vraagje over verzekering

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sjefke
Berichten: 134
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 17:42

je bent als amateur gewoon (ziekenfonds) verzekerd! Wanneer je proffesioneel rijdt moet je je er apart voor verzekeren!

officieel stender van het beukenpoortje!



sjefke
Berichten: 134
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 17:51

Citaat:
dus ik hoef me niet extra te verzekeren?
dus ik kan gewoon over de weg?
Citaat:

Precies! Ook al gebeurt er wat bij jouw thuis of op de manege dan ben je nog gewoon verzekerd!

officieel stender van het beukenpoortje!

sjefke
Berichten: 134
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 18:02

idem dito! Heb dit zelf nagevraagd bij de FBTO!

officieel stender van het beukenpoortje!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 08:46

Ik zou toch even oppassen hiermee. Als je op de weg rijdt, en je hebt geen ruiterbewijs, en je maakt ongelukken, bij jezelf of bij een ander, dan ben je volgens mij NIET verzekerd. Ik zou het niet bij het FBTO of een andere verzekeringsmaatschappij navragen, maar bij de SRR.

Als je je ruiterbewijs hebt, dan ben je automatisch verzekerd tegen ongelukken op de weg enzo. Deze verzekering moet je dan elke twee jaar verlengen. Waarom zou deze verzekering er zijn, als je ook al via je eigen ziekenfondsverzekering verzekerd bent?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 10:12

Nee marieke dat is niet zo. Je bent gewoon verzekerd voor ongelukken via je ziekenfonds. Je verzekering vraagt heus niet om je ruiterbewijs want het is nog steeds NIET verplicht zo´n ding te hebben.
Bij schade die je paard aanricht kan je via het ruiterbewijs wel het nodige doen maar ik hebhet nog nooit hoeven doen.

Je paard is via de paardenverzekering verzekerd dus wanneer hem wat overkomt is hijverzekerd. MAAR als hij wat aanricht valt hijonder de WA verzekering van de EIGENAAR en niet die van jouw. Jij bent gewoon verzekerd.

Buitenrijden is altijd oppassen neem geen onnodige risico´s.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 10:19

Aan het ruiterbewijs is inderdaad een WA verzekering verbonden, maar die keert alleen uit als je eigen verzekering dat niet doet, ze zullen altijd eerst proberen om de schade op je eigen verzekering te verhalen.

Nulla tenaci invia est via

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 11:55

Je bent gewoon via je eigen WA/ziektenkosten verzekering verzekerd tijdens het beoefenen van hobby/sport, ongeacht of dit op de weg is of in een bak of bos.
Ik, mijn evt bijrijder en/of begleider van mijn paard zijn bij mijn paardenverzekering meeverzekerd als er wat zou gebeuren.
Mijn paard is ten alle tijde verzekerd, ongeacht wie er mee loopt/rijdt/ment of waar dat gebeurd.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 56 bezoekers