Weer zo'n ben ik te groot/zwaar vraag. + FOTO

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Weer zo'n ben ik te groot/zwaar vraag. + FOTO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-02 15:30

Afbeelding

Dit is mijn (vorige) verzorgpony. Ik had zelf de indruk dat ik te groot voor haar was, maar de eigenaren zeiden van niet. Ik heb zelf ook niet gemerkt dat ze eronder leed maar toch....
(zusje van de eigenares rijd er ook op, en die is 1.80m, en zo'n 85kg)
daarom ben ik er ook mee gestopt, maar wat vinden jullie er nou van?
[/i]
Laatst bijgewerkt door Ilse op 30-05-02 19:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 15:33

ik vind je wel te groot... voor het mooie plaatje dan, of je te zwaar bent weet ik niet, want je hebt immers je gewicht niet vermeld...
hoe groot is de pony dan? en hoe groot en zwaar ben jij?

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-02 15:39

hmm ik dnek dat Snow ongeveer 1m moet zijn ongeveer. Ik ben ehm...rond de 65 a 70kg ( Bloos )
Ja ik weet dus dat het te zwaar voor een Shet is, maar volgens de eigenaar kon het makkelijk Verward

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 15:41

Ik vind je eerlijk gezegd ook wat te groot. Maar ja, het is een sterke pony zo te zien.
Ik vind 1.85 mtr en 85 kilo echt teveel voor zo'n pony hoor! Zielig..............

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-02 15:45

gerda schreef:
Persoonlijk vind ik het te zwaar. De groote maakt alleen voor het zicht uit, maar het ruiter gewicht sjouwt een shet wel op zich mee. Ik weet dat het sterke en dappere dieren zijn, maar dit vind ik niet kunnen. Maar nogmaals dat is persoonlijk.


Daar ebn ik het mee eens en daarom ben ik er dus ook mee gestopt. Maar waar ik dus nog steeds mee in mn maag zit is dat dat grote kind erop rijd!

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 16:49

leuke zwarte piet!!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 17:08

Ja ik vind het ook een heel leuk stel zo.
Ach voor een keertje kan het best hoor(zoals deze speciale gelegenheid)
Maar voor het mooie ben je inderdaad te lang.
Karretje misschien?

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 17:11

ik vind 65 a 70 kg te zwaar voor een shet, en 85 kg al helemaal.
Ik vind het trouwens niet raar staan op die shet. Oke, je bent wat te groot, maar dat gebeurt al snel bij een shet. Ik had niet verwacht dat je 65 a 70 kg was toen ik naar t plaatje keek....(minder dus Knipoog )

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Weer zo'n ben ik te groot/zwaar vraag. + FOTO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 17:11

Irisjuh schreef:
http://www.endoria.net/upload/index.php/1849423677

Dit is mijn (vorige) verzorgpony. Ik had zelf de indruk dat ik te groot voor haar was, maar de eigenaren zeiden van niet. Ik heb zelf ook niet gemerkt dat ze eronder leed maar toch....
(zusje van de eigenares rijd er ook op, en die is 1.80m, en zo'n 85kg)
daarom ben ik er ook mee gestopt, maar wat vinden jullie er nou van?
[/i]


ik zie de foto nie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 17:20

Een shet kan veel hebben hoor!!, maar een mooi passend plaatje is het niet.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 17:50

Ik zie geen foto maar ik vind 65/70 kilo wel wat zwaar!
Ik heb met mijn 55 kilo ook nog weleens op een schet gereden maar echt fanatiek reed ik dan niet.

Maar voor een keertje zal het wel geen kwaad kunnen.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 18:32

ik denk dat je wel wat te zwaar bent maar zolang je pony er plezier in heeft en het niet zo vaak is moet het wel kunnen.
maar 85 kilo vind ik echt te zwaar! Scheve mond

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 20:25

Bij mijn weten kan je zo rond de 50-55 kg nog wel op en shet.. de lengte is meestal alleen vervelend voor jezelf.
Maar persoonlijk vind ik 75kg te zwaar, misschien niet voor een keertje even erop, maar dat versta ik niet onder rijden.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 17:16

Zolang de shet plezier heeft met het rijden en er geen last van heeft, kan het gerust!!!! Een shet geeft echt wel aan wat hij/zij teveel vind. De meetse vinden het zielig, maar wat ik voor een indruk krijg op die foto is dat die shet het helemaal niet erg vind en juist plezier heeft zo. Dit is mijn mening, en ik respecteer ieders mening.

