bergje op,bergje af...goed voor de achterhand?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 12:49

Helemaal als je in stap erop gaat wordt de achterhand goed getraind. Ook bult af moeten ze de achterhand er flink onder zetten dus op en af; prima training!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 12:50

Ik ga met Nikita mee. Op cross-les zeiden ze dat het heel goed was voor de ontwikkeling van de spieren!

Toos paardloos

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 13:09

hmm ik merk er jammer genoeg niks van dat de achterhand daar sterker van word. Bij Flair krijg je de achterhand er heel moeilijk onder, en ik rijd toch regelmatig door de duinen bergje op bergje af.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 13:49

Mits het paard zijn achterhand gebruikt bij het bergje op, bergje af... Knipoog

Sib doet het liefst alles met zijn voorhand, die heeft gewoon een luie kont Haha! Heel slecht, ik weet het. Die moet ik dan echt stimuleren bij bergje op, bergje af met een tikkie van de zweep. Ik merk wel (hier heb je fantastische dijkjes om dat te oefenen) als ik het oefen dat hij echt minder gaat hangen op je hand en toch meer op zijn eigen benen gaat lopen.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 14:03

Stilstaan tegen een heuvel schijnt ook heel goed te zijn, heb ik laatst ergens gelezen. De vraag is nu: stilstaan als je omhoog gaat of naar beneden... Ik denk de laatste optie Verward ....

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 14:47

Volgens mij zouden ze meer leunen op de achterhand bij het naar beneden gaan, althans een goed paard... als ze teveel gewicht op de voorhand hebben gaan ze of over de kop of onderuit.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:06

Ik denk niet dat zo'n klein stukje bij een brug veel zoden zet. Ken wel effectievere manieren om de achterhand eronder te krijgen en te trainen (zie bijvoorbeeld mijn longeerfoto's van laatst).

Er is hier in het bos trouwens wel een pad dat een beetje vals plat is, het loopt licht op en dan merk je echt dat ze er even extra aan moet trekken in galop. Of ze echt sterker wordt van die enkele keer betwijfel ik, maar slecht zal het ook niet zijn.

Nulla tenaci invia est via

KDG
Berichten: 35
Geregistreerd: 25-06-01

Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:54

Hoi tijdens de zomerinstuctie weken op ermelo moesten we ook berg op en af om de achterhand te trainen. stilstaan als je naar boven gaat is ook een goede oefening zeiden ze. voorzichtig aan beginnen kregen we als advies mee naar huis.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 16:06

Wij kregen in Ermelo de tip om een paar pasjes achteruit tegen de heuvel op te gaan *LOL* Wel rechthouden anders helpt het niet Haha! MIjn pony kon spontaan niet meer achteruit...Party!!

Welke brug bedoel je Tab? Ik trainde met Mier ook altijd bij een brug waar je ook op- en afsprognetjes kon oefenen, maar dat zal wel niet de zelfde zijn Verward

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 16:14

Vooral lange, en een maar ietsjes steile hellingen zijn super voor de achterhand! (Zolang de achterhand ook gebruikt word natuurlijk). Korte, wel erg sleile hellingen zijn minder goed.

In het bos is bijna geen enkel pad helemaal vlak (tenminste, hier...), dus daar kun je super hellingen oefenen voor het kontje.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 16:36

De galop is een nog betere gang om de achterhand te trainen. (maar dan niet bergje op & bergje af Haha! ) Kleine stukken en dan weer draf, dan weer galop enz.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 27 bezoekers