De blik van een buitenstaander relativeert de zaken zo mooi hè

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Dus eigenlijk wonen jullie heerlijk veilig in jullie dorp?
Iedereen is aardig, helpt elkaar en er gebeurt nooit wat? Geen hangjongeren, alcohol/drugsmisbruik, werkeloosheid, vergrijzing, ondernemers die failliet gaan?
Nooit geen problemen in geen enkel dorp?![]()
Dan snap ik eerlijk gezegd, helemaal niet dat er in vele dorpen zoveel PVV-stemmers zijn?
Hoofdzaak PVV is immers veiligheid en islam.
Daar hebben dorpelingen dus nooit last van, dus waarom zou je dan op de PVV stemmen?
ik weet het al: AOW en geen bezuinigingen op de zorgDe speerpunten van de PVV.
jantergouw schreef:Omdat een PVV stemmer, in tegenstelling tot een linkse blijkbaar, verder kijkt dan eigen woongebied. Een PVV stemmer wil dat het overal in Nederland zo wordt als in die dorpjes. Daarom.
sallandval schreef:volgens mij wordt er in de dorpen meer pvv gestemd omdat mensen bang zijn dat er dingen gaan veranderen of zo.
De angst voor het onbekende is vast erger dan de angst voor het bekende. Daarbij komt dat er in de steden natuurlijk meer nieuwe Nederlanders zitten die juist géén pvv stemmen. Die heb je in de dorpen weer minder.
jantergouw schreef:Electra63 schreef:Dus eigenlijk wonen jullie heerlijk veilig in jullie dorp?
Iedereen is aardig, helpt elkaar en er gebeurt nooit wat? Geen hangjongeren, alcohol/drugsmisbruik, werkeloosheid, vergrijzing, ondernemers die failliet gaan?
Nooit geen problemen in geen enkel dorp?![]()
Dan snap ik eerlijk gezegd, helemaal niet dat er in vele dorpen zoveel PVV-stemmers zijn?
Hoofdzaak PVV is immers veiligheid en islam.
Daar hebben dorpelingen dus nooit last van, dus waarom zou je dan op de PVV stemmen?
ik weet het al: AOW en geen bezuinigingen op de zorgDe speerpunten van de PVV.
Omdat een PVV stemmer, in tegenstelling tot een linkse blijkbaar, verder kijkt dan eigen woongebied. Een PVV stemmer wil dat het overal in Nederland zo wordt als in die dorpjes. Daarom.
Waves schreef:jantergouw schreef:Omdat een PVV stemmer, in tegenstelling tot een linkse blijkbaar, verder kijkt dan eigen woongebied. Een PVV stemmer wil dat het overal in Nederland zo wordt als in die dorpjes. Daarom.
Eeehh... maar misschien willen mensen in de stad dat niet? De stad heeft zijn eigen charme. Ik heb met veel plezier mijn halve leven in A'dam gewoond, ook in de zogenaamde "beruchte wijken". En dan gaat een of ander dorpsfiguur mij vertellen dat dat niet goed is en dat het anders moet?
New York kan je toch ook geen dorp van maken? Moet je ook niet willen. Mensen kiezen er voor om in de stad te gaan wonen om andere zaken dan dorpsrust. Ik kon niet wachten tot ik uit mijn dorp weg kon, vond het saai en verstikkend.
Jij wil gewoon terug naar de jaren 50 ofzo, toen alles lekker kneuterig en klein was. Zo is de wereld niet meer en het zal ook nooit meer zo worden en dat vinden heel veel mensen prima!
xKnol schreef:jantergouw schreef:Omdat een PVV stemmer, in tegenstelling tot een linkse blijkbaar, verder kijkt dan eigen woongebied. Een PVV stemmer wil dat het overal in Nederland zo wordt als in die dorpjes. Daarom.
En ik weet dat ik aangevallen wordt als ik het zeg, maar een groot aantal PVV stemmers is gewoonweg dom.
Waves schreef:Maar wat ik niet snap is het onderscheid tussen wat "nieuwe Nederlanders" stemmen en "oude Nederlanders". Nieuwe Nederlanders zijn toch ook gewoon Nederlanders? Wat is de meerwaarde van het niet mee rekenen van hun stem? Zodat je kan zien hoeveel "oude Nederlanders" anders stemmen dan "nieuwe nederlanders"? Wat is daar de meerwaarde van?
Alet74 schreef:Sluit ik me bij aan. Dorpen zijn anders dan steden, dat maakt het juist zo leuk. Ik woon in een dorp en ga voor sommige zaken naar de stad. Niets mis mee!
jantergouw schreef:Als ze toch niet streng zijn, zal ook geen mens er over vallen of er zich iets van aantrekken. Iedereen blij. De PVV stemmer heeft het gevoel dat er wat gebeurt, en degene die het betreft merkt er niks van. Een situatie waar iedereen wint. Wat wil je nog meer?
sallandval schreef:Geen meer- of minder waarde... maar een constatering.
Als je zelf nieuwe Nederlander bent (zoals ik; ik ben import zeg maar) dan ga je niet zo snel op de pvv stemmen (lijkt me). Dus als er ergens meer nieuwe nederlanders wonen zullen daar vanzelfsprekend minder pvv stemmers zitten.
Want: als in een stad 50% van buitenlandse afkomst is en in een dorp bijvoorbeeld 0%... en van álle originele Nederlanders stemt weer 25% pvv (bijvoorbeeld)...
dan stemt in die stad statistisch gezien dus (25 van de 50 =) 12,5% pvv en in dat dorp de volle 25%.
beetje (erg) versimpeld maar het gaat om het sommetje