo, waardoor je dus absoluut niet in de buurt van zijn oren mag komen.
Ok, hoe krijg je dan een halster om??? Rustig aaien en praten was ie niet van onder de indruk, rukte zich los, halster vloog door de box, in dusdanig tempo dat ik stond van Verward Poging 2, neusje erdoor (dat was geen probleem) neusriem strak om de neus houden zodat ie hem niet afkreeg, en toen heel voorzichtig en rustig kopstuk achter zijn oren, en het halster zat!!!!
Toen de box uit, tja, hij wilde wel heel erg snel eruit, dus even in de achteruit gezet, even wachten dusty, ik eerst!
Toen we eenmaal buiten waren was het hek van de dam! Hij gaf een flinke brul, begon te dribbelen, met zijn voorbenen te slaan, te trekken, te steigeren, etc.
Vraag me niet hoe! maar ik heb hem kunnen houden!
Afijn, dusty lekker in de andere box, toen dancer.
Dit is de goedheid zelve, zelfs wat onzeker.
Liep braaf met me mee, maar vertikte het om zijn box in te gaan. Lieve woordjes, klap op zijn kont, en dancer maar kijken: "ik ga daar NIET in!" Afijn, even iemand achter hem als drijver, en toen liep ie er braaf in.
Leuk, dat jonge spul... Frusty Haha!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 22:25

Ach, ik heb eens 2 jaarling merries moeten vangen. Ze stonden samen in een box van 3x3 en uiteindelijk is het gelukt om ze een lasso (!) om de nek te krijgen. Toen het halster om en op de wagen om ze naar het land te brengen. De volgende dag kwamen ze gewoon naar ons toe in de wei en ze hebben nooit meer moeilijk gedaan met een halster om doen.

Paarden... Verward

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 23:41

Lekker dan, als ze nu al zo hengst zijn...

God zij dank is de mijne wel in goede banen te leiden, je moet er ook niet aan denken dat hij met je op de loop gaat.
Eentje van 1.30 kan al aardig sterk zijn, maar 1 van 1.70... Schijnheilig

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 08:39

Hier staat er eentje van 1,80 die denkt dat íe nog hengst is (hij is 3 en een maand geleden gecastreerd) Schijnheilig Lips are sealed
Gisteren het hengsveulen van Jelrite een halster omdoen was ook al crisis, je mag OVERAL aan 'm zitten, behalve aan z'n hoofd. Dus eerst maar touw om z'n nekkie en dan een halstertje.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Re: "even" 2 pony's verkassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 19:18

stef schreef:
Ok, hoe krijg je dan een halster om??? Rustig aaien en praten was ie niet van onder de indruk, rukte zich los, halster vloog door de box, in dusdanig tempo dat ik stond van Verward Poging 2, neusje erdoor (dat was geen probleem) neusriem strak om de neus houden zodat ie hem niet afkreeg, en toen heel voorzichtig en rustig kopstuk achter zijn oren, en het halster zat!!!!
Toen de box uit, tja, hij wilde wel heel erg snel eruit, dus even in de achteruit gezet, even wachten dusty, ik eerst!
Toen we eenmaal buiten waren was het hek van de dam! Hij gaf een flinke brul, begon te dribbelen, met zijn voorbenen te slaan, te trekken, te steigeren, etc.
Vraag me niet hoe! maar ik heb hem kunnen houden!
Afijn, dusty lekker in de andere box, toen dancer.
Dit is de goedheid zelve, zelfs wat onzeker.
Liep braaf met me mee, maar vertikte het om zijn box in te gaan. Lieve woordjes, klap op zijn kont, en dancer maar kijken: "ik ga daar NIET in!" Afijn, even iemand achter hem als drijver, en toen liep ie er braaf in.
Leuk, dat jonge spul... Frusty Haha!


hoe doen ze het anders dan als ze in de bak of wei oid moeten?
doen ze dan net zo?
heeft ook een beetje met de opvoeding te maken denk ik, of ze wel genoeg in de hand en los komen.