Geen stageplek kunnen vinden.. en al zo veel gebelt..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Charissa_N

Berichten: 1322
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Nijkerkerveen

Geen stageplek kunnen vinden.. en al zo veel gebelt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-10 18:44

Echt moet dit even kwijt...

Heb echt al meer dan 100 hondentrim adressen gebeld en ik kan gewoon niks vinden..
ALLES is vol of ze doen het niet. Dacht ik er 1 te hebben gevonden voor 1x in de week ( moet eigenlijk 2x in de week) en had ik een andere gevonden voor vanaf maart zodat ik dus goed mijn 640 uur kan halen!
Nu belde ik die van 1x in de week terug... nou die zit toch vol.. ze doen het met wat minder stagiaires dit jaar... en die andere van maart .. die is plotseling zwanger en moet ergens daar bevallen dus dat word hem ook niet meer... Dacht ik de oplossing gevonden te hebben, niet dus ;(

Ben het zo zat... word er gewoon depri van, van al die nee's..
Waar ik nu nog kan kijken is allemaal verder dan een uur van mijn huis, moet je kijken wat dat kost aan benzine ;(

Zucht..

thnx voor lezen ;)

Houden van jou, met heel mijn hart <3


Wildgirl

Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:46

[quote="chaatje16"]

Heb echt al meer dan 100 hondentrim adressen gebeld en ik kan gewoon niks vinden..
[\quote]

En daar ga je de fout al in.....wil je een goede kans maken dan ga je ergens langs; laat je zien wie je bent en dat je je 100% in wilt zetten....dat kun je telefonisch, al praat je nog zo goed, nooit aantonen...


Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:49

Klopt, het heeft echt het meeste effect om direct langs te gaan :)

Ik heb mijn stage plaats wel telefonisch geregeld (gehandicapten zorg) maar ik had het geluk dat het overkoepelende bedrijf net een nieuw systeem van online solliciteren had opgezet en dat ik de aller aller eerste was die het formulier had in gevuld haha

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

Desperado_

Berichten: 1517
Geregistreerd: 30-07-06
Woonplaats: Voorne-Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:50

Langs gaan is zeker de beste oplossing.
Ik heb ook erg lang gebeld en altijd nee gezegd, toen ging ik ergens langs en had ik gelijk een gesprek en was aangenomen

R.i.p Sorya

Charissa_N

Berichten: 1322
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-10 18:50

ja maar bijna alles is vol.. dan rij ik overal voor niks heen + het feit dat een heleboel ook geen stagiaires aan nemen omdat ze te klein zijn..

Houden van jou, met heel mijn hart <3

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:53

Tja je kunt het proberen en meer kans hebben op het alsnog vinden van een stage plek of nu niet meer zeuren ;)

Ik ben bang dat er geen andere oplossing is, wil jij voor het begin van je schooljaar nog een stage plek kunnen vinden. (wat ik overigens raar vind dat je nu nog aan het zoeken bent, ik had mijn stageplaats voor die schooljaar al in mei geregeld)

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:53

Langs gaan lijkt mij inderdaad ook nogal een tijdrovende bezichtheid, en daarbij de kans lopend dat de betreffende persoon niet aanwezig is.

Toen ik ineens van de ene op de andere dag een nieuwe stageadres nodig had, heb ik gewoon het telefoonboek erbij gepakt en van boven naar beneden alle grafisch vormgevers gebeld. Uiteindelijk had ik zelfs nog keuze uit 2 adressen en kon ik binnen 2 weken weer aan de slag.

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Geen stageplek kunnen vinden.. en al zo veel gebelt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:56

Tja, en anders toch verder weg zoeken. Ik neem aan dat je ook een OV kaart hebt? Je moet er wat voor over hebben :j Ik dacht ook dat ik niks kon vinden vorig jaar, tot ik verder weg ben gaan zoeken en echt topstages heb gehad :j Ik moest welliswaar 2 uur reizen (om 6 uur weg) voor beide stages en dan was het nog een eind lopen vanwege slechte bereikbaarheid, maar dat was het echt wel waard :j

You breathe oxygen? Oh my! We have so much in common! :')


Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:58

x_Rebecca schreef:
Tja, en anders toch verder weg zoeken. Ik neem aan dat je ook een OV kaart hebt? Je moet er wat voor over hebben :j Ik dacht ook dat ik niks kon vinden vorig jaar, tot ik verder weg ben gaan zoeken en echt topstages heb gehad :j Ik moest welliswaar 2 uur reizen (om 6 uur weg) voor beide stages en dan was het nog een eind lopen vanwege slechte bereikbaarheid, maar dat was het echt wel waard :j


Had ik inderdaad ook. Ik had keuze uit 2 adressen, de ene 15 minuten fietsen, de ander bijna 1,5uur met openbaar vervoer, maar ik heb toch gekozen voor de verste! want daar was het zoveel gezelliger en het sloot veel beter aan op mijn opleiding.

JuliaMaria
Berichten: 4230
Geregistreerd: 28-10-09

Re: Geen stageplek kunnen vinden.. en al zo veel gebelt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:02

Dit lijkt me geen HBO opleiding (??) dus een OV kaart van de overheid zit er dan dus ook niet in. Dan kost het inderdaad heel veel geld.

Maar ja je zult toch stage willen lopen.... Studeren kost nou eenmaal geld, soms helaas iets meer dan je wil maar ja...

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:03

Ze is toch 18? Op mbo heb je dan ook een ovkaart. Weet niet wat voor opleiding het is, maar lijkt me geen probleem :+

You breathe oxygen? Oh my! We have so much in common! :')


JuliaMaria
Berichten: 4230
Geregistreerd: 28-10-09

Re: Geen stageplek kunnen vinden.. en al zo veel gebelt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:05

Oh ja zag het in haar profiel inderdaad, ging er vanuit dat ze nog 16 was ivm haar boktnaam. :+

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Geen stageplek kunnen vinden.. en al zo veel gebelt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:07

LZP --> STW

Toos Onderschriftloos :D

Charissa_N

Berichten: 1322
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-10 19:15

Ja ik ben 18 maar het is een cursus. Dus geen OV helaas!

Houden van jou, met heel mijn hart <3

Johanna59

Berichten: 1673
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Geen stageplek kunnen vinden.. en al zo veel gebelt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:40

Toch is bij mensen langs gaan het beste.
Als wij stage plekken hebben, vinden we het ook het fijnst als zo´n meisje, zijn altijd meisjes, langskomt. En dan liefst zonder begeleidende en mee pratende ouders.
Wees niet verlegen, niet brutaal, doe niet alsof je het eigenlijk allemaal al kan en weet, stel je netjes voor en wees niet verlegen.

Hope Springs Eternal

saskia_drost

Berichten: 1158
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Benthuizen

Re: Geen stageplek kunnen vinden.. en al zo veel gebelt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 09:43

Ik heb tijdens mijn kappers opleiding ook kapsalon na kapsalon afgelopen.
Maar blijf volhouden. Maak evt. van te voren een kleine CV zodat je die na je bezoek aan hun kan geven, zodat ze je gegevens hebben.
Maar inderdaad, wel persoonlijk langs gaan zodat ze weten wie ze voor zich hebben!
Succes

moonsparkle
Berichten: 21702
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:31

één troost ik had ook moeite met een stageplek zoeken voor hondentrimmen. Had er eerst één in de buurt maar daar kwamen niet genoeg honden waarbij de technieken gebruikt worden. Nu rij ik 2 maal per week 30 km voor stage maar sja het is wel een goed adres.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Charissa_N

Berichten: 1322
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-10 21:34

ja eerst zou ik ook kappersopleiding gaan doen, ook inderdaad kapsalon na kapsalon afgegaan.

Ik heb nu misschien een stage, moet er een uur voor rijden... met waarschijnlijk 15 min file dus 1.15 min.. ( moet de 31 even oefendag lopen )

Maarja heb tenminste wat, zoek wel nog even verder!

Houden van jou, met heel mijn hart <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nowiexx, waikiki_6, xSwanHeart en 60 bezoekers