Groetjes Annechien

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 17:28

niet te groot voor het dier, wel te groot voor het beeld, zwaar denk ik niet... een pony kan veel houden!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 20:15

Ik zal proberen of ik nu nog even een foto van dat meisje op zo'n Shet kan scannen. Ze hebben 3 Shetlanders. Ik heb er tot oktober vorig jaar gereden, maar ik vond het niet meer kunnen. Nu meer dan een jaar later zie ik ze nog vaak, en dat meisje rijd er nog op! Ze wil geen andere pony, want voo andere is ze bang. Wat zeg ik? Pony? Ehm met haar lengte en gewicht lijkt het me eerder een paard... Scheve mond De Shet op de foto (met mij dus Knipoog ) kan niet meer bereden worden, vindt je het gek, met zoveel gewicht! Maar toen ik dus nog op haar reed had ze dus echt geen last van het gewicht, want ze was altijd heel vrolijk en echt een race eendje (niet om onder het gewicht uit te komen, want ze deed het bij iedereen). Ik heb ze laatst weer gebeld of ik weer bij kun kan komen (ik kan geen ander leuk verzorgpaard vinden) en of ik dan op de grootste Shet kan rijden. Eigenlijk is ze geen Shet want ik denk dat ze ruim 1.20m is en erg sterk gebouwd. Van die Shet zal ik ook nog wel even een foto in scannen. Ik zal btw wel ff een foto van alle Shetten bijelkaar in scannen. Ik weet niet wat ik eraan kan doen dat iemand met zo veel gewicht op een Shet rijd, en wat het ergste is, ze krijgt veel reacties van mensen naar haar hoofd geslingert. Ze kan zowaar meelopen en de Shet struikelt nogal eens over háár voeten! 1 keer is die Shet zo gestruikelt dat de staartriem knapte Boos!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 20:22

Ik vind het opzig niet eens zo'n gek gezicht! Maar je ben wel al te zwaar, ik denk dat je max. 55 kilo wegen om op een shet te kunnen

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 20:30

Zo hier de beloofde foto's:

Afbeelding
Dit is dus dat mega grotte meisje op haar Shet, ik kon helaas geen duidelijkere vinden.

Afbeelding
En dit zijn ze dus allemaal! Van links naar rechts: Quinty (de grootste pony), Snowgirl (met mij! Haha! ) en Beauty (de pony van dat grootste meisje, maar nu zit haar oudere zus erop, die kleiner en lichter is) Oja, en niet te vergeten, dat lange meisje met dat petje en die groende deken is het meisje waar ik het over heb (dus die te zware en lange)
Laatst bijgewerkt door Ilse op 30-05-02 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 20:32

Ik was hier ook altijd erg benieuwd naar en heb het een keer op een beurs gevraagd bij de stand van het shetlandstamboek (ervan uitgaande dat die mensen het wel ong. zullen weten) en zij zeiden dat het eraan ligt hoe groot je shet is. Een gemiddelde tot grote shet kan ong. 55 kg dragen. Ze zullen je als je meer weegt ook nog wel kunnen dragen, maar dan is het absoluut niet goed voor de pony. Tot 55 kg. kan het prima. Het is dan mee afhankelijk van je lengte.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 20:33

Ik vind je ook te zwaar. Je lengte valt nog wel mee hoor! Het ziet er misschien niet helemaal perfect uit maar het kan wel.

Misschien is het beter voor de pony als haar nieuwe verzorger haar voor een karretje zet: daar heeft de pony denk ik ook wat meer plezier aan.

Heel leuke pony trouwens en een mooi pakkie heb jij aan!

succes !

groetjes,
Maud

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 20:45

Maudje schreef:

Heel leuke pony trouwens en een mooi pakkie heb jij aan!



Bedankt enne ik schaamde me dood om deze foto's op Bokt te zetten, maar ik had geen andere duidelijkere foto's Knipoog

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 21:25

offtopic:

Hey dat is de vlierboomstraat!!!!

Grappig ik woon daar vlak bij.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-02 14:28

Jenna schreef:
offtopic:

Hey dat is de vlierboomstraat!!!!

Grappig ik woon daar vlak bij.


Ik ook! haha. Die Shets staan in een tuin daar vlakbij! Haha